Постанова
від 13.03.2012 по справі 2а-16305/11/0170/22
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 березня 2012 р. (11:22) Справа №2а-16305/11/0170/22

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Радчука А.А., при секретарі судового засідання Говорун М.Ф., за участі представників сторін:

від позивача - Бахарєва Н.Ю.,

від відповідача - не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Приватного підприємства "Мале приватне спортивне підприємство Кентавр"

про стягнення.

Обставини справи. Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Приватного підприємства "Мале приватне спортивне підприємство Кентавр" (далі - відповідач) про стягнення 5344,12 грн. пені, яка була нарахована у зв'язку з несвоєчасною сплатою адміністративно-господарських санкцій у розмірі 11699,12 грн. за 2005 рік.

Ухвалами суду від 23.12.2011 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав викладених у позовній заяві, просила останні задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, згідно письмових заперечень позовні вимоги не визнає у повному обсязі, оскільки позивач сам не звертався до виконавчої служби про стягнення зазначеної суми боргу.

Суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає за можливе розглянути справу у відсутність представників сторін, на підставі наявних доказів.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.

Пунктом 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 N 1434, встановлено, що Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.

Згідно з п. 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.

Основним завданням Фонду, відповідно до п. 3 цього Положення є, зокрема контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).

Згідно ст. 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік за формою № 10-ПІ, затвердженою наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 5 місць, одна працевлаштував 1 особу. Відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно - господарські санкції у розмірі 11699,12 грн.

Далі, оскільки в добровільному порядку зазначені адміністративно - господарські санкції відповідачем не сплачувались позивач звернувся до суду про примусове стягнення зазначених сум.

Постановою Господарського суду АР Крим від 31.10.2006 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського Апеляційного господарського суду від 01.02.2007 року в задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 19.11.2008 року зазначені рішення скасовані та прийнято постанову, якою позовні вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволені.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону.

Пунктом 2.2 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року (далі Порядок) визначено, що пеня - це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання.

Відповідно до абз. 2, 3 ст. 20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Пунктом 3.1 Порядку також передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу) (п. 3.4 Порядку).

Суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, а у разі несплати в установлений термін, відділення Фонду соціального захисту інвалідів вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

Згідно з випискою по рахунку відповідача, року останнім здійснена сплата адміністративно-господарських санкцій у повному обсязі лише 28.09.2011 року.

Отже, враховуючи кількість днів прострочки з урахуванням переплати сума пені, яка нарахована позивачем складає 5344,12 грн.

Позивачем на адресу відповідача направлялись повідомлення про необхідність перерахування в дохід державного бюджету суму пені.

Відповідачем не надано суду будь-яких доказів сплати заборгованості, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

За таких обставин, вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.

У судовому засіданні 13.03.2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанову складено 19.03.12 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Мале приватне спортивне підприємство Кентавр" (ЄДРПОУ 16331041) на користь Дербюджету м.Керчі (банк одержувача: УДКУ в АР Крим м.Сімферополь, р/р №31219230700019, МФО 824026, ЄДРПОУ 37978388) пеню за несвоєчасну сплату адміністративно-господарської санкції за 2005 рік в розмірі 5344,12 (п'ять тисяч триста сорок чотири) гривні 12 коп.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Радчук А.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.03.2012
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22628706
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16305/11/0170/22

Ухвала від 23.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 23.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 27.08.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 13.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні