ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 липня 2011 р. Справа №2а-7189/11/0170
Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі голову ючого суддіАлександрова О.Ю. , при секретарі Сидельової М.В .,
за участю представників ст орін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явивс я,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Керчі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельн ий інвестиційний консорціум "
про стягнення
ВСТАНОВИВ:
Державної податкової і нспекції в м. Керчі АР Крим зве рнулась до Окружного адмініс тративного суду АР Крим із ад міністративним позовом до То вариства з обмеженою відпові дальністю "Будівельний інвес тиційний консорціум" про стя гнення заборгованості по штр афним санкціям у сумі 2692,45 грн.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 16.06.11 року відкрито провадженн я у справі, справу призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на порушення відповідачем норм податкового законодавства, зокрема, несплату нараховани х штрафних (фінансових) санкц ій у загальній сумі 2692,45 гривен ь, а саме за порушення Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" № 218 1 від 21.12.2000р. Декрету КМУ "Про місц еві податки та збори" № 56-93 від 20. 05.1993 року та Положення "Про кому нальний податок" затверджени й рішенням Запорожської місь кої ради від 30.11.2005 року № 6 у зв'яз ку з чим прийнято податкове п овідомлення - рішення від 28.12.10 р оку у сумі 2720,00 гривень. Відпові дачем частково сплачено штра фні санкції у сумі 27,55 гривень, а тому заборгованість перед позивачем складає 2692,45 гривень .
Відповідачем письмових за перечень проти позову не над ано.
Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового ро згляду справи повідомлений н алежним чином, під розписку. Н адіслав клопотання про розгл яд справи за його відсутност і з урахуванням наявних у спр аві матеріалів.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про час, дату та місце судово го розгляду справи повідомле ний належним чином, рекоменд ованою кореспонденцією з рек омендованим повідомленням п ро вручення (а.с. 27).
Враховуючи вищезазначені обставини, з урахуванням при нципу розумності строку розг ляду адміністративних справ згідно ст. 122 КАС України, керую чись ст. 128 КАС України, суд вирі шив за можливе розглянути сп раву за відсутності представ ників сторін, на підставі ная вних доказів.
Вивчивши матеріали справи , дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд ом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Будівельний і нвестиційний консорціум" (ЄД РПОУ 33011501) зареєстровано викон авчим комітетом Запорізької міської ради 21.06.2004 року за адре сою: 69037, Запорізька область, м. З апоріжжя, вул. Рекордна , буд. 20- А, що підтверджується свідоц твом про державну реєстрацію серії А 00 № 200241 та Довідкою з ЄДР підприємств та організацій України станом на 25.05.11 р.
Згідно довідки ДПІ у м. Керч і АР Крим від 27.05.2011р. № 10200/10/29-0 ТОВ "Бу дівельний інвестиційний кон сорціум" взято на облік платн ика податків з 22.06.2004р.
15.12.2010р. посадовими особами ДП І у Орджонікідзевському райо ні м. Запоріжжя на підставі п.1 ст. 11 Закону України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" було проведено невиїзну д окументальну перевірку ТОВ " Будівельний інвестиційний к онсорціум", щодо своєчасност і подання податкової звітнос ті, за результатами перевірк и був складений акт № 1447/15-2/33011501 ві д 15.12.2010 р.
В акті відображено, що відпо відачем порушено п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181 "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" зі змінам и та доповненнями, ст. 15 Декрет у Кабінету Міністрів України "Про місцеве податки та збори " № 56-93 від 20.05.1993 року, п.п. 2.5 п. 2 Положе ння "Про комунальний податок ", затверджений рішенням Запо різської міської ради від 30.11.20 05 року № 6, а саме: не подання зві тності з комунального податк у за вересень 2008 року, лютий, че рвень, липень, серпень, вересе нь 2009 року, січень, лютий, берез ень, квітень, травень, червень , липень, серпень, вересень, жо втень 2010 року.
28.12.2010 року ДПІ у Орджонікідзе вському районі м. Запоріжжя н а підставі акту перевірки ві д 28.12.10 року № 0007051502 за порушенн я п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181 "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" зі змінами та доповненням и, ст. 15 Декрету Кабінету Мініс трів України "Про місцеве под атки та збори" № 56-93 від 20.05.1993 року, п.п. 2.5 п. 2 Положення "Про комунал ьний податок", затверджений р ішенням Запорізської місько ї ради від 30.11.2005 року № 6 відповід но до п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" № 2181-ІІІ, п. 1 ст. 11 Закону України "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" п.п. 3.1 п. 3 Положення "Про ко мунальний податок" від 30.11.2005 рок у № 6 відповідачу визначено су му податкового зобов'язання за штрафними санкціями з ком унального податку у сумі 2720,00 г ривень, шляхом винесення под аткового повідомлення-рішен ня № 0007051502 від 28.12.2010 року.
Зазначене податкове повід омлення-рішення було направл ено відповідачу рекомендова ним листом з повідомленням.
Відповідно до п.17.3 ст.17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статт і 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» передбачено, що под аткове зобов'язання платника податків, нараховане контро люючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього За кону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.
Згідно з п.п.5.3.2 п.5.3. ст5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» у випадках апеляційного узгод ження суми податкового зобов 'язання платник податків зоб ов'язаний самостійно погасит и її узгоджену суму, а також пе ню та штрафні санкції за їх на явності протягом десяти кале ндарних днів, наступних за дн ем такого узгодження.
В зв' язку з частковим пога шенням, заборгованість відпо відача зі сплати штрафних са нкцій у сумі 27,55 гривень, станом на момент розгляду справи ст ановить 2692,45грн.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» податкове зобов' я зання, це зобов' язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та в строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.
Згідно статті 2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.
Закон України «Про державн у податкову службу в Україні » передбачає стягнення до бю джетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у ви падках, порядку і розмірах, пе редбачених законами України .
Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена законодавством Укра їни процедура погашення пода ткової заборгованості платн ика податків шляхом зверненн я стягнення на активи відпов ідного платника податків.
Як зазначено у пункті 1.7 стат ті 1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» активами платника п одатків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, щ о належать юридичній або фіз ичній особі за правом власно сті або повного господарсько го відання.
Стаття 41 Конституції Україн и встановлює застереження, щ о ніхто не може бути протипра вно позбавлений права власно сті. Право приватної власнос ті є непорушним. Примусове ві дчуження об' єктів права при ватної власності може бути з астосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідн ості, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за у мовами попереднього і повног о відшкодування їх вартості.
Статтею 3 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягн ені в рахунок погашення його податкових зобов' язань вик лючно за рішенням суду.
Відповідач не надав суду до казів сплати заборгованості , в зв' язку з чим вимоги позив ача про стягнення з відповід ача заборгованості в сумі 2692,45г рн. є обґрунтованими, такими щ о підтверджуються матеріала ми справи та підлягають задо воленню повністю.
У зв'язку з тим, що на час розг ляду справи набув чинності П одатковий кодекс України, су д зазначає, що Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового код ексу України органи державно ї податкової служби мають пр аво застосовувати до платник ів податків фінансові (штраф ні) санкції, стягувати до бюдж етів та державних цільових ф ондів суми грошових зобов'яз ань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмір і, встановлених цим Кодексом , стягувати суми прострочено ї заборгованості суб'єкта го сподарювання перед державою (Автономною Республікою Кри м чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), з алученим державою (Автономно ю Республікою Крим чи терито ріальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарант ію, а також за кредитом з бюдже ту в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Подат кового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податк ів і на користь держави заход и щодо погашення податкового боргу такого платника подат ків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власн ості, а в разі їх недостатност і - шляхом продажу майна таког о платника податків, яке пере буває у податковій заставі.
Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податко вого кодексу України податко вий борг - сума грошового зобо в'язання (з урахуванням штраф них санкцій за їх наявності), с амостійно узгодженого платн иком податків або узгодженог о в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений ц им Кодексом строк, а також пен я, нарахована на суму такого г рошового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 П одаткового кодексу України г рошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку пл атник податків повинен сплат ити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та /або штрафну (фінансову) санкц ію, а також санкції за порушен ня законодавства у сфері зов нішньоекономічної діяльнос ті.
Відповідно до п.п. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова с анкція, штраф) - плата у вигляд і фіксованої суми та/або відс отків, що справляється з плат ника податків у зв'язку з пору шенням ним вимог податкового законодавства та іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням яких покладено на ко нтролюючі органи, а також штр афні санкції за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності.
Таким чином, сума заборгова ності зі сплати штрафних (фін ансових) санкцій після узгод ження і несплати у встановле ний законом строк є податков им боргом, який після набранн я чинності Податковим кодекс ом України стягується відпов ідно до норм Податкового код ексу України.
Податковим кодексом Украї ни встановлений чіткий поряд ок стягнення податкового бор гу, в тому числі, визначений мо мент, з якого податкові орган и отримують право на його стя гнення в судовому порядку.
Згідно п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення ко штів платника податків прово дяться не раніше ніж через 60 к алендарних днів з дня надісл ання такому платнику податко вої вимоги.
Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено в ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України .
З урахуванням аналізу зазн ачених положень Податкового кодексу України, податкові о ргани мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст.ст. 59, 95 Податковог о кодексу України, тобто післ я настання двох подій:
- після надіслання под аткової вимоги на податковий борг із зазначенням конкрет ного розміру податкового бор гу;
- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платн ику податкової вимоги.
При цьому відповідно до ст.с т. 59, 95, п.п. 14.1.153, 14.1.175, 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податк ового кодексу України податк ова вимога надсилається орга ном державної податкової слу жби платнику податків щодо п огашення податкового боргу з а кожний конкретний період з а кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожно ї податкової декларації або на підставі кожного податков ого повідомлення-рішення). Та к, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова в имога органу державної подат кової служби до платника под атків щодо погашення суми по даткового боргу, визначення якого міститься у п.п. 14.1.175, 14.1.39 п. 14 .1 ст. 14 Податкового кодексу Укр аїни.
Норма п.п. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону Укр аїни № 2181 від 21.12.2000 р. “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми і державними цільовими фо ндами”, яка встановлювала, що у разі коли у платника податк ів, якому було надіслано перш у податкову вимогу, виникає н овий податковий борг, друга п одаткова вимога має містити суму консолідованого боргу, при цьому окрема податкова в имога щодо такого нового под аткового боргу не виставляєт ься, втратила чинність з 01.01.11 р. у зв' язку із набранням чинн ості Податковим кодексом Укр аїни, у якому подібна норма ві дсутня.
Норма п. 59.5 ст. 59 Податкового к одексу України стосується ви падків самостійного погашен ня податкового боргу платник ом податків.
Норма п. 60.6 ст. 60 Податкового к одексу України стосується ви падків збільшення податково го боргу внаслідок адміністр ативного оскарження.
Порядок направлення орган ами державної податкової слу жби України податкових вимог платникам податків, затверд жений Наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 3 липня 2001 р. N 266, зареєстрова ний в Міністерстві юстиції У країни 16 липня 2001 р. за N 595/5786, згідн о з п. 4.6. якого окрема податкова вимога щодо нового податков ого боргу не формується, з час у набрання чинності Податков им кодексом України не діє.
У Порядку направлення орга нами державної податкової сл ужби податкових вимог платни кам податків, затвердженому Наказом Державної податково ї адміністрації України 24.12.2010 N 1037, зареєстрованому в Міністе рстві юстиції України 30 грудн я 2010 р. за 1432/18727, який діє з часу наб рання чинності Податковим ко дексом України, відповідна н орма щодо неформування та не направлення окремої вимоги н а новий борг відсутня.
Таким чином, сума заборгова ності зі сплати штрафних (фін ансових) санкцій за порушенн я податкового законодавства є сумою податкового боргу і в регулювання спірних відноси н в частині права позивача на звернення до суду із позовни ми вимогами про стягнення по даткового боргу за податкови ми повідомленнями-рішеннями № 0007051502 на суму 2720,00 грн. від 28.12.10 р. повинно відбуватись за вим огами чинного Податкового ко дексу України, а саме з урахув анням п. 95.2 ст. 95 Податкового код ексу України, згідно якого дл я виникнення права на стягне ння податкового боргу, необх ідно настання двох подій, а са ме:
- направлення платнику пода тків податкової вимоги про п огашення податкового боргу п о кожному виду податку, по кож ному податковому періоду окр емо;
- сплив терміну 60 днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги
Позивачем до матеріалів ад міністративного позову нада но податкову вимогу № 66 від 18.01.20 11 року ДПІ в Орджонікідзевськ ому районі м. Запоріжжя яку сф ормовано відносно відповіда ча - ТОВ "Будівельний інвестиц ійний консорціум" за комунал ьним податком на суму 2692,45 грив ень, яку направлено відповід ачу у відповідності до вимог Порядку направлення органа ми державної податкової служ би податкових вимог платника м податків, затвердженого На казом Державної податкової а дміністрації України 24.12.2010 N1037, з ареєстрованому в Міністерст ві юстиції України 30 грудня 2010 р. за 1432/18727.
За таких обставин, позовні в имоги не підлягають задоволе нню.
У повному обсязі постанову складено 26.07.11р.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Бу дівельний інвестиційний кон сорціум" (98300, АР Крим, м. Керч, вул . Леніна, 22-а, ЄДРПОУ 33011501) заборго ваність зі сплати штрафних с анкцій в дохід місцевого бюд жету м. Керчі АР Крим в сумі 2692,45 грн. на р\р 33210828700019 в УДКУ в АРК м. Сі мферополь, МФО 824026, код платежу 16010200, ОКПО 34740946.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ал ександров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2011 |
Оприлюднено | 19.04.2012 |
Номер документу | 22629447 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні