15/71-АП-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" жовтня 2008 р. Справа № 15/71-АП-07
Господарський суд Херсонської області у складі судді Клепай З.В. при секретарі Муравльовій Г.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Державної податкової інспекції у м.Херсоні, м.Херсон
до Приватного підприємства "Вісконс", м.Херсон
про продовження терміну застосування умовного адміністративного арешту активів платника податків
за участю представників сторін:
від позивача - Постернак Є.І. - ст.держ.податковий інспектор, довір.№ 15418/9/10-105 від 28.12.2007р.
від відповідача - не прибув
в с т а н о в и в:
16 лютого 2007 року до господарського суду Херсонської області від Державної податкової інспекції у м.Херсоні надійшло подання про продовження терміну застосування умовного адміністративного арешту активів платника податків Приватного підприємства "Вісконс" код 33824164, м. Херсон, вул. Шовкуненко 82, кв.20.
Згідно припису підпункту 9.3.3 пункту 9.3 статті 9 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-III, керівник відповідного податкового органу (його заступник) має право звернутися до суду з поданням про продовження строку арешту активів платника податків за наявності достатніх підстав вважати, що звільнення активів з-під адміністративного арешту може загрожувати їх зникненню або знищенню.
У зв'язку з оскарженням відповідачем рішення позивача про застосування умовного адміністративного арешту активів платника податків провадження у справі зупинялось та поновлено господарським судом за власною ініціативою у зв'язку з тим, що відпали підстави, що зумовили зупинення провадження у справі.
Постановою Одеського окружного апеляційного адміністративного суду позивачу відмовлено у задоволенні позову про скасування рішення відповідача про застосування умовного адміністративного арешту, а тому позивач наполягає на подовжені строків арешту.
Відповідач у судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи не заявив, тому відповідно до п.3 ч.1 ст.128 КАС України неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності.
Розглядаючи питання подовження строку умовного арешту активів платника податків господарський суд виходить із того, що відповідно до п.9.1.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та держаними цільовими фондами" адміністративний арешт активів платника податків (далі - арешт активів) є виключним способом забезпечення можливості погашення його податкового боргу.
Відповідно до п.9.3.2 цього Закону арешт активів може бути також застосований до товарів, які виготовляються, зберігаються, переміщуються або реалізуються з порушенням правил, визначених митним законодавством чи законодавством з питань оподаткування акцизними зборами, а також до товарів, у тому числі валютних цінностей, які продаються з порушенням порядку, визначеного законодавством, без попереднього встановлення їх власника. У цьому випадку службові особи органів податкової міліції або інших правоохоронних органів, відповідно до їх компетенції, мають право тимчасово затримувати такі активи з складанням протоколу, який повинен містити відомості про причини такого затримання із посиланням на порушення конкретної законодавчої норми, опис активів, їх родових ознак та кількості, відомості про особу (особи), у якої було вилучено такі товари (за їх наявності), перелік прав та обов'язків таких осіб, що виникають у зв'язку із таким вилученням. Форма зазначеного протоколу затверджується Кабінетом Міністрів України. Керівник підрозділу правоохоронного органу, у підпорядкуванні якого перебуває службова особа, яка склала протокол про тимчасове затримання активів, зобов'язаний невідкладно проінформувати керівника податкового органу (його заступника), на території якого здійснено таке затримання. На підставі відомостей, зазначених у протоколі, керівник податкового органу (його заступник) має право прийняти рішення про накладення арешту на такі активи або відмовити у ньому шляхом неприйняття такого рішення. Рішення про накладення арешту активів має бути прийняте до 24 години робочого дня, наступного за днем складання протоколу про тимчасове затримання активів, але коли відповідно до законодавства податковий орган закінчує роботу раніше, то такий строк закінчується у момент закінчення роботи. У разі коли рішення про арешт активів не приймається протягом зазначеного строку, активи вважаються звільненими з-під режиму тимчасового затримання, а посадові чи службові особи, які перешкоджають такому звільненню, несуть відповідальність, установлену законодавством. П.9.3.3. передбачено, що арешт може бути накладено на активи строком до 96 годин від години підписання відповідного рішення керівником податкового органу (його заступником). Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів.
Пунктом 9.6. передбачено, що рішення керівника податкового органу (його заступника) щодо накладення адміністративного арешту на активи платника податків може бути оскаржене у порядку, визначеному цим Законом для оскарження сум податкових зобов'язань або податкового боргу, нарахованих податковим органом.
Відповідно до пункту 9.7., у разі коли активи платника податків звільняються з-під адміністративного арешту у зв'язку із закінченням граничного строку його застосування, повторне накладення адміністративного арешту за підставами накладення першого адміністративного арешту не дозволяється. Автоматичного подовження строку умовного адміністративного арешту цей Закон не передбачає. Таким чином, у випадку, якщо умовний адміністративний арешт не подовжений судом, то по закінченню 96 годин він вважається не подовженим.
Подовження судом строку умовного адміністративного арешту через півтора року Закон не передбачає.
За таких умов вимоги позивача відхиляються.
На підставі викладеного та керуючись ст.158, 160, 161, 162 КАС України, суд -
постановив:
1.Заяву позивача відхилити.
2.Постанову направити сторонам по справі.
Постанова набирає законної сили з 03.11.08.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя З.В. Клепай
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2008 |
Оприлюднено | 12.11.2008 |
Номер документу | 2280312 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Клепай З.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні