Постанова
від 13.03.2012 по справі 2а-2221/12/0170/25
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 березня 2012 р. Справа №2а-2221/12/0170/25

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кононової Ю.С., за участю секретаря Зайцевої М.О., прокурора Березовиченко Ю.Ю. посвідчення № 10180, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Прокурора Теплицького району Вінницької області в інтересах держави в особі Теплицького районного центру зайнятості

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД" Агроінвест"

про стягнення

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Теплицького району Вінницької області в інтересах держави в особі Теплицького районного центру зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду АРК з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД" Агроінвест", в якому просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 31 650,17 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД" Агроінвест" зареєстрований як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. Проведеною прокуратурою Теплицького району Вінницької області перевіркою було встановлено, що Удицька філія ТОВ "ТД" Агроінвест", яка знаходиться як платник внесків на обліку Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, належні до сплати суми внесків до бюджету протягом періоду червень-грудень 2010 року не вносила. Проте Удицька філія не являється юридичною особою та відповідно не може бути відповідачем у справі. Головним підприємством є Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД" Агроінвест", а отже позивач просить стягнути з нього заборгованість по сплаті страхових внесків на випадок безробіття у сумі 31650,17 грн., яка добровільно відповідачем сплачена не була.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причин своєї неявки суду не надав.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причин своєї неявки суду не надав.

Суд, вислухавши думку прокурора, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з п.4,5,6 ст.12 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» від 02 березня 2000 року, виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України та її робочі органи:

1) здійснюють облік та ведуть реєстр платників страхових внесків;

2) провадять збір страхових внесків;

3) здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету;

4) виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені цим Законом, забезпечують здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання настанню страхових випадків;

5) контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.12 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Згідно п.2 ч.2 ст.12 Закону виконавча дирекція Фонду та її робочі органи, зокрема, провадять збір страхових внесків, здійснюють контроль правильності нарахування, своєчасності сплати страхових внесків, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах.

Згідно з ст. 2 Закону України В«Про зайнятість населенняВ» , безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Ч.1 ст. 4 Закону України від 02.03.2000 року № 1533-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий день або неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи - підприємці.

Відповідно до ч. 1. ст. 8 Закону № 1533-III, фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Згідно до ч. 1 ст. 16 Закону № 1533-III, джерелами формування коштів Фонду є, крім іншого, страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Як слідує з п. 4.2. ст. 4 Наказу/Інструкції Мінпраці, від 18.12.2000 року № 339 "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття", страхові внески нараховуються для роботодавців - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, які включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату доходу (прибутку) фізичним особам за виконання робіт (послуг) за договорами цивільно-правового характеру, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.

Стаття 35 зазначеного Закону, передбачає обов'язок роботодавця своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески.

Згідно ч.1 ст. 38 Закону та пункту 9.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття і обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затвердженою наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 18.12.2000р. № 339 (далі - Інструкція), роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати й неповну сплату страхових внесків. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом внесків (недоїмки), штраф, пеню.

Судом встановлено, що Удицька філія Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД" Агроінвест" 02.04.2010 року була взята на облік як платник внесків до Фонду загальнообов'язкового соціального страхування на випадок безробіття та знаходиться на обліку в Теплицькому районному центру зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 02.04.2010 року (а.с. 14).

Відповідно до ч. 3 ст. 48 КАС України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

Відповідно до п. 3.1 Положення про Удицьку філію ТОВ "ТД" Агроінвест" філія є відособленим структурним підрозділом Товариства і не має статуту юридичної особи (а.с. 24). Головним підприємством та юридичною особою є ТОВ "ТД" Агроінвест" (а.с. 6-12).

Отже належним відповідачем у справі є ТОВ "ТД" Агроінвест".

Як встановлено проведеною прокуратурою Теплицького району перевіркою, Удицька філія ТОВ "ТД" Агроінвест" покладених на неї обов'язків зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття не виконує та не сплачує вказані внески у повному обсязі, внаслідок чого станом на 17.02.2012 року розмір заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття складає 30640,57 грн., що підтверджується актом взаємозвірки розрахунків по внесках до Фонду, проведеною між позивачем та Удицькою філією ТОВ "ТД" Агроінвест" 17.02.2012 року (а.с. 16), довідкою Удицької філії про наявну заборгованість зі сплати внесків (а.с. 15), розрахунковими відомостями (а.с. 17-18).

Загальна сума заборгованості Удицької філії зі сплати страхових внесків на випадок безробіття станом на 17.02.2012 року становить 31650,17 грн., в тому числі недоїмка у сумі 30640,57 грн., та нарахована пеня у сумі 1009,60 грн. (а.с. 15).

Частиною 2 ст. 38 Закону встановлено, що не сплачені в строк страхові внески, пеня й штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку, а статтею 39 зазначеного Закону передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються у судовому порядку.

Товариством не надано суду доказів сплати боргу по внескам на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, отже сума боргу у розмірі 31650,17 грн. підлягає стягненню з нього у примусовому порядку

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Оскільки позивач є звільненим від сплати судових витрат, вони не підлягають стягненню з відповідача.

В судовому засіданні, що відбулося 13.03.2012 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови, повний текст постанови складений 16.03.2012 року.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163, КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД" Агроінвест" (95013, АР Крим, м. Сімферополь, Центральний р-н, вул. Севастопольська, 39; код ЄДРПОУ 34488499) на користь Теплицького районного центру зайнятості (23800, АР Крим, смт. Теплик, вул. Незалежності, 41-А; р/р 37176004000865, код ЄДРПОУ 20097119) суму боргу по сплаті страхових внесків за червень-грудень 2010 року у сумі 31 650 (тридцять одна тисяча шістсот п'ятдесят) гривень 17 копійок.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення десятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя підпис Кононова Ю. С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.03.2012
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22628952
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2221/12/0170/25

Постанова від 13.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кононова Ю. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні