Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 квітня 2012 року Спра ва № 1170/2а-737/12
Кіровоградський окруж ний адміністративний суд у с кладі головуючого - судді Са гуна А.В., розглянувши у поряд ку письмового провадження в місті Кіровограді адміністр ативну справу за позовом Дер жавної комісії з регулювання ринків фінансових послуг Ук раїни до кредитної спілки "Ко леджани" про стягнення штраф у у розмірі 1088 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Державна комісія з ре гулювання ринків фінансових послуг України (далі за текст ом - Держфінпослуги або поз ивач) звернулась в суд з адмін істративним позовом до креди тної спілки "Коледжани" (далі з а текстом - КС "Коледжани") про с тягнення штрафу у розмірі 1088 г рн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідач набув статусу фінанс ової установи шляхом внесенн я до Державного реєстру фіна нсових установ, та є суб' єкт ом нагляду.
За порушення вимог закону Д ержфінпослуг, стосовно відпо відача були винесені постано ви про застосування штрафних санкцій у розмірі 1088 грн.
Зазначені постанови вруче ні відповідачу.
Представник позивача в су дове засідання не з' явився, надавши заяву про розгляд сп рави в письмовому провадженн і (а.с.6).
Представник відповідача повторно в судове засідання не з' явився.
Судові повістки направлял ася відповідачу за адресою з азначеною в позовній заяві т а підтвердженою матеріалами справи, відповідно до яких, ві дповідач зареєстрований за а дресою: вул. Леніна, 41/26, м. Кіро воград, проте поштова корес понденція 22.03.2012 та 04.04.2012 повернул ася до суду з відміткою “за за кінченням терміну зберіганн я” (а.с.40,44).
Відповідно до ч. 11 ст.35 КАС Ук раїни, у разі повернення пошт ового відправлення із повіст кою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, о стання вважається такою, що в ручена належним чином.
Отже, відповідач про дату, час і місце розгляду справи в важається повідомлений нале жним чином.
Частиною 6 ст. 128 КАС України п ередбачено, що суд має право р озглянути справу у письмовом у провадженні у разі відсутн ості потреби заслухати свідк а чи експерта, якщо немає пере шкод для розгляду справи у су довому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не в сі особи, які беруть участь у с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду.
Враховуючи те, що сторони бу ли належним чином повідомлен і про дату, час і місце судовог о розгляду, відсутності потр еби заслухати свідка чи експ ерта, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадж ення на основі наявних у спра ві матеріалів.
Дослідивши матеріал и справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повніс тю з наступних підстав.
Відповідно до п. 1 Положенн я «Про Державну комісію з рег улювання ринків фінансових п ослуг України», затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 3 лютого 2010 рок у N 157 (чинного на час виникненн я правовідносин) Державна ко місія з регулювання ринків ф інансових послуг України (Де ржфінпослуг) є центральним о рганом виконавчої влади, дія льність якого спрямовується і координується Кабінетом М іністрів України.
Держфінпослуг є спеціальн о уповноваженим органом вико навчої влади у сфері регулюв ання ринків фінансових послу г у межах, визначених законод авством.
Згідно з положеннями п.1 ч. 1 с т. 1 Закону України «Про фінанс ові послуги та державне регу лювання ринків фінансових по слуг»до фінансових установ н алежать банки, кредитні спіл ки, ломбарди, лізингові компа нії, довірчі товариства, стра хові компанії, установи нако пичувального пенсійного заб езпечення, інвестиційні фонд и і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяль ності яких є надання фінансо вих послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші пос луги (операції), пов'язані з на данням фінансових послуг.
Судом встановлено, що КС "Ко леджани" набула статус фінан сової установи та є суб' єкт ом нагляду Держфінпослуг.
У період з 07.11.2011 по 11.11.2011 комісіє ю Держфінпослуг проведена пл анова перевірка КС "Коледжан и" з питань додержання вимог законодавства України у сфер і фінансових послуг за періо д з 01 січня 2010 року по 01 листопад а 2011 року, про що складений акт № 956/42 від 14.11.2011. (а.с. 15-22).
Актом зафіксовані порушен ня вимог чинного законодавст ва у сфері фінансових послуг , що відображено у висновках (а .с. 15-22).
Із результатами зазначено го акту ознайомлений предста вник відповідача, що підтвер джується його підписом (а.с. 22).
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України «Про фінансові посл уги та державне регулювання ринків фінансових послуг»у р азі порушення законів та інш их нормативно-правових актів , що регулюють діяльність з на дання фінансових послуг, нац іональна комісія, що здійсню є державне регулювання у сфе рі ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу ві дповідно до закону.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону Укра їни «Про фінансові послуги т а державне регулювання ринкі в фінансових послуг»націона льна комісія, що здійснює дер жавне регулювання у сфері ри нків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах , передбачених статтями 41 і 43 ць ого Закону.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 41 Зако ну України «Про фінансові по слуги та державне регулюванн я ринків фінансових послуг»у повноважений орган застосов ує до учасників ринків фінан сових послуг (крім споживачі в фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоє часне подання або подання за відомо недостовірної інформ ації - у розмірі від 100 до 2000 неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян.
30.11.2011 директором інспекційно го департаменту винесена пос танова № 956/42 про накладення штр афу за порушення вимог закон одавства про фінансові послу ги, якою до відповідача засто совані штрафні санкції у роз мірі 238 грн. (а.с.27).
Постанова отримана предст авником відповідача (а.с. 30).
Враховуючи, що штрафні санк ції у розмірі 238 грн. відповіда чем не сплачені, вони підляга ють стягненню у судовому пор ядку.
Також, у період з 07.11.2011 по 11.11.2011 ко місією Держфінпослуг була пр оведена планова перевірка КС "Коледжани" з питань щодо доде ржання вимог чинного законод авства про запобігання та пр отидію легалізації (відмиван ню) доходів, одержаних злочин ним шляхом, або фінансування тероризму за період з 01 січня 2010 року по 01 листопада 2011 року (а .с. 23-26).
Актом зафіксовані порушен ня вимог чинного законодавст ва у сфері законодавства Укр аїни про запобігання та прот идію легалізації (відмиванню ) доходів, одержаних злочинни м шляхом, або фінансування те роризму, що відображено у вис новках (а.с. 23-26).
Із результатами зазначено го акту ознайомлений предста вник відповідача, що підтвер джується його підписом (а.с. 26).
Відповідно до ч. 1 ст. 6, п. 20 ч. 2 ст . 6 Закону України «Про запобіг ання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержан их злочинним шляхом, або фіна нсуванню тероризму»суб'єкт п ервинного фінансового моніт орингу з урахуванням вимог з аконодавства, нормативно-пра вових актів Спеціально уповн оваженого органу та інших су б'єктів державного фінансово го моніторингу встановлює пр авила, розробляє програми пр оведення фінансового моніто рингу та призначає працівник а, відповідального за його пр оведення, крім спеціально ви значених суб'єктів первинног о фінансового моніторингу, я кі провадять свою діяльність одноособово, без утворення ю ридичної особи, та осіб, зазна чених у підпункті "ґ" пункту 8 ч астини другої статті 5 цього З акону, а також забезпечувати підвищення кваліфікації пра цівників, відповідальних за проведення фінансового моні торингу, шляхом проходження навчання не рідше одного раз у на три роки.
Згідно абз. 6 ч. 3 та ч. 7 ст. 23 Зако ну України «Про запобігання та протидію легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом, або фінансу ванню тероризму»за порушенн я обов'язків, визначених стат тями 6, 8 - 12, 17, 22 цього Закону та не з азначених у абзацах першому - п'ятому частини третьої цієї статті, - у розмірі до 300 неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян (для суб'єктів пер винного фінансового монітор ингу, які не є юридичними особ ами, - у розмірі до 100 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян).
Санкції до суб'єктів первин ного фінансового моніторинг у, передбачені цією статтею, з астосовуються суб'єктами дер жавного фінансового монітор ингу, які здійснюють регулюв ання і нагляд за діяльністю с уб'єктів первинного фінансов ого моніторингу, в межах їхнь ої компетенції.
09.12.2011 директором інспекційно го департаменту винесена пос танова № 956/42-фм про застосуванн я штрафу за невиконання (нена лежне виконання) вимог Закон у України «Про запобігання т а протидію легалізації (відм иванню) доходів, одержаних зл очинним шляхом, або фінансув анню тероризму»та/або нормат ивно-правових актів, що регул юють діяльність у сфері запо бігання та протидії легаліза ції (відмиванню) доходів, одер жаних злочинним шляхом, якою до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 850 г рн. (а.с.28).
Постанова отримана предст авником відповідача (а.с. 31).
Враховуючи, що штрафні санк ції у розмірі 850 грн. відповіда чем не сплачені, вони підляга ють стягненню у судовому пор ядку.
З огляду на викладене суд дійшов висновку, що у відпові дача наявна заборгованість п о сплаті штрафних санкціях у розмірі 1088 грн. (238 грн. + 850 грн.), а то му позов підлягає задоволенн ю.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у с правах, в яких позивачем є суб ' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юри дична особа, судові витрати, з дійсненні позивачем, з відпо відача не стягуються.
На підставі викладено та ке руючись ст.ст. 94, 158 - 163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов задовольнити.
Стягнути із кредитної сп ілки "Коледжани", вул. Леніна, 41/ 26, м. Кіровоград, код ЄДРПОУ 26177641 д о Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100, символ звітно сті банку 100) штрафні санкції у розмірі 1088 гривень (одна тисяч а вісімдесят вісім гривень).
Судові витрати віднести за рахунок держави.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі її апеляційного о скарження - з моменту проголо шення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подан ня в 10-денний строк з дня її п роголошення, а у разі відклад ення складання постанови в п овному обсязі, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні, - впродовж десят и днів з дня отримання копії п останови, апеляційної скарги . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.
Суддя Кіровоградського о кружного
адміністративного суду А .В. Сагун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2012 |
Оприлюднено | 19.04.2012 |
Номер документу | 22634003 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні