Постанова
від 20.06.2006 по справі 8/241-ап-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/241-АП-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"20" червня 2006 р.                                                           Справа № 8/241-АП-06

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Хом"якової В.В. при секретарі Друзяк К.Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу              

за позовом Прокурора м.Нова Каховка в інтересах держави в особі Новокаховського міського центру зайнятості, м.Нова Каховка Херсонської області

до Комунального підприємства "Ольвія", м.Нова Каховка Херсонської області  

про  стягнення 4100 грн. 90 коп.

за участю прокурора Павленко І.В.

представників сторін:  

від позивача:  Рехліцька О.В. - гол.спец.юрисконсульт, дор.№ 01-14-915 від 24.04.2006р.

від відповідача:  Строчинський В.В. - юрисконсульт, дор.№ 518 від 18.05.06р.

Прокурор м. Нова Наховка  Херсонської області звернувся до суду в інтересах держави  в особі  Новокаховського міського центру  зайнятості населення (позивач) з позовом  про стягнення  з комунального підприємства „Ольвія” (відповідач) заборгованості по страхових внесках до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в сумі 4100 грн. 90 коп.

Новокаховський міський центр зайнятості населення відповідно до Закону України „Про зайнятість населення” є органом державної виконавчої влади і створений для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово непрацюючих громадян.  Прокурор, звертаючись до  суду в інтересах держави в особі Новокаховського міськцентру зайнятості з позовом про стягнення заборгованості по страхових внесках до Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, діє в інтересах  органу державної влади при здійсненні ним владних управлінських функцій, тобто , в інтересах суб'єкта владних повноважень. Згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України спори за зверненням центру зайнятості як суб”єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом ( в даному випадку Законом України „Про зайнятість населення”),  підвідомчі адміністративним судам. До початку діяльності адміністративних судів, адміністративні справи вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства.          

          КП “Ольвія” (відповідач) проти позову заперечує, посилаючись на те, що  в позові відсутнє обгрунтування обставин, якими порушені інтереси держави, не визначено які інтереси держави захищаються прокурором. Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та  Новокаховський міський центр зайнятості не є державним виконавчим органом, його діяльність не потребує захисту за допомогою повноважень прокуратури. Також посилається на мораторій, введений  на вимогу кредиторів при розгляді справи про банкрутство відповідача.

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, прокурора суд

                                                            ВСТАНОВИВ:

Згідно зі ст. 60 КАС України, у випадках, встановлених законом, прокурор може звертатись до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Закон України “Про прокуратуру” передбачає таке повноваження прокурора звертатись з позовом до господарського суду.  При цьому прокурор захищає державні інтереси. Інтереси держави –це закріплена конституцією та законами України,  міжнародними договорами система фундаментальних цінностей у найважливіших сферах життєдіяльності українського народу і суспільства. Прокурор у позовній заяві визначив державний інтерес, вказавши, що звернення до суду обумовлено виникненням поточної заборгованості у комунального підприємства „Ольвія” перед міським центром зайнятості по обов'язковим платежам до цільового централізованого страхового Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, що завдає шкоди як державним інтересам, так і інтересам  центру зайнятості. Міський центр зайнятості має статус юридичної особи і згідно зі ст. 12 Закону України “Про обов”язкове соціальне страхування на випадок безробіття” є органом державної виконавчої влади і створений для реалізації державної політики зайнятості  населення, професійної орієнтації, підготовки, перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих. Відповідач є платником страхових внесків до Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Стаття 46 Конституції України визначає, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх  у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття, а також  у старості та інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов”язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також інших джерел. Згідно зі ст. 8 Закону України “Про загальнообов”язкове державне  соціальне страхування на випадок безробіття” № 1553 від 02.03.00 фонд загальнообов”язкового  державного соціального страхування України є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією, за своєю суттю страхові внески  є формою резервування заробітної платні для забезпечення матеріальної підтримки та надання соціальних послуг у разі настання страхових випадків, передбачених законодавством про страхування на випадок безробіття. Міський центр зайнятості відповідно до приписів Закону „Про загальнообов”язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” та Положення про Новокаховський міський центр зайнятості  контролює правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків до Фонду, стягує не сплачені в строк страхові внески, пені і штрафи в доход Фонду. Несвоєчасна та неповна сплата платниками  страхових внесків до Фонду ставить під загрозу надання належним чином соціальних послуг у разі  настання страхових випадків.

Страхові внески на загальнообов”язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття сплачуються в розмірі 1,9 % суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, які включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати; для найманих працівників в розмірі 0,5% суми оплати праці, що включає основну та додаткову заробітну плату, та інші заохочувальні та компенсаційні виплати.

З розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування відповідача за 2003 рік вбачається, що відповідачем страхові внески нараховуються своєчасно і в повному обсязі, але не сплачуються, сума простроченої заборгованості складає 3448 грн. 24 коп.  Доказіів сплати внесків суду не надано. З розрахункової відомості КП „Ольвія” про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 1 квартал 2006 року, яка була подана відповідачем  до міського центру зайнятості, вбачається, що розмір недоїмки станом на 1  квітня 2006 року складає 20663 грн. , на частину боргу розповсюджується мораторий у межах справи про банкрутство. Попереднім рішенням господарського суду була стягнута сума недоїмки 12621 грн. У розрахунку ціни позову, доданому до позовної заяви, вказано, що  недоїмка в сумі  4100 грн. виникла внаслідок несплати  відповідачем внесків за грудень 2005 –лютий 2006 років

Посилання відповідача на порушення справи про банкрутство та введення мораторія на задоволення вимог кредиторів не звільняє відповідача від сплати поточних платежів, які виникають після введення мораторія в межах процедури розпорядження майном боржника. протягом дії мораторія забороняється стягнення на підставі виконавчих документів ( ст. 12 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.

Враховуючи викладене, суд задовольняє позовні вимоги в повному обсязі. Судовий збір не стягується.

Керуючись ст. 94,  159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                       

  ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити. Стягнути з комунального підприємства «Ольвія»(Херсонська область, м.Нова Каховка, вул.60 років Радянської влади, р/рахунок 260038953 в ХОД АППБ "Аваль" МФО 352093 ЄДРПОУ 24111187) на користь Новокаховського міського центру зайнятості  (Херсонська область, м.Нова Каховка, вул.М.Букіна, 20а, Держбюджет м.Нова Каховка код ЄДРПОУ 24103977, банк УДК м.Херсон, МФО 852010) 3204 грн. 38 коп. заборгованості по страховим внескам до Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (рах. 37170301900012 код платежу 50040100), 896 грн. 52 коп. заборгованості по внескам з найманих працівників (рах. 37179302900012 код платежу 50040200), виконавчий лист надіслати позивачу.

Постанова набирає  законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду  першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.

   Заява про  апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про  апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                 В.В. Хом"якова

Постанову підписано

___ червня 2006 року

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення20.06.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу22933
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/241-ап-06

Постанова від 20.06.2006

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні