cpg1251 22.03.2012
Справа № 2-А-13396/11
2-а/2011/287/2012
П О С Т А Н О В А
Іменем України
«22»березня 2012 року Дзержинський районний суд м. Харкова в складі:
головуючого судді -Лазюка С.В.
при секретарі -Гребінник А.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Харківської міської ради , треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Форс С», Громадська організація «Громадський рух «Зелений Фронт»» про часткову відміну рішення Харківської міської ради № 330/11 від 06.07.2011р. «Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів»,
в с т а н о в и в :
Позивачі, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, звернулись до суду із позовом, в якому просять скасувати п. 4.2 рішення 8 сесії 6 скликання Харківської міської ради № 330/11 від 06.07.2011р. про виділення земельної ділянки кадастровий № 6310136600:16:013:0033 ГО «ГР «Зелений Фронт».
В обґрунтування позовних вимог позивачі посилаються на те, що оскаржуване рішення було прийнято з грубим порушенням чинних законів України. Так, при прийнятті рішення Харківської міської ради 330/11 від 6 липня 2011 року було порушено ст. 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», яка вимагає гласність і демократизм при прийнятті рішень, реалізація яких впливає на стан навколишнього природного середовища, формування у населення екологічного світ огляду. Порушені вимоги ст.30-2 Закону України «Про планування та забудову території». Крім того Відповідачем підчас прийняття оскаржуваного рішення було порушено п. 2 ст. 124 і п. 1 ст. 134 Земельного кодексу України, які передбачають, що передача кому нальних земель в оренду може здійснюватись тільки за результатами земельних торгів, та ст.ст.136 і 137, 138 Земельного кодексу України, які описують процедуру підготовки земельних ділянок до продажу або передачі в оренду.
Позивачі в судовому засіданні підтримали позовні вимоги, наполягали на задоволенні позовних вимог у повному обсязі та вважають, що оскаржуваними рішеннями порушено їх право на загальне природо користування, встановлене Конституцією України.
Представник відповідача - Харківської міської ради в судовому засіданні заперечував проти позову та в обґрунтування заперечень, посилався на те, що оскаржувані рішення прийняти Харківською міською радою відповідно до вимог чинного законодавства України, в межах власної компетенції, визначеної Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування», «Про планування і забудову території» та «Про оренду землі», Земельним кодексом України. В підтверджені своїх заперечень представником Відповідача було надано відповідні документи.
Представник третьої особи ТОВ «Форс С»в судовому засіданні заперечував проти позову з посиланням на те, що під час прийняття рішення Харківською міською радою щодо надання в оренду земельних ділянок були дотримані всі вимоги діючого законодавства України, що регулюють відповідні правовідносини, а твердження позивачів є помилковими та ґрунтуються на припущеннях з посиланням на норми законодавства України, які втратили чинність.
Від представника третьої особи ГО «ГР «Зелений Фронт»надійшла письмова заява, в якій він проти заявлених позивних вимог заперечував та просив суд розглядати справу за його відсутністю.
Під час попереднього судового засідання, судом було досліджено наступні докази надані зі сторони Відповідача та Третьої особи -ТОВ «Форс С»: Рішення Харківської міської ради № 330/11 від 06.07.2011р. «Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) об'єктів», лист ТОВ «ФОРС С»від 20.06.2011р., яким ТОВ «ФОРС С»просить Харківську міську раду розглянути питання щодо припинення договору оренди землі від 29.12.2009р., реєстраційний номер 340970600234, який був укладений між ТОВ «ФОРС С»та Харківською міською радою; лист ГО «ГР «Зелений Фронт», яким ГО «ГР «Зелений Фронт»просить Харківську міську раду розглянути питання щодо передачі в оренду земельної ділянки ГО «ГР «Зелений Фронт» для будівництва об'єктів рекреаційного призначення в межах договору оренду від 29.12.2009р., реєстраційний номер 340970600234, який був укладений між ТОВ «ФОРС С»та Харківською міською радою; витяг з технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку ГО «ГР «Зелений Фронт»для будівництва об'єктів рекреаційного призначення по пр. АК. Курчатова, 1-А; містобудівну документацію, яка передбачає розвиток зеленої зони загального користування в Дзержинському районі м. Харкова на земельній ділянці, яка згідно з оскаржуваним рішенням була передана в оренду ГО «ГР «Зелений фронт».
Крім того підчас проведення попереднього судового засідання Позивачами було надано додаткову позовну заяву в якій окрім первісних вимог Позивачі поросили суд скасувати п. 5.2 рішення 8 сесії 6 скликання Харківської міської ради № 330/11 (додаток 1) від 06.07.11р. про виділення земельної ділянки кадастровий № 6310136600:16:001:0017 ТОВ «ФОРС С». Представники відповідача та третьої особи ТОВ «Форс С»в свою чергу заперечували щодо прийняття судом додаткової позовної заяви з мотивів пропуску строку звернення до адміністративного суду.
Ухвалою суду від 19.03.2012 р. додаткова позовна заява була залишена без розгляду.
Суд, вислухавши позивачів, представників відповідача та третьої особи ТОВ «Форс С», дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Щодо позовних вимог про скасування п.4.2 рішення 8 сесії 6 скликання Харківської міської ради № 330/11 від 06.07.2011р. про виділення земельної ділянки кадастровий № 6310136600:16:013:0033 ГО «ГР «Зелений Фронт»., судом встановлено наступне.
Позовною заявою визначено як підстави скасування оскаржуваного рішення порушення зі сторони відповідача наступних нормативно правових актів:
- пункту «ж»статі 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», яким встановлено один з основних принципів охорони навколишнього природного середовища, а саме: «гласність і демократизм при прийнятті рішень, реалізація яких впливає на стан навколишнього природного середовища, формування у населення екологічного світогляду». Натомість позивачами не враховано, що зазначена норма права є загальною нормою права, яка визначає принципи законодавства України про охорону навколишнього природного середовища. При цьому права та обов'язки місцевих рад у галузі охорони навколишнього природного середовища визначені в ст.15 Розділі III ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», яка була дотримана Харківською міською радою під час прийняття оскаржуваного рішення.
- статті 30-2 Закону України «Про планування та забудову територій», при цьому норми зазначеного закону втратили чинність 17 лютого 2011 року. Тобто на час прийняття оскаржуваного рішення Харківською міською радою Закон України на який посилаються позивачі не діяв.
- пункт 2 статті 124, пункт 1 статті 134 та статті 136-138 Земельного кодексу України, яким регламентовано порядок передачі земельних ділянок в оренду на конкурентних засадах з застосуванням земельних торгів. Під час судового засіданні було встановлено наступне: згідно з оскаржуваним рішенням Харківської міської ради з урахуванням затвердженої містобудівної документації ГО «ГР «Зелений фронт»було передано в оренду земельну ділянку для будівництва об'єктів рекреаційного призначення, а саме: для створення озелененої території загального користування (спортивного парку). Згідно ч.2 ст.134 Земельного кодексу України не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної та комунальної власності або права на них, зокрема у разі, створення озеленених територій загального користування.
Крім того, межі земельної ділянки, що передавалась ГО «ГР «Зелений фронт»згідно з оскаржуваним рішенням, були встановлені в натурі (на місцевості). Тож при передачі земельної ділянки змінився лише землекористувач.
Відповідно до ст.19 Конституції України, ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіки Крим - також нормативно -правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими в межах їхньої компетенції.
Відповідно до ст.25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання. Дана норма має загальний характер і її зміст конкретизується іншими нормами даного Закону та інших нормативно-правових актів України.
Згідно ст.116 Земельного кодексу України набуття права на земельну ділянку громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладання договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст.123 Земельного кодексу України надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Тож як слідує з вищенаведеного, оскаржуване рішення Харківської міської ради прийнято в порядку визначеному Земельним кодексом України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України.
Позовні вимоги стосовно скасування п. 5.2 рішення 8 сесії 6 скликання Харківської міської ради № 330/11 від 06.07.11р. про виділення земельної ділянки кадастровий № 6310136600:16:001:0017 ТОВ «ФОРС С», які були заявлені в додатковій позовній заяві, залишені судом без розгляду виходячи з наступного: відповідно до ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюються шестимісячний строк. Рішення Харківської міської ради № 330/11 було прийнято 6 липня 2011 року, а позовна вимога про часткове скасування зазначеного рішення була заявлена 7 березня 2012 року, тобто з пропущенням строку звернення до адміністративного суду. Позивачами не було подано заяву про поновлення строків звернення до адміністративного суду. Натомість в судовому засіданні Позивачі надали пояснення, що додаткові позовні вимоги були заявлені ними окремо від первісних, так як останні не мали на меті під час підготовки первісного позову залучати до судового розгляду ТОВ «Форс С». Згідно зі ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 71, 99, 100, 160-163, 171 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Харківської міської ради, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Форс С», Громадська організація «Громадський рух «Зелений Фронт» про скасування п. 4.2 рішення 8 сесії 6 скликання Харківської міської ради № 330/11 від 06.07.2011р. про виділення земельної ділянки кадастровий № 6310136600:16:013:0033 ГО «ГР «Зелений Фронт» - відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанову постановлено та надруковано власноруч суддею Лазюком С.В. у нарадчій кімнаті.
Головуючий: суддя С.В. Лазюк
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2012 |
Оприлюднено | 20.04.2012 |
Номер документу | 22658644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Сухомудренко В. В.
Адміністративне
Чернігівський районний суд Чернігівської області
Майборода С. М.
Адміністративне
Красноармійський міськрайонний суд Донецької області
Величко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні