Постанова
від 03.04.2012 по справі 2а-860/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" квітня 2012 р. Справа № 2а-860/12/ 0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Судді Матуляка Я.П.

при секретарі Анд рейчук Л.М.

розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу

за позовом: Державн ої податкової інспекції в м. І вано-Франківську

до відповідача: Приватного підприємства "Ві тнір-Захід"

про стягнення заборг ованості у сумі 6832,97 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

23.03.2012 року Державна податко ва інспекція в місті Івано-Фр анківську (далі - позивач) звер нулася в суд з адміністратив ним позовом до Приватного пі дприємства "Вітнір-Захід" (дал і - відповідач, підприємство ) про стягнення податкового б оргу в розмірі 7228,38 гривень.

02.04.2012 року представником пози вача суду надано заяву про зм іну позовних вимог, згідно як ої розмір податкового боргу відповідача становить 6832,97 гри вень, які позивач просить стя гнути з відповідача.

Позовні вимоги, з урахуванн ям заяви про їх зміну, мотивов ані тим, що відповідач протип равно, в порушення податково го обов'язку встановленого п ідпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 1 6, статтею 38 Податкового кодек су України не сплатив узгодж ені податкові зобов' язання з податку на прибуток в розмі рі 448,90 гривень, податку на дода ну вартість в розмірі 6383,90 грив ень, комунальному податку в р озмірі 0,17 гривень. Всього відп овідачем утворено 6832,97 гривень податкового боргу, який ним н е сплачено.

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, о днак на адресу суду направив заяву, в якій просив проводит и розгляд справи без участі п редставника інспекції, позов ні вимоги підтримав в повном у обсязі, з підстав вказаних в позовній заяві з урахування м заяви про зміну позовних ви мог.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, правом подання письмовог о заперечення проти заявлено го позову не скористався. Зая в та клопотань про відкладен ня розгляду справи чи про при чини неявки суду не надав. Док ументи які надсилалися відпо відачу повернулися до суду з відміткою Укрпошти «за зазн аченою адресою не проживає». Згідно правил ч.4 ст.33 КАС Украї ни у разі ненадання особами, я кі беруть участь у справі, інф ормації щодо їх поштової адр еси судовий виклик або судов е повідомлення надсилаються : юридичним особам та фізични м особам - підприємцям - за адр есою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсут ності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вва жається, що судовий виклик аб о судове повідомлення вручен е їм належним чином. Таким чин ом, суд приходить до висновку , що відповідач повідомлений належним чином про час, дату т а місце розгляду справи.

Відповідно до частини 4 стат ті 128 КАС України (в редакції зг ідно Закону України № 4054-VI від 17. 11.2011 року) у разі неприбуття від повідача, належним чином пов ідомленого про дату, час і міс це судового розгляду, без пов ажних причин розгляд справи може не відкладатися і справ у може бути вирішено на підст аві наявних у ній доказів.

Тому, враховуючи попередні висновки суду про те, що відпо відач належним чином повідом лений про час, дату та місце ро згляду справи, суд приходить до висновку, що дану адмініст ративну справу слід розгляну ти на підставі наявних в мате ріалах справи доказів.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, дослід ивши докази, суд прийшов до ви сновку, що даний адміністрат ивний позов підставний та пі длягає задоволенню.

Судом встановлено, що 18.09.2009 ро ку виконавчим комітетом Іван о-Франківської міської ради здійснено державну реєстрац ію юридичної особи - приват ного підприємства "Вітнір-За хід", що підтверджується витя гом з Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців (а. с. 8 - 9 ).

Відповідач перебуває на по датковому обліку в Державній податковій інспекції в міст і Івано-Франківську, є платни ком податку на прибуток, пода тку на додану вартість та ком унального податку.

Як встановлено судом, відпо відачем допущено заборгован ість:

- зі сплати податку на п рибуток в розмірі 448,90 гривень, який виник внаслідок несплат и узгодженої суми податковог о зобов' язання згідно подан их декларацій з податку на пр ибуток підприємства (а.с. 23-24);

- з податку на додану ва ртість в сумі 6383,90 гривень, який виник внаслідок несплати уз годженої суми податкового зо бов' язання згідно поданих д екларацій на суму 3565,15 гривень (а.с.11-12), а також визначених пози вачем грошових зобов' язань зі сплати штрафних (фінансов их) санкцій, які застосовані з а несвоєчасне подання податк ової звітності податковим по відомленням-рішенням за №000045150 2 від 06.06.2011 року на суму 170,00 гривен ь - прийнятого за наслідкам и розгляду акта камеральної перевірки даних, задекларова них у податковій звітності з податку на додану вартість з а №4144/15-2/36498247 від 06.06.2011 року (а.с.14), пода тковим повідомленням-рішенн ям за №5822131502 від 26.10.2011 року на суму 1020,00 гривень - прийнятого за н аслідками розгляду акта каме ральної перевірки даних, зад екларованих у податковій зві тності з податку на додану ва ртість за №9284/15-2/36498247 від 26.10.2011 року (а .с.16), податковим повідомлення м-рішенням за №0003961502 від 22.09.2011 року на суму 1020,00 гривень - прийнят ого за наслідками розгляду а кта камеральної перевірки да них, задекларованих у податк овій звітності з податку на д одану вартість за №7845/15-2/36498247 від 2 2.09.2011 року (а.с.18), податковим пові домленням-рішенням за №0002111502 ві д 03.08.2011 року на суму 608,75 гривень - прийнятого за наслідками ро згляду акта камеральної пере вірки податкової звітності з податку на додану вартість з а №6168/15-2/36498247 від 03.08.2011 року (а.с.20);

- з комунального подат ку в сумі 0,17 гривень, який виник внаслідок несплати штрафних санкцій нарахованих за несв оєчасну сплату узгодженої су ми податкового зобов' язанн я податковим повідомленням-р ішенням №0013901503/0 від 30.11.2010 року прий нятим на підставі акта №19859/15-03 в ід 30.11.2010 року (а.с. 22).

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів регулює Податковий коде кс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в У країні, та порядок їх адмініс трування, платників податків та зборів, їх права та обов'яз ки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов 'язки їх посадових осіб під ча с здійснення податкового кон тролю, а також відповідальні сть за порушення податкового законодавства.

Згідно пунктів 6.1 статті 6 Под аткового кодексу України под атком є обов'язковий, безумов ний платіж до відповідного б юджету, що справляється з пла тників податку відповідно до цього Кодексу.

Статтею 9 Податкового кодек су України до загальнодержав них податків та зборів відне сено податок на прибуток під приємств (підпункт 9.1.1), податок на додану вартість (підпункт 9.1.3).

Пунктом 8.2 статті 8 Податково го кодексу України встановле но, що до загальнодержавних н алежать податки та збори, що в становлені цим Кодексом і є о бов'язковими до сплати на усі й території України, крім вип адків, передбачених цим Коде ксом.

Статтею 16 Податкового кодек су України визначені обов'яз ки платника податків, згідно положень якої платник подат ків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у поря дку, встановленому податкови м та митним законодавством, д екларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків та з борів (підпункт 16.1.3.), сплачуват и податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питан ь митної справи (підпункт 16.1.4).

Положеннями статті 36 Податк ового кодексу України визнач ено суть податкового обов'яз ку, згідно положень якої пода тковим обов'язком визнається обов'язок платника податку о бчислити, задекларувати та/а бо сплатити суму податку та з бору в порядку і строки, визна чені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36 .1). Податковий обов'язок виник ає у платника за кожним подат ком та збором (пункт 36.2). Податк овий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інши х неподаткових обов'язків пл атника податків, крім випадк ів, передбачених законом (пун кт 36.3).

У відповідності до статті 18 0 Податкового кодексу Україн и для цілей оподаткування пл атником податку на додану ва ртість є будь-яка особа, що про вадить господарську діяльні сть і реєструється за своїм д обровільним рішенням як плат ник податку у порядку, визнач еному статтею 183 цього розділу .

Відповідно підпункту 133.1.1 пу нкту 133.1 статті 133 Податкового к одексу України платниками по датку на прибуток з числа рез идентів є суб'єкти господарю вання - юридичні особи, які п ровадять господарську діяль ність як на території Україн и, так і за її межами.

Згідно підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодекс у України грошове зобов'язан ня платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відпові дного бюджету як податкове з обов'язання та/або штрафну (фі нансову) санкцію, що справляє ться з платника податків у зв 'язку з порушенням ним вимог п одаткового законодавства та іншого законодавства, контр оль за дотриманням якого пок ладено на контролюючі органи , а також санкції за порушення законодавства у сфері зовні шньоекономічної діяльності .

Відповідно до пункту 113.1 стат ті 113 Податкового кодексу Укра їни строки застосування, спл ата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) сан кцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Код ексом для сплати, стягнення т а оскарження сум грошових зо бов'язань. Суми штрафних (фіна нсових) санкцій (штрафів) зара ховуються до бюджетів, до яки х згідно із законом зарахову ються відповідні податки та збори.

Відповідно до пункту 54.1 стат ті 54 Податкового кодексу Укра їни встановлено, що крім випа дків, передбачених податкови м законодавством, платник по датків самостійно обчислює с уму податкового та/або грошо вого зобов' язання та/або пе ні, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточн юючому розрахунку, що подаєт ься контролюючому органу у с троки, встановлені цим Кодек сом. Така сума грошового зобо в' язання та/або пені вважає ться узгодженою.

Відповідно до пункту 54.5 стат ті 54 Податкового кодексу Укра їни, якщо згідно з нормами ціє ї статті сума грошового зобо в' язання розраховується ко нтролюючим органом, платник податків не несе відповідаль ності за своєчасність, досто вірність і повноту нарахуван ня такої суми, проте несе відп овідальність за своєчасне та повне погашення нарахованог о узгодженого грошового зобо в' язання і має право оскарж ити зазначену суму в порядку , встановленому цим Кодексом .

Пунктом 57.3 статті 57 Податков ого кодексу України встановл ено, що у разі визначення грош ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-5 4.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Коде ксу, платник податків зобов' язаний сплатити нараховану с уму грошового зобов' язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отриманн я податкового повідомлення-р ішення, крім випадків, коли пр отягом такого строку такий п латник податків розпочинає п роцедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У відповідності до підпунк ту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податк ового кодексу України день з акінчення процедури адмініс тративного оскарження вважа ється днем узгодження грошов ого зобов'язання платника по датків.

Таким чином, грошові зобов' язання відповідача з сплати податку на додану вартість т а податку на прибуток підпри ємств, у відповідності до пун кту 54.1 статті 54 Податкового код ексу України, є узгодженими з моменту подання таких подат кових декларацій, а грошові з обов' язання визначені пода тковими повідомленнями-ріше ннями, які відповідачем не ос каржувалися, у відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 стат ті 56 Податкового кодексу Укра їни, є узгодженими з моменту о тримання податкового повідо млення-рішення.

Згідно пункту 57.1 статті 57 Под аткового кодексу України пла тник податків зобов'язаний с амостійно сплатити суму пода ткового зобов'язання, зазнач ену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календ арних днів, що настають за ост аннім днем відповідного гран ичного строку, передбаченого цим Кодексом для подання под аткової декларації, крім вип адків, встановлених цим Коде ксом.

Судом встановлено, що відпо відачем не сплачено податок на прибуток в розмірі 448,90 гриве нь, податок на додану вартіст ь в розмірі 6383,90 гривень, комуна льний податок в розмірі 0,17 гри вень до державного бюджету в строки визначені нормою Под аткового кодексу України.

Відповідно до пункту 14.1.175 ста тті 14 Податкового кодексу Укр аїни сума узгодженого грошов ого зобов' язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), але не сплаченого п латником податків у встановл ений цим Кодексом строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого грошового зобов' язанн я утворює податковий борг.

Відповідно пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу Україн и у разі коли платник податкі в не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в уст ановлені законодавством стр оки, орган державної податко вої служби надсилає (вручає) й ому податкову вимогу в поряд ку, визначеному для надсилан ня (вручення) податкового пов ідомлення-рішення.

Судом встановлено, що позив ачем надіслано відповідачу п ершу та другу податкову вимо гу відповідно до ст.6 Закону Ук раїни від 21.12.2000 року №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» в редакції ч инній на момент виникнення с пірних правовідносин, які ві дповідач залишив без реагува ння (а.с.10).

Таким чином, податок на приб уток в розмірі 448,90 гривень, под аток на додану вартість в роз мірі 6383,90 гривень, комунальний податок в розмірі 0,17 гривень у творюють податковий борг від повідача в розмірі 6832,97 гривень , який ним не сплачено.

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України встановл ено, що орган державної подат кової служби здійснює за пла тника податків і на користь д ержави заходи щодо погашення податкового боргу такого пл атника податків шляхом стягн ення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх н едостатності - шляхом продаж у майна такого платника пода тків, яке перебуває у податко вій заставі.

Відповідно підпункту 20.1.18. пу нкту 20.1 статті 20 Податкового ко дексу України органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду щодо стягнення коштів платника п одатків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обс луговуючих такого платника, на суму податкового боргу аб о його частини.

Згідно пункту 95.3 статті 95 Код ексу стягнення коштів з раху нків платника податків у бан ках обслуговуючих такого пла тника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направл яється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.4. стат ті 95 Податкового кодексу Укра їни орган державної податков ої служби на підставі рішенн я суду здійснює стягнення ко штів у рахунок погашення под аткового боргу за рахунок го тівки, що належить такому пла тнику податків.

Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановл ених законом.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що заявлена до стягнення сума є узгоджен ою та являється податковим б оргом відповідача перед бюдж етом, який ним не сплачено та п ідлягає стягненню з рахунків у банках, що обслуговують від повідача та за рахунок готів ки, що йому належить.

Враховуючи викладене, суд в важає, що вимоги позивача є о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд ,-

ПО СТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з рахунків в обслуговуючих банках та за рахунок готівки Приватного підприємства “Вітнір-Захід” (код ЄДРПОУ 36498247) в дохід бюджету кошти на погашення податков ого боргу в розмірі 6832 (шість ти сяч вісімсот тридцять дві) гр н. 97 коп.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.

Суддя: (підпис) Матуляк Я.П.

Постанова складен а в повному обсязі 09.04.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22633777
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-860/12/0970

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 23.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні