Постанова
від 19.06.2008 по справі 3387-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

АВТОНОМНОЇ

РЕСПУБЛІКИ КРИМ

 

Автономна

Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 313

 

ПОСТАНОВА

 

Іменем

України

19.06.2008

Справа №2-24/3387-2008А

 

За адміністративним позовом -

Нижньогірського комунального підприємства (смт. Нижньогірське, вул. Молодіжна,

12; ідентифікаційний код 35353109

До відповідача  - ДПІ в Нижньогірськму районі, (смт.

Нижньогірський, вул. Шкільна, 16)

про спонукання до виконання певних

дій

Суддя Г.Г.Колосова

При секретарі Новохацької І.П.

За участю представників:

 

Від позивача - Манонін С.М.,

директор

Від відповідача - Грязнова Г.м.,

довіреність № 20/8/10-0 від 08.01.2008 р.

 

Обставини справи: 

Позивач  звернувся з позовом до суду, в якому просить

визнати протиправною та незаконною відмову ДПІ у Нижньогірському районі в

видачі свідоцтва про право сплати єдиного податку позивачу. Також просить

зобов'язати ДПІ в Нижньогірському районі видати позивачу свідоцтво про сплату

єдиного податку на 2008 рік. 

Представник позивача позовні вимоги

підтримав.

Представник відповідача проти

позову заперечував, з мотивів, викладених у відзиві на позов.

Згідно з п. 6 Закону України “Про

внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України” № 2953-ІV від

06.10.2005р., що набрав чинність 01.11.2005р., до початку  діяльності окружних та апеляційних

адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам

відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991р., вирішують у

першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські

суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. 

Відповідно до ст. 41 Кодексу

Адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду

адміністративної справи здійснює повне 

фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального

технічного засобу.

Розглянувши матеріали справи,

дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд, -

                                                           

встановив:

          

Нижньогірське комунальне

підприємство зареєстроване як юридична особа 25.12.2007 р.  рішенням Нижньогірської райдержадміністрації

та взято податковий на облік ДПІ у Нижньогірському районі.

Позивач заявою від 27.12.2007 р.

вих. №1,   відповідно до вимог “Порядку

видачі Свідоцтва про право сплати єдиного податку суб'єктом малого

підприємництва - юридичною особою”, затвердженого наказом ДПА України

12.10.1999р. № 555 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України

18.10.1999р. за № 709/4002, з наступними змінами і доповненнями, звернувся до

ДПІ в Нижньогірському районі про видачу Свідоцтва про сплату єдиного податку на

2008р. за ставкою 10% (а.с.17).

Проте листом від 12.01.2008р. за №

53/10/15-0  ДПІ в Нижньогірському

районі  позивачу було відмовлено у видачі

такого Свідоцтва з підстави, що дія Указу Президента України від 03.06.1998 р.

№727/98 “Про спрощену систему оподаткування, 

обліку і звітності суб'єктів малого підприємництва” не поширюється на

позивача як на суб'єкта підприємницької діяльності, у статутному фонді якого

частка,  що належить засновнику

-Нижньогірської селищної раді, який не є суб'єктом малого підприємництва,

перевищує 25%.

У своїй відмові у видачі Свідоцтва

відповідач також зазначив, що відповідно до положень Господарського кодексу

України  комунальне підприємство,

організаційно-правова форма якого обрана для позивача  -це підприємство,  що діє на основі комунальної власності

територіальної громади,  утворюється

органом, який є представником власника -відповідної територіальної громади і

виконує його функції, та майно якого закріплюється за ним на праві

господарського ведення або на праві оперативного управління ( ст. ст. 63, 78

Господарського кодексу України ). Таким чином, 

відповідач вважає, що незалежно від наявності чи відсутності статутного

фонду, єдиним засновником (учасником) державних та комунальних підприємств є

відповідно держава чи територіальна громада в особі уповноважених органів.

Тобто, їх частка в цих підприємствах перевищує 25%. Враховуючи поняття суб'єкта

малого  підприємництва,  наведене в ст. 1 Указу Президента України від

03.06.1998 р. №727/98 “Про спрощену систему оподаткування,  обліку і звітності суб'єктів малого

підприємництва”, уповноважені органи, які діють від імені держави чи територіальних

громад, не   є суб'єктами малого

підприємництва.   

Розглянувши матеріали справи, суд

визнає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у

зв'язку з наступним.

Нижньогірське комунальне

підприємство є підприємством, що знаходиться в комунальній власності Нижньогірської

селищної ради та створено на підставі Рішення Нижньогірської сільської ради №

861 від 18.12.2007 р.

Відповідно до п.4 Указу Президента

України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів

малого підприємництва” суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву не

пізніше ніж за 15 днів до початку наступного звітного (податкового) періоду

(кварталу) за умови сплати всіх установлених податків та обов'язкових платежів

за попередній звітний (податковий) період.

В свою чергу, згідно з абз.6 п.4

Указу Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та

звітності суб'єктів малого підприємництва” орган державної податкової служби

зобов'язаний протягом десяти робочих днів видати безоплатно свідоцтво про право

сплати єдиного податку або надати письмову мотивовану відмову.

Стаття 1 Указу Президента України

від 03.06.1998 року № 727/98 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та

звітності суб'єктів малого підприємництва” визначає, що спрощена система

оподаткування, обліку та звітності вводиться, в тому числі, для юридичних осіб

-суб'єктів підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та

форми власності, в яких за рік середньооблікова чисельність працюючих не

перевищує 50 осіб і обсяг виторгу яких від реалізації продукції (товарів,

робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень.

У статті 5 Закону України “Про

державну підтримку малого підприємництва” зазначено, що одним з напрямків

державної підтримки малого підприємництва є запровадження спрощеної системи оподаткування,

бухгалтерського обліку та звітності.

Стаття 11 цього ж Закону вказує, що

для суб'єктів малого підприємництва в порядку, встановленому законодавством

України, може застосовуватися спрощена система оподаткування, бухгалтерського

обліку та звітності, яка передбачає заміну сплати встановлених законодавством

податків і зборів (обов'язкових платежів) сплатою єдиного податку.

Так, відповідно до Довідки з ЄДРПО

України № 50-143-40/3, Нижньогірське комунальне підприємство є юридичною

особою, організаційно-правова форма якої -комунальне підприємство, форма

власності -комунальна.

У поданій позивачем  заяві про видачу Свідоцтва про сплату єдиного

податку від 27.12.2007р. зазначалося, що середньооблікова чисельність працюючих

складає 30 осіб, обсяг виручки від реалізації продукції ( товарів, робіт,

послуг )  відсутній, так як підприємство

зареєстроване 25.12.2007 р.

З огляду на викладене, в розумінні

п. 7 ст. 63 Господарського кодексу України, Нижньогірське комунальне

підприємство є малим підприємством, і його діяльність регулюється також Законом

України “Про державну підтримку малого підприємництва”(п. 7 ст. 63 ГК України

-„Малими (незалежно від форми власності) визнаються підприємства, в яких

середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік не перевищує

п'ятдесяти осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт,

послуг) за цей період не перевищує суми, еквівалентної п'ятистам тисячам євро

за середньорічним курсом Національного банку України щодо гривні”).

Крім того, будь-якої заборгованості

перед бюджетом, а також відповідними Фондами (Фондом соціального страхування з

тимчасової втрати працездатності,  Фондом

соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань

на Україні  та ін.), що могло б стати

підставою для відмови у видачі підприємству 

Свідоцтва про сплату єдиного податку, позивач не має.

Відповідно до ст. 7 даного Указу

Президента України дія цього Указу не поширюється (зокрема,) на суб'єктів

підприємницької діяльності, у статутному фонді яких частки, що належать

юридичним особам -учасникам та засновникам даних суб'єктів, які не є суб'єктами

малого підприємництва, перевищують 25 відсотків.

Відповідно до загальних положень

Статуту позивача, він є комунальним підприємством, заснованим на комунальній

власності.

Однак судом встановлено, що на

протязі всього періоду  діяльності, а

саме з 25.12.2007 р. по дійсний час Нижньогірська селищна рада не формувало

статутний фонд підприємств, що підтверджується рішенням Нижньогірської сільської

ради № 762 від 08.12.2007 р., відповідно до пп.. 3 якого встановлено на момент

реєстрації позивача нульовий розмір Статутного фонду (а.с.15).

Судом встановлено, що статутом

позивача передбачено право Нижньогірської сільської ради формувати статутний

фонд та встановлювати його розмір, однак на сьогоднішній день підприємство

формує своє майно самостійно за рахунок доходів від виконаних робіт, прибутку,

отриманого від господарської діяльності, благодійних внесків та інших законних

надходжень.

Враховуючи вищевикладене, суд

дійшов висновку, що позивачем були виконані всі необхідні умови для переходу до

спрощеної системи оподаткування, в той час як дії відповідача, виражені у

відмові видати свідоцтво про сплату єдиного податку, викладеній в листі №

53/10/15-01 від 12.01.2008р., не ґрунтуються на положеннях податкового

законодавства та суперечать ст. 19 Конституції України, відповідно до якої

органи державної влади і їх посадовці зобов'язані діяти тільки в межах

повноважень і способом, які передбачені Конституцією України і Законами

України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС

Украйни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її

вимоги і заперечення.

В адміністративних справах про

протиправність рішень,  дій чи  бездіяльності 

суб'єкта  владних  повноважень 

обов'язок  щодо доказування

правомірності  свого  рішення, 

дії  чи  бездіяльності покладається    на  

відповідача,   якщо   він  

заперечує   проти

адміністративного позову.

Відповідачем  не було представлено достатніх доказів щодо

правомірності здійснених ним дій.

           За таких обставин суд приходить до

висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, підтверджуються

матеріалами справи  та  підлягають задоволенню.

Судові витрати, понесені позивачем,

підлягають стягненню на його користь у розмірі 3 грн. 40коп. з Державного

бюджету України на підставі ч.1 ст. 94 КАС України.

У судовому засіданні оголошено

вступну та резолютивну частини 

постанови.

Постанова складена у повному

обсязі  23.06.2008 року.

На підставі вищевикладеного та

керуючись ст.ст. ч.1 ст. 94, 98, 160-163 КАС України, суд, -  

                                                         

ПОСТАНОВИВ:

       

1.          Позов задовольнити.

2.          Визнати протиправною та

незаконною  відмову ДПІ в Нижньогірськму

районі, (смт. Нижньогірський, вул. Шкільна, 16) видати  свідоцтво про сплату єдиного податку

Нижньогірському комунальному підприємству (смт. Нижньогірське, вул. Молодіжна,

12; ідентифікаційний код 35353109) на 2008 рік.

3.          Зобов'язати ДПІ в Нижньогірськму

районі, (смт. Нижньогірський, вул. Шкільна, 16) видати Нижньогірському

комунальному підприємству (смт. Нижньогірське, вул. Молодіжна, 12;

ідентифікаційний код 35353109) свідоцтво про сплату єдиного податку на 2008

рік.

4.          Стягнути з Державного бюджету України

на користь Нижньогірському комунальному підприємству (смт. Нижньогірське, вул.

Молодіжна, 12; ідентифікаційний код 35353109) 3 грн.40 коп. судових витрат.

 

У разі неподання  заяви про апеляційне оскарження, постанова

набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі

складання  постанови у повному обсязі,

відповідно до ст. 160 КАСУ -  з дня

складення у повному обсязі).

Якщо після подачі заяви  про апеляційне оскарження , апеляційна скарга

не подана, постанова вступає в законну силу 

через 20 днів після подання заяви про апеляційне  оскарження. 

Постанова може бути оскаржена в

порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства

України.

 

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                       

Колосова Г.Г.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.06.2008
Оприлюднено20.11.2008
Номер документу2331877
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3387-2008а

Постанова від 19.06.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Колосова Г.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні