cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 лютого 2012 р.Справа № 2а-2582/11/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Гуцала М.І.
Суддів: Зеленського В.В. , Бондара В.О.
за участю секретаря судового засідання Трофімової Н.С.
за участю представника позивача Гавриленко М.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.06.2011р. по справі № 2а-2582/11/2070
за позовом Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькон - Д"
третя особа Харківська міська рада в особі Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців
про скасування державної реєстрації,
ВСТАНОВИЛА:
Державна податкова інспекція у Комінтернівському районі м. Харкова (далі по справі - позивач) звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькон - Д" (далі по справі - відповідач), третя особа Харківська міська рада в особі Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, в якому просила суд:
- зобов'язати Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради скасувати реєстраційну дію щодо зміни місцезнаходження юридичної особи ТОВ „Алькон-Д" (код ЄДРПОУ 36399123) на адресу: м. Харків, пр-т Гагаріна, 43/2, офіс 302,
- зобов'язати Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів особи ТОВ „Алькон-Д" (код ЄДРПОУ 36399123) щодо зміни місцезнаходження юридичної особи за адресою: м. Харків, пр-т Гагаріна, 43/2, офіс 302.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 16.06.2011 року відмовлено в задоволенні позову .
В частині позовних вимог щодо зобов'язання Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради скасувати реєстраційну дію щодо зміни місцезнаходження юридичної особи ТОВ „Алькон-Д" (код ЄДРПОУ 36399123) на адресу: м. Харків, пр-т Гагаріна, 43/2, офіс 302 - провадження у справі закрито.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального та процесуального права, позивач просить постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.06.2011 року скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач, зокрема, посилається на порушення судом першої інстанції приписів Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Алькон-Д" є юридичною особою та зареєстроване Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради Дніпропетровської області 19.03.2009, номер запису про державну реєстрацію 1 229 102 0000 001002.
До ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова, надійшло повідомлення від 24.09.2010р. №255420/7/29-023 від Новомосковської ОДПІ про зміну місцезнаходження ТОВ „Алькон-Д", яке пов'язане зі зміною адміністративного району.
Згідно довідки Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців щодо ТОВ „Алькон-Д" ЄДР здійснена державна реєстрація запису про зміну місцезнаходження юридичної особи ТОВ „Алькон-Д" з Дніпропетровської області, м. Новомосковськ, вул. 195 Стрілецької дивізії, буд. 5, на адресу: м. Харків, пр-т Гагаріна, 43/2, офіс 302.
Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що державна реєстрація змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькон-Д" здійснена у відповідності до законодавства України.
Колегія суддів погоджується з рішення суду першої інстанції з огляду на наступне.
Частиною третьою статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
У відповідності до статті 29 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова на адресу власника будівлі за адресою м. Харків, пр-т Гагаріна, 43/2 - директору ТОВ „Ексті-Центр" було направлено лист від 03.11.2010р. №19328/10/26-015 з запитом про наявність або відсутність договору оренди приміщень, розташованих за цією адресою, з підприємством ТОВ „Алькон-Д".
На вказаний лист ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова було отримано відповідь від 09.11.2010р. б/н про те, що ТОВ „Ексті-Центр" з ТОВ „Алькон-Д" не укладались договори оренди приміщень, розташованих за адресою м. Харків, пр-т Гагаріна, 43/2.
В зв'язку з отриманням вказаного листа від ТОВ „Ексті-Центр" від 09.11.2010р. б/н, ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова на адресу ТОВ „Алькон-Д" було направлено лист від 24.12.2010р. №22130/10/29-018 з проханням надати інформацію про місцезнаходження постійно діючого виконавчого органу ТОВ „Алькон-Д", проте вказаний лист повернувся на адресу ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова з відміткою пошти „ТОВ по даному адресу не значиться".
Колегія суддів зазначає, що відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно частини першої статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV, у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
У відповідності до частин першої, другої, четвертої, шостої статті 14 Закону № 755-IV, передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця. За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
Отже, внесення до Єдиного державного реєстру запису про зміну місцезнаходження реєстраційної справи державним реєстратором, який отримав реєстраційну справу, є обов'язком, а не правом останнього.
З матеріалів справи вбачається, що 15.09.2010 державним реєстратором виконавчого комітету Новомосковської міської ради Дніпропетровської області зроблений запис № 6 про зняття Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькон-Д" з обліку та передано реєстраційну справу до державного реєстратора виконавчого комітету Харківської ради за новим місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькон-Д".
14.10.2010 державним реєстратором виконавчого комітету Харківської ради зроблений запис № 7 про взяття Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькон-Д" на облік.
Крім того, відповідно до частини третьої статті 8 Закону № 755-IV відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи, а не державний реєстратор.
Колегія суддів приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькон-Д" здійснена у відповідності до законодавства України.
Щодо тверджень позивача про фактичну відсутність Товариства за зареєстрованим місцезнаходженням, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно частини другої статті 38 Закону № 755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Отже, відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є виключно підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, із даною позовною вимогою позивач до суду не звертався.
З огляду на вищевикладене колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги про скасування реєстрації змін до установчих документів є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Щодо позовних вимог про зобов'язання Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради скасувати реєстраційну дію щодо зміни місцезнаходження юридичної особи ТОВ „Алькон-Д" (код ЄДРПОУ 36399123) на адресу: м. Харків, пр-т Гагаріна, 43/2, офіс 302, колегія суддів зазначає наступне.
У відповідності до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією України та Законами України.
Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, яка регулює підстави та порядок зняття з обліку в органах державної податкової служби юридичних осіб, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Отже, зазначеною нормою передбачений вичерпний перелік обставин звернення податкових органів до суду, згідно якого щодо скасування записів державного реєстратора податкові органи мають право звертатися лише з метою зняття юридичної особи з обліку в органах податкової служби і лише з приводу скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Крім того, відповідно до положень частини четвертої статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); в інших випадках, встановлених законом.
Таким чином, Податковим кодексом України та іншими законами не передбачено право органів державної податкової служби на звернення до суду з вимогою про скасування державної реєстрації відомостей, не пов'язаних зі змінами в установчих документах, а відтак публічно-правовий спір в цій частині позовних вимог відсутній.
Отже, колегія суддів, підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ст.198, 200, п.1 ч.1 ст.205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.06.2011р. по справі № 2а-2582/11/2070 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Гуцал М.І. Судді (підпис) (підпис) Зеленський В.В. Бондар В.О. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Зеленський В.В.
Повний текст ухвали виготовлений 14.02.2012 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2012 |
Оприлюднено | 20.04.2012 |
Номер документу | 23528804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Зеленський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні