13/166-ПД-06
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
УХВАЛА
01 листопада 2006 р. № 13/166-ПД-06
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого суддіКривди Д.С.
суддів Жаботиної Г.В., Уліцького А.М.,
розглянувши матеріали касаційної скаргиДП “Фрідом Фарм-Україна” ЗАТ “Фрідом Фарм Інтернешнл”
на постановуЗапорізького апеляційного господарського суду від 15.08.2006р.
у справі№13/166-пд-06 господарського суду Херсонської області
за позовомДержавної податкової інспекції у м.Херсоні
до 1) ДП “Фрідом Фарм-Україна” ЗАТ “Фрідом Фарм Інтернешнл”2) Приватного підприємства “Виробничо-комерційна фірма “Антекс”
провизнання недійсним договору купівлі-продажу та стягнення в доход держави,
В с т а н о в и В :
До Вищого господарського суду України надійшла касаційна скарга ДП “Фрідом Фарм-Україна” ЗАТ “Фрідом Фарм Інтернешнл” №142/01 від 31.08.2006р. на постанову Запорізького апеляційного господарського суду від 15.08.2006р. у справі №13/166-пд-06 господарського суду Херсонської області за позовом Державної податкової інспекції у м.Херсоні до ДП “Фрідом Фарм-Україна” ЗАТ “Фрідом Фарм Інтернешнл” та Приватного підприємства “Виробничо-комерційна фірма “Антекс” про визнання недійсним договору та стягнення.
Відповідно п.п. 4 п. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Згідно п.п. 7 п. 1 ст. 3 зазначеного Кодексу суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України “Про державну податкову службу в Україні”. Як випливає з ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством. Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції: подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна. Отже, з аналізу вищенаведених норм Закону України “Про державну податкову службу в Україні” випливає, що на відповідні органи державної податкової служби покладено функції щодо подачі до судів позовів про визнання угод недійсними з одночасним стягненням в доход держави коштів, одержаних за такими угодами у разі порушення сторонами таких угод податкового законодавства.
Враховуючи те, що орган державної податкової служби, звертаючись до суду із позовом про визнання угоди недійсною, діє як орган державної влади при здійсненні ним владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень, то касаційний перегляд згаданого рішення не може бути здійснений Вищим господарським судом України у зв'язку з набранням чинності 01.09.2005 року Кодексом адміністративного судочинства України, яким змінена підвідомчість даної справи.
Отже, виходячи з положень пункту 1 ст. 3 зазначеного Кодексу, справа за позовом органу державної податкової служби до суб'єктів господарської діяльності про визнання угоди недійсною, є справою адміністративної юрисдикції (адміністративною справою).
Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 6 розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Касаційний перегляд рішень за такими справами здійснює Вищий адміністративний суд України за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст.1, 2, 108 Господарського процесуального кодексу України, пунктом 6 розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий господарський суд України, -
У Х В А Л И В:
Відмовити в прийнятті касаційної скарги ДП “Фрідом Фарм-Україна” ЗАТ “Фрідом Фарм Інтернешнл” №142/01 від 31.08.2006р. на постанову Запорізького апеляційного господарського суду від 15.08.2006р. у справі №13/166-пд-06 господарського суду Херсонської області до провадження Вищого господарського суду України.
Повернути касаційну скаргу ДП “Фрідом Фарм-Україна” ЗАТ “Фрідом Фарм Інтернешнл”, а справу –до господарського суду Херсонської області.
Головуючий суддя Д.Кривда
Судді Г.Жаботина
А.Уліцький
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2006 |
Оприлюднено | 20.08.2007 |
Номер документу | 228610 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Кривда Д.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні