Ухвала
від 27.10.2008 по справі 5020-1/049-2/342
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

5020-1/049-2/342

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

УХВАЛА

"27" жовтня 2008 р. справа № 5020-1/049-2/342

За адміністративним позовом  Заступника прокурора м. Севастополя  

(99011, м. Севастополь, вул. Павліченко, 1)

в інтересах держави в особі

Управління по контролю за використанням та охороною земель у м. Севастополі

(99045, м. Севастополь, вул. Дм. Ульянова, 16)

до Севастопольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3),

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Головного управління земельних ресурсів в м. Севастополі

(99011, м. Севастополь,  вул. Демидова, 13),

Севастопольської міської філії Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах”

(99011, м. Севастополь,  вул. Демидова, 13),

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю „Агат-А”

(99040, м. Севастополь, вул. М. Геловані,19 ),

державного підприємства „Севастопольське досвідне лісомисливське господарство”

(99043, м. Севастополь, вул. Новікова, 60-а),

про визнання рішення протиправним та його скасування.

                     

Суддя Шевчук Н.Г.                         

Представники:

прокурора –Шульга А.М., посвідчення №438 від 20.02.2006;

позивача –не з'явився;

відповідача –не з'явився;

третіх осіб: ГУ земельних ресурсів в м. Севастополі –не з'явився;

              СМФ ДП „ЦДЗК при ДК України по ЗР” –Юнда О.Б., довіреність  б/н від 22.07.2008;

              ТОВ „Агат-А” –Єзерська О.В., довіреність б/н від 15.07.2008;

              ДП „СДЛГ” –не з'явився.

Суть спору:

          Заступник прокурора міста Севастополя звернувся до господарського суду міста Севастополя в інтересах держави в особі Управління по контролю за використанням та охороною земель у м. Севастополі з адміністративним позовом до Севастопольської міської Ради про визнання протиправним та скасування рішення Севастопольської міської Ради №803 від 10.07.2001 „Про надання в оренду земельної ділянки в урочищі Ласпі площею 9,0133 га для будівництва та обслуговування пансіонату товариству з обмеженою відповідальністю „Агат-А”.

          Ухвалою від 27.08.2008 відкрито провадження в адміністративній справі №5020-1/049 та залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, за клопотанням Заступника прокурора м. Севастополя: товариство з обмеженою відповідальністю „Агат-А”, державне підприємство „Севастопольське досвідне лісомисливське господарство”, та за власною ініціативою в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Головне управління земельних ресурсів в м. Севастополі, Севастопольську міську філію Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах”.

Ухвалою від 08.09.2008 на виконання розпорядження голови суду № 100 від 05.09.2008 справа №5020-1/049 прийнята до провадження суддею Шевчук Н.Г., з присвоєнням справі номеру 5020-1/049-2/342.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до пункту 1 статті 3 вищевказаного Кодексу справа адміністративної юрисдикції –переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, в якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова особа чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 1 частини 1 стаття 17 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Поняття “суб'єкт владних повноважень” визначено статтею 3 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою  це - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня  посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Статтею 9 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень Севастопольської міської Ради у галузі земельних відносин на їх території належить:

а) розпорядження землями територіальної громади міста;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності в порядку, передбаченому цим Кодексом;

ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб міста;

д) припинення права користування земельними ділянками у випадках, передбачених цим Кодексом;

е) прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок;

є) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок із земель державної власності, що проводяться органами виконавчої влади;

ж) встановлення та зміна меж сіл, селищ, районів у містах;

з) організація землеустрою;

и) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;

і) здійснення контролю за використанням і охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства;

ї) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог земельного законодавства;

й) інформування населення щодо надання, вилучення (викупу) земельних ділянок;

к) внесення у встановленому порядку пропозицій до Верховної Ради України щодо встановлення та зміни меж міст;

л) вирішення земельних спорів;

м) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Реалізуючи право розпорядження земельними ділянками, які перебувають у власності територіальної громади м. Севастополя Севастопольська міська Рада відповідно до положень статті 5 цього Кодексу має рівні права із громадянами та юридичними особами, з якими вона вступає у відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Із наведеного вбачається, що при здійсненні повноважень власника землі Севастопольська міська Рада не є суб'єктом владних повноважень у тому значенні цього терміну, в якому його вжито у пункті 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, а є рівноправним суб'єктом земельних відносин, дії якого спрямовані на реалізацію свого права розпорядження землею.

Вказана позиція викладена у рекомендаціях президії Вищого господарського суду України від  27.06.2007  №  04-5/120 та у постанові Верховного Суду України від 22.01.2008 по справі за позовом прокурора Автономної Республіки Крим в інтересах держави в особі Республіканського комітету Автономної Республіки Крим по екології та природних ресурсах, Кабінету Міністрів України до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, закритого акціонерного товариства „Санаторій „Карасан” про визнання недійсним договору купівлі-продажу земельної ділянки та державного акта на право власності на землю.

Крім того необхідно зазначити, що господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, оскільки земля є об'єктом цивільних прав і обов'язків і використовується в господарській діяльності на підставі цивільно-правових угод. До таких справ відносяться справи, пов'язані із захистом права власності або користування землею, в яких, захищаючи свої цивільні права і охоронювані законом інтереси, беруть участь суб'єкти господарської діяльності.

Таким чином, у вказаному спорі Севастопольська міська Рада виконує функції власника земельної ділянки та є суб'єктом господарської діяльності, і, як наслідок, позовну заяву заступника прокурора м. Севастополя про визнання протиправним та скасування рішення Севастопольської міської Ради про виділення у користування на праві оренди земельної ділянки, яка розташована в урочищі Ласпі Балаклавського району м. Севастополя, не належить розглядати  у порядку адміністративного судочинства, а вказаний спір повинен вирішуватися господарським судом.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Беручи до уваги викладене та керуючись пунктом 1 частини першої статті 157, статтями 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ухвалив:

Провадження в адміністративній справі № 5020-1/049-2/342 за позовом заступника прокурора міста Севастополя в інтересах держави в особі Управління по контролю за використанням та охороною земель у м. Севастополі до Севастопольської міської Ради про визнання протиправним та скасування рішення Севастопольської міської Ради №803 від 10.07.2001 „Про надання в оренду земельної ділянки в урочищі Ласпі площею 9,0133 га для будівництва та обслуговування пансіонату товариству з обмеженою відповідальністю „Агат-А” закрити.

Відповідно до частин другої та четвертої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі протягом 5 днів з дня проголошення ухвали і поданням після цього протягом 10 днів апеляційної скарги з подачею її копії до апеляційної інстанції, або в порядку частини п'ятої цієї статті шляхом подачі апеляційної скарги  без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

          Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, ухвала набирає законної сили після закінчення цього строку.

         

        Суддя                                                                                                                  Н.Г.Шевчук

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення27.10.2008
Оприлюднено13.11.2008
Номер документу2285633
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-1/049-2/342

Ухвала від 27.10.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Шевчук Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні