cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 березня 2012 р. Справа №2а-2325/12/0170/25
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кононової Ю.С., за участю секретаря Зайцевої М.О., представника позивача ОСОБА_1 довіреність № 1581 від 05.12.2011 року, відповідача ОСОБА_2 паспорт НОМЕР_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Ленінського районного центру зайнятості
до ОСОБА_2
про стягнення
ВСТАНОВИВ:
Ленінський районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_2 суму грошової допомоги по безробіттю у розмірі 5916,28 грн.
Позовні вимоги мотивує тим, що відповідач був зареєстрований та перебував на обліку в Ленінському районному центрі зайнятості як безробітний в період часу з 17 березня 2011 року по 10 березня 2012 року, у зв'язку з чим отримував виплати від центру зайнятості відповідно до законодавства. Однак, позивачем було виявлено, що відповідач у період часу з 01 березня 2011 року по 31 березня 2011 року був працевлаштований до Ялтинської філії ДП "Маркет Плазо", а тому не мав права на отримання статусу безробітного.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав.
Відповідач у судовому засіданні проти позову не заперечував то пояснив, що він гадав, що був звільнений на момент прийняття його на облік в центрі зайнятості.
Вислухавши пояснення представника позивача, відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Згідно з п. 4, 5, 6 ст.12 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» від 02 березня 2000 року, виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України та її робочі органи:
1) здійснюють облік та ведуть реєстр платників страхових внесків;
2) провадять збір страхових внесків;
3) здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету;
4) виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені цим Законом, забезпечують здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання настанню страхових випадків;
5) контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду.
Як вбачається із ч.1,2 ст.22 Закону, право на виплату допомоги по безробіттю мають застраховані та незастраховані особи, які в установленому законом порядку визнані безробітними.
Згідно ст.2 Закону України В«Про зайнятість населенняВ» , безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Судом встановлено, що 17 березня 2011 року ОСОБА_2 звернувся до Ленінського районного центру зайнятості із заявою, в якій просив вирішити питання його працевлаштування та зазначив, що підприємницькою діяльністю він не займається, пенсію не отримує, не є найомним працівником по договору цивільно-правового характеру, не має інших передбачених законодавством доходів. Окрім того, зазначеною заявою відповідач зобов'язався повідомити позивача у випадку працевлаштування, укладення цивільно-правових договорів, а також зайняття іншою діяльністю, яка пов'язана з отриманням прибутку (а.с. 6).
Наказом № НТ110317 Ленінського районного центру зайнятості від 17 березня 2011 року ОСОБА_2 був наданий статус безробітного (а.с. 8-9).
Відповідно до наданих відомостей, Ленінським районним центром зайнятості було призначене та виплачувалося ОСОБА_2 матеріальне забезпечення по безробіттю з 17.03.2011 р. по 18.11.2011 року у сумі 5916,28 грн.
Згідно з ч. 2 ст.36 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» , застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Частиною 3 ст. 36 Закону передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до п.п. 1) п. 5.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України N 307 від 20.11.2000, виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).
Тобто, з аналізу вищенаведених норм вбачається, що у разі працевлаштування безробітного він не вважається безробітним та не має права на отримання відповідної допомоги, а також не має права на надання йому статусу безробітного.
Як встановлено судом, ОСОБА_2 з 01 березня 2011 року по 31 березня 2011 року був працевлаштований до Ялтинської філії ДП "Маркет Плазо", що підтверджується відповідними наказами (а.с. 10-11). Разом з тим, при зверненні відповідача до Ленінського районного центру зайнятості, він позивача про зазначені обставини не попередив.
Тобто, при прийнятті на облік як безробітного , відповідачем до Центру зайнятості були надані неправдиві відомості, що призвело до необґрунтованого надання йому статусу безробітного.
01 грудня 2011 року Ленінським районним центром зайнятості виданий наказ № 155 про стягнення з ОСОБА_2 незаконно виплаченою допомоги безробітного у розмірі 5916,28 грн. (а.с. 13). Наказом відповідача було попереджено про необхідність в п'ятнадцятиденний строк з дня отримання копії наказу перерахувати позивачеві незаконно одержані суми. Наказ отриманий відповідачем 01 грудня 2011 року під розпис (а.с. 13).
У зазначений термін відповідач у добровільному порядку заборгованість не погасив.
Таким чином, на цей час сума заборгованості відповідача з незаконно отриманої допомоги по безробіттю перед позивачем складає 5916,28 гривень.
Оскільки ОСОБА_2 не сплатив дану заборгованість в добровільному порядку, вона підлягає стягненню з нього примусово.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Оскільки позивач є звільненим від сплати судових витрат, вони не підлягають стягненню з відповідача.
В судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини судового рішення. У повному обсязі постанову складено 21.03.2012 року.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-160, КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Ленінського районного центру зайнятості - задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Ленінського районного центру зайнятості (98200, АРК, Ленінський район, смт. Леніне, вул. Дзержинського, буд. 5-а, р/р 37173001000420 в ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, ЕДРПОУ 20708637) грошові кошті, виплачені як допомога по безробіттю у сумі 5916 (п'ять тисяч дев'ятсот шістнадцять) гривень 28 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Кононова Ю. С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2012 |
Оприлюднено | 19.04.2012 |
Номер документу | 22629055 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кононова Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні