ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
03.07.08
Справа №АС2/307-08.
За позовом: Фізичної
особи - підприємця ОСОБА_1, м. Суми
До відповідача: Управління
земельних ресурсів у м. Суми Сумської області
Про визнання дій
протиправними
Суддя О.Ю. Соп'яненко
При секретарі судового
засідання Петен Я.Л.
За участю представників:
позивача - ОСОБА_2.
відповідача - Желябов
В.В.
Суть спору: позивач просить суд
визнати дії Управління земельних ресурсів у м. Суми Сумської області Державного
агенства земельних ресурсів України, які полягають у відмові у видачі умов
відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1під розміщення квіткового павільйону,
незаконними; зобов'язати відповідача видати умови відведення земельної ділянки
по АДРЕСА_1під розміщення квіткового павільйону.
Позивач в судовому засіданні уточнив
позовні вимоги в частині визнання дій Управління земельних ресурсів у м. Суми
Сумської області Державного агенства земельних ресурсів України, які полягають
у відмові у видачі умов відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1під розміщення
квіткового павільйону, протиправними.
Відповідач письмового
відзиву на позовну заяву не подав, в судовому засіданні проти вимог
адміністративного позову заперечив, оскільки Законом України «Про внесення змін
до деяких законодавчих актів України» від 03.06.2008 р. внесені зміни до ст.
124 ЗК України, згідно якої набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають
у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах (крім
земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що перебувають
у власності громадян і юридичних осіб, у яких відсутні акції (частки, паї), що
належать державі, тощо).
Розглянувши матеріали
справи, заслухавши представників сторін, суд встановив:
06.02.2008 року Сумською
міською радою було прийнято рішення № 1229-МР «Про надання згоди (дозволу) на
розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки підприємцю
ОСОБА_1.», відповідно до якого позивач отримала згоду на розроблення проекту
землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Засумській, 3/1
орієнтовною площею 0,0300 га за рахунок земель, що знаходяться в користуванні
Сумської гімназії № 1, за згодою. Цільове призначення земельної ділянки: землі
комерційного використання під розміщення квіткового павільйону. Згода Сумської
гімназії № 1 отримана, що підтверджується листом № 157 від 22.06.2006 р.
До Сумської міської ради
позивачем були надані висновки попереднього погодження місця розташування
земельної ділянки Управління архітектури та містобудування та Управління
земельних ресурсів Сумської міської ради, генеральний план об'єкту, погоджений
головним архітектором м. Суми, та інша технічна документація.
Згідно із ч. 6 ст. 123
Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із
землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і
санітарно-епідеміологічним органом, органами архітектури та охорони культурної
спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по
об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації
або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і,
в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про
надання земельної ділянки.
Після отримання дозволу
на розроблення проекту землеустрою з метою виготовлення технічної документації
04.06.2008 р. позивач звернулась до Управління земельних ресурсів у м. Суми
Сумської області Державного агентства земельних ресурсів України з заявою про
надання умов відведення земельної ділянки.
10.06.2008 р.
відповідачем по справі листом № 1454/01-15 була надана відмова. Підставою для
відмови, як зазначено в листі, є внесені Законом України від 03.06.2008р. № 309
зміни до ст. 124 Земельного кодексу України, згідно яких набуття права оренди
земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності,
здійснюється виключно на аукціонах.
Позивач вважає, що відмова
у наданні умов відведення земельної ділянки є незаконною та необґрунтованою,
оскільки Закон України № 309 від 03.06.2008 р. «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України», яким були внесені зміни до ст. 124 Земельного
кодексу України, був оприлюднений 04.06.2008 р., тобто саме з цієї дати закон
набрав чинності. Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші
нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків наявності
вказівки в законі про надання йому (або окремим статтям) зворотної сили. На
момент прийняття рішення Сумською міською радою від 06.02.08р. була діючою
стаття Земельного кодексу України в редакції від 25.12.2001 року, відповідно до
якої передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із
заміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється
за проектами відведення в порядку встановленому
статтями 118, 123 цього Кодексу.
Суд погоджується з
позицією, викладеною позивачем у позові і зазначає, що дійсно відповідно до ст.
124 ЗК України (із змінами, внесеними Законом України від 03.06.2008 р.)
набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або
комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах.
Проте, позивач,
звертаючись до відповідача із заявою, просила видати умови відведення для
виконання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а не надати
земельну ділянку в оренду. Внесення змін
до ст. 124 ЗК України не позбавляє позивача права замовити і виконати проект
землеустрою щодо відведення земельної ділянки, дозвіл на виготовлення якого
наданий Сумською міською радою.
У зв'язку з цим, відмова
відповідача із посиланням на ст. 124 ЗК України є протиправною.
Відповідно до ст. 71
Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних
справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних
повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності
покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки відповідач не надав достатніх доказів в підтвердження своєї позиції,
позовні вимоги позивача визнаються судом правомірними, обґрунтованими та
такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 90
КАС України підлягають поверненню позивачу з Державного бюджету України
сплачені нею 85 грн. 00 коп. судового збору, з яких 03 грн. 40 коп. - судовий
збір, 81 грн. 60 коп. - надмірно сплачена сума.
Керуючись ст. ст. 90,
158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити
повністю.
2. Визнати дії Управління земельних
ресурсів у м. Суми Сумської області Державного агенства земельних ресурсів
України, які полягають у відмові фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1(АДРЕСА_2;
і.н. НОМЕР_1) у видачі умов відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1під
розміщення квіткового павільйону, протиправними.
3. Зобов'язати Управління земельних
ресурсів у м. Суми Сумської області Державного агенства земельних ресурсів
України (40030, м. Суми, вул. Кірова, 21; код 21125734) видати фізичній особі -
підприємцю ОСОБА_1(АДРЕСА_2; і.н. НОМЕР_1) умови відведення земельної ділянки
по АДРЕСА_1орієнтовною площею 0,0300 га під розміщення квіткового павільйону.
4. Повернути фізичній особі - підприємцю
ОСОБА_1(АДРЕСА_2; і.н. НОМЕР_1) з Державного бюджету України (р/р
31112095700002, код бюджетної класифікації 22090200, код ЄДРПОУ 23636315, банк
одержувача - ГУДКУ у Сумській області, символ звітності - 095, МФО 837013) 85
грн. 00 коп. сплаченого судового збору.
Згідно ст. 186 КАС
України заява про апеляційне оскарження постанови подається до суду апеляційної
інстанції через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення
(з дня складення постанови в повному обсязі). Апеляційна скарга на постанову
суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про
апеляційне оскарження.
Згідно ст. 254 КАС
України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано
заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк,
постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання,
апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили
після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови
підписаний 09.07.2008 р.
Суддя О.Ю.
Соп'яненко
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2008 |
Оприлюднено | 20.11.2008 |
Номер документу | 2332865 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Соп'яненко О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні