cpg1251
Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 квітня 2012 р. справа № 2а/0570/1980/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10год. 35хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Шинкарьової І.В.
при секретарі Заднепровської В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства «Каприз-2» про стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках обслуговуючих такого платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з єдиного податку юридичних осіб в сумі 946,39грн., -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Каприз-2» про стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках обслуговуючих такого платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з єдиного податку юридичних осіб в сумі 946,39грн.
В обґрунтування позову посилається на те, що у відповідача виникла заборгованість перед бюджетом по єдиному податку юридичних осіб на підставі податкових повідомлень-рішень на загальну суму 946,39грн. Заборгованість виникла у зв'язку не сплати в добровільному порядку узгодженої суми податкового зобов'язання, нарахованого податковим органом за результатами перевірок. Загальний борг у сумі 1201,00грн. частково у сумі 74,61грн. був погашений за рахунок переплати та становить 946,39грн. Заходи прийняті податковим органом для погашення суми боргу не привели до позитивного результату.
Просить суд стягнути кошти Приватного підприємства «Каприз-2» (84400, Донецька обл., м. Красний Лиман, вул. Шкільна, б.5, код 31709650) з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податку на користь місцевого бюджету заборгованість у розмірі 946,39грн. у т.ч.: податковий борг з єдиного податку юридичних осіб в сумі 946,39грн. - кошти направити на рахунок №33217800700063, код платежу 11010115, отримувач УДК м. Красний Лиман ЄДРПОУ 34686673, банк ГУ ДКУ в Донецькій області, МФО 834016.
В судове засідання представник позивача не з'явився, надав клопотання, в якому зазначив, що просить суд справу розглянути без участі представника інспекції. (а.с.37)
Відповідач в судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду повідомлялися належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за їх відсутністю суду не надавали. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутністю сторін на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши письмові докази, суд встановив наступне.
Приватне підприємство «Каприз-2» є юридичною особою, зареєстроване Виконавчим комітетом Краснолиманської міської ради Донецької області 26.02.2007 року №12721200000000380, ідентифікаційний код 31709650, про що свідчить довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та довідка відділу статистики у м. Красний Лиман Головного управління статистики у Донецькій області (а.с.3,5), перебуває на податковому обліку в Слов'янській ОДПІ 30.10.2001 року за №70, що підтверджено довідкою про взяття на облік платника податків за формою №4-ОПП від 26.01.2012 року №16/10/29-0-114-11 (а.с.6).
Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про систему оподаткування», платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законом терміни.
Пунктом 3 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» в редакції Указу Президента №746/99 від 28 червня 1999 року передбачено, що суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, який перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, самостійно обирає одну з ставок єдиного податку.
Суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи сплачують єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.
Платники єдиного податку - юридичні особи ведуть податковий облік за тими податками, платниками яких вони є згідно з цим Указом.
Відповідно до абз.9 п.4 Указу за результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом розрахунок про сплату єдиного податку.
Як встановлено актом №52 від 07.11.2011 року Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток про несвоєчасне подання, встановлено порушення відповідачем термінів подання податкової звітності з єдиного податку, а саме ст.4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» за 3 квартал 2011 року, а саме граничний строк подання 19.10.2011 року, а дата фактичного подання - 0. (а.с.15)
Податковим органом на підставі вказаного акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.11.2011 року №425/000961540/0 яким визначена сума штрафної санкції у розмірі 1020,00грн. (а.с.14) Вказане рішення отримане відповідачем, про що є відмітка на корінці рішення. (а.с.14)
Крім того, актом №49 від 21.10.2011 року Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток про несвоєчасне подання, встановлено порушення відповідачем термінів подання податкової звітності з єдиного податку, а саме ст.4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» за 2 квартал 2011 року, а саме граничний строк подання 19.04.2011 року, а дата фактичного подання - 0. (а.с.17)
Податковим органом на підставі вказаного акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.10.2011 року №000901540/0 яким визначена сума штрафної санкції у розмірі 1,00грн. (а.с.16) Вказане рішення направлено відповідачу поштою. (а.с.18,19)
З матеріалів справи вбачається, що відповідач частково не сплатив нараховану суму штрафної санкції 1021,00грн. з єдиного податку, у результаті чого з урахуванням переплати 75,61грн., виникла заборгованість у розмірі 946,39грн. Згідно даних зворотного боку облікової картки платника податків станом на 31.12.2011 року за приватним підприємством «Каприз-2» рахується недоїмка з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 946,39грн. (а.с.9-11).
Відповідно до п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно п.58.2 ст.58 цього кодексу, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктом 58.3 сти.58 кодексу передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення.
При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Із матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення - рішення за якими стягуються суми податкових зобов'язань відповідачем не оскаржувались, тому є узгодженими.
Згідно п.п.31.1 ст.31 кодексу строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Згідно із п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.57.3 ст.57 цього ж кодексу, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.п.14.1.137 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Підпунктом 14.1.175 п.14.1 ст.14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважаються податковим боргом.
Пунктом 38.1 ст.38 Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
В порушення вищевказаних вимог Податкового кодексу України відповідач, у строки визначені законодавством, не сплатив в повному обсязі узгоджену суму податкового зобов'язання з єдиного податку з юридичних осіб.
Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України, у випадку, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання у встановлені строки, податковий орган направляє такому платнику податків податкові вимоги.
Слов'янською ОДПІ відповідачу направлена податкова вимога від 18.11.2011 року №198, яка була направлена відповідачу поштою. (а.с.20)
Керівником податкової інспекції прийнято рішення №270 про опис майна відповідача у податкову заставу від 24.11.2011 року, згідно до ст.89 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.89.5 ст.89 Податкового кодексу України податковим керуючим зроблено акт опису майна №270 від 24.11.2011 року, яким підтверджено відсутність на день складення цього акта опису майна, що не може бути описано у податкову заставу відповідно до суми податкового боргу 945,39грн. (а.с.12)
Згідно до витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, майно платника податків згідно акту опису майна №270 від 24.11.2011 року зареєстровано в податкову заставу 21.12.2011 року за №11991798. (а.с.13)
Таким чином, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкового боргу, не призвели до їх погашення, строки їх добровільної сплати вийшли.
Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст.50 Бюджетного кодексу України податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи до державного бюджету визнаються зарахованими в доход державного бюджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету.
Згідно п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків, зокрема, шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків, здійснюється за рішенням суду.
Відповідач має відкритий рахунок у філії ПАТ «ПУМБ» в м. Донецьку, що підтверджено довідкою Слов'янської ОДПІ. (а.с.7)
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства «Каприз-2» про стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках обслуговуючих такого платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з єдиного податку юридичних осіб в сумі 946,39грн. - задовольнити.
Стягнути кошти Приватного підприємства «Каприз-2» (84400, Донецька обл., м. Красний Лиман, вул. Шкільна, б.5, код 31709650) з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податку на користь місцевого бюджету в рахунок погашення податкового боргу з єдиного податку юридичних осіб в сумі 946,39грн. - кошти направити на рахунок №33217800700063, код платежу 11010115, отримувач УДК м. Красний Лиман ЄДРПОУ 34686673, банк ГУ ДКУ в Донецькій області, МФО 834016.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 03 квітня 2012 року.
Постанова у повному обсязі складена 06 квітня 2012 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2012 |
Оприлюднено | 20.04.2012 |
Номер документу | 22660706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні