Постанова
від 13.11.2008 по справі ас16/537-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС16/537-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.11.08           Справа №АС16/537-08.

За позовом          Прокурора Кролевецького району в інтересах держави в особі Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів                                                  

до відповідача          Дочірнього підприємства «Будмонтаж» «КПА», м.Кролевець

про стягнення 4952 грн.51 коп.

                                                                                                                Суддя      МОЇСЕЄНКО В.М.

Представники:

від позивача          Груздо Т.С.

від відповідача            директор Ковальов М.М.

Прокурор              Кошлякова А.Ю.

Суть спору: Прокурор  просить стягнути  з відповідача на користь позивача 4952 грн.51  коп. штрафних санкцій та пені  за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2007 році, відповідно до вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів».

Відповідач подав  відзив на позов, в якому  зазначає, що ним  було працевлаштовано у 2007 році двох інвалідів – Попок Н.І . та Кравченко І.В, і що звіти направлялися до Кролевецького міськрайонного центру зайнятості  про наявність вакантних посад на його підприємстві для можливого працевлаштування інвалідів.

         Позивач подав пояснення по справі від 12.11.2008р., в яких наполягає на задоволенні  позовних вимог.

          Розглянувши матеріали справи, оцінивши та дослідивши наявні в справі докази, суд встановив:

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-ХII від 21.03.1991р. зі змінами та доповненнями для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 вищевказаного Закону встановлено обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання, де кількість інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою ст.19 зазначеного Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а якщо працює від 8 до 15 осіб – в розмірі половини середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі.   

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до наданої відповідачем до прокуратури Кролевецького району інформації за 2007 рік середньооблікова чисельність працівників на підприємстві складала 15 працюючих. Протягом 2007 року було працевлаштовано двох інвалідів.

Згідно з наказами інвалід Кравченко Іван Володимирович був працевлаштований лише з 10 листопада 2007року, тобто інвалід відпрацював на підприємстві менше двох місяців. Інвалід Попок Ніна Павлівна була прийнята на  підприємство відповідача з 01.02.2007р. за сумісництвом., отже працевлаштування Попок Н.П. не  можна  вважати  виконанням нормативу з працевлаштування, оскільки вона була прийнята на роботу за сумісництвом і місце роботи для неї на підприємстві  відповідача не було основним.      

          Згідно звіту про зайнятість інвалідів за 2007 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2007 році становила 16 осіб , а фонд заробітної плати 74,3 тис.грн. Відповідно  відповідач  повинен  був створити  1 робоче місце для інваліда.

         Посилання  відповідача на листи Кролевецького міськрайонного центру зайнятості про направлення на підприємство відповідача робітників-інвалідів для можливого працевлаштування та надіслання звітів до Кролевецького міськрайоного  центру зайнятості про наявність вакантних посад, не приймаються як підстави від звільнення його від відповідальності за недотримання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів.

          Статтею 18 Закону України  « Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» визначено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця , створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації, забезпечувати інші соціально-економічні гарантії передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Тобто, надіслання звітів за формою № 3-ПН до Кролевецького міськрайонного  центру зайнятості може свідчити про виконання відповідачем відповідної вимоги вищезазначеної статті Закону, а не вимог ст.ст. 19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», які встановлюють норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів та обов'язок особи, що використовує найману працю, забезпечувати працевлаштування інвалідів і сплачувати адміністративно-господарські санкції, якщо на підприємстві чисельність працюючих інвалідів менш, ніж встановлено нормативами, передбаченими ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

          В розумінні ст.ст. 18, 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємство відповідача зобов'язано на протязі всього року здійснювати заходи направлені на працевлаштування інвалідів, а не  періодично, як це  робило підприємство відповідача.

Таким чином, відповідачем не виконано норматив по створенню 1   робочого  місця для працевлаштування інвалідів.

Отже, сума штрафних санкцій за невиконання відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році складає 4643 грн.75 коп.

          Факт заборгованості відповідача у сумі 4643 грн.75 коп. підтверджено матеріалами справи.

          За порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій відповідачу нарахована пеня в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочи , яка  становить 308 грн.76 коп.

           Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача складає 4952 грн.51 коп.

 Відповідач доказів сплати боргу не подав, не подав і аргументованого заперечення, тому вимоги  позивача щодо стягнення 4952 грн.51 коп. штрафних санкцій та пені  визнаються судом правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Заперечення відповідача проти позову суд вважає необґрунтованими та не правомірними та  до уваги не приймає.

          На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з  Дочірнього підприємства  «Будмонтаж» «КПА» ( 41300, Сумська обл. м. Кролевець, вул. Маяковського,2, код 31657304) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м.Суми, вул.Горького,2, код 23636315) 4643 грн.75 коп.  штрафних санкцій за нестворене 1 робоче  місця для працевлаштування інваліда та 308 грн.76 коп. пені.

3.Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили.

4.Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

5.Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

6.Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

СУДДЯ                                                                                 В.М. МОЇСЕЄНКО

В судовому засіданні  оголошена вступна та резолютивна частини постанови. Повний текст постанови підписано 13.11.2008 року.

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення13.11.2008
Оприлюднено18.11.2008
Номер документу2323084
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас16/537-08

Постанова від 13.11.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко В.М.

Ухвала від 07.10.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні