Суддя-доповідач - Міронова Г
Суддя-доповідач - Міронова Г.М. Головуючий
у 1 інстанції - Ткачук С.С.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
13 серпня 2008 року справа
№ 22-а-8578/08
зал
судового засідання № 2 у приміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26
Колегія Донецького апеляційного адміністративного суду в складі:
Головуючого Суддів:
Міронової Г.М. Горбенко К.П.,
Яманко В.Г.
при секретарі
Білоус К.І.
розглянувши у відкритому за
участю представників: позивача відповідача
апеляційну скаргу
судовому засіданні ОСОБА_1 -
особисто ОСОБА_2, ОСОБА_3 Управління праці та соціального захисту
населення Ясинуватської
міської ради Донецької області
на постанову
Ясинуватського міськрайонного
суду Донецької області
від
24 червня 2008 року
у адміністративній справі
№ 2-а-41/08
за позовом
ОСОБА_1
до
Управління праці та
соціального захисту населення
Ясинуватської міської ради Донецької області
про
визнання дій неправомірними та
стягнення недоотриманих сум на оздоровлення за 2007 рік,
ВСТАНОВИЛА:
У липні 2008 року ОСОБА_1
звернувся до суду з вказаним позовом.
Постановою Ясинуватського міськрайонного
суду Донецької області від 24 червня 2008 року позов ОСОБА_1 до Управління
праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької
області про визнання дій неправомірними та стягнення недоотриманих сум на
оздоровлення за 2007 рік було задоволено повністю.
Не погодившись з таким судовим
рішенням, управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської
міської ради Донецької області подало апеляційну скаргу, в якій просить
постанову суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову
відмовити в повному обсязі, посилаючись на неправильне застосування судом норм
матеріального права, а саме Постанови Кабінету Міністрів України № 562 “Про
щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи” тобто всі виплати, передбачені Законом України «Про статус та
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи», у тому числі виплати щорічної допомоги на оздоровлення, і які
базуються на розмірі мінімальної заробітної плати, виплачується у розмірах,
встановлених вказаною постановою Кабінету Міністрів України.
Суд першої інстанції при
розгляді справи встановив, що позивач перебуває на обліку в управлінні праці та
соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області як
особа, яка є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній
електростанції (надалі ЧАЕС), та є
інвалідом 3 групи, у зв'язку з чим користується правами та пільгами,
передбаченими Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, передбачена щорічна грошова
допомога на оздоровлення інвалідам
другої групи в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат, при цьому розмір
мінімальної заробітної плати на момент виплати становив: у 2007 році - 460,00
грн.
В порушення зазначених
норм відповідачем щорічна допомога у визначеному розмірі позивачеві не
нарахована і не сплачена. Фактично нараховано та сплачено за 2007 рік - 90
гривень щорічно.
Таким чином, судом першої
інстанції було встановлено, що фактично за 2007 рік відповідачем було
недоплачено позивачеві сума щорічної разової допомоги у розмірі 1750 грн.
Представники відповідача у судовому
засіданні наполягали на задоволенні апеляційної скарги, проти чого заперечував
позивач.
Заслухавши доповідь
судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та обговоривши
доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає її такою, що не підлягає
задоволенню.
Суд апеляційної інстанції
при розгляді справи встановив, що ОСОБА_1 є
учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, його визнано
інвалідом 3 групи, що підтверджується копією посвідчення (серія НОМЕР_1 від
06.10.1999 року), наявною у матеріалах справи (а.с. 2).
Відповідно до ст. 48 Закону України
«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 р. № 796-ХІІ (далі - Закон № 796-ХІІ)
передбачена щорічна допомога на оздоровлення інвалідам 3 групи у розмірі
чотирьох мінімальних заробітних плат.
Розмір мінімальної заробітної плати
визначається на момент виплати.
При виплаті щорічної допомоги на
оздоровлення Управління керувалося постановою Кабінету Міністрів України від
12.07.2005 року № 562 “Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (далі - постанова № 562), якою
розмір такої допомоги встановлений для інвалідів 3 групи в 90 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 19
Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування,
їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Зазначеною постановою №
562 усупереч Закону № 796-ХІІ (який встановив розмір щорічної допомоги як
величину, кратну відносно до розміру мінімальної заробітної плати, визначеної
Законом на час здійснення виплати) установлено конкретні розміри такої допомоги
в твердій грошовій сумі й, зокрема, для інвалідів третьої групи з 2005 р. 90 грн.
Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над урядовими
нормативними актами та у відповідності
до частини 4 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, при
вирішенні даного спору підлягають застосуванню ст. 48 Закону № 796-ХІІ та
Закони України про встановлення розміру мінімальної заробітної плати на 2007
рік, а не постанова № 562.
На підставі пункту 30
статті 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», яким
зупинено на 2007 рік дію в частині виплати компенсації і допомог у розмірах
відповідно до мінімальної заробітної плати - абзаців другого, третього,
четвертого, п'ятого, шостого та сьомого частини першої, частини третьої,
абзаців другого, третього, четвертого, п'ятого, шостого, сьомого частини
четвертої та частини сьомої статті 48 Закону України «Про статус і соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» визнані
неконституційними рішенням Конституційного Суду України від № 6-рп від
09.07.2007 року.
Таким чином, дії
відповідача в частині виплати позивачу грошової допомоги на оздоровлення у 2007
р. в розмірі 90 гривень суд першої інстанції обґрунтовано визнав
неправомірними.
Приймаючи викладене до уваги, суд апеляційної інстанції вважає, що судом
першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено постанову з
додержанням норм матеріального
права.
Керуючись статтями 184, 195, 196,
198, ст. 200, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства
України, колегія суддів,
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення
Ясинуватської міської ради Донецької області на постанову Ясинуватського
міськрайонного суду Донецької області
від 24 червня 2008 року у справі № 2-а-41/08 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту
населення Ясинуватської міської ради Донецької області про визнання дій
неправомірними та стягнення недоотриманих сум на оздоровлення за 2007 рік -
залишити без задоволення, а постанову суду без змін.
Ухвала
суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з
моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця після набрання
законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: Г.М.
Міронова
Судді: К.П.
Горбенко
В.Г.
Яманко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2008 |
Оприлюднено | 19.11.2008 |
Номер документу | 2330962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні