Постанова
від 05.04.2012 по справі 2а-1670/1369/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/1369/12

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Удовіченка С.О.,

при секретарі - Авдєєнку Є.В.,

за участю:

представника позивача - Литвин І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Машівського районного центру зайнятості Полтавської області до ОСОБА_2 про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

12 березня 2012 року Машівський районний центр зайнятості Полтавської області ( по тексту - позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 ( по тексту -відповідач) про стягнення коштів.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що проведеною Машівським районним центром зайнятості перевіркою встановлено, що ОСОБА_2 в порушення вимог Закону України "Про зайнятість населення", Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" надано Машівському районному центру зайнятості неправдиві відомості, і на момент надання їй статусу безробітного була зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності. У зв'язку із цим, за час перебування на обліку в центрі зайнятості відповідачем незаконно отримано допомогу по безробіттю в сумі 917,73 грн. У зв'язку з тим, що відповідачем визнано про наявність боргу перед позивачем та частково сплачено кошти в сумі 350,00 грн., станом на дату подання позову заборгованість складає 567,73 грн.

05.04.2012 представником позивача надано заяву про зменшення позовних вимог у зв'язку з частковим відшкодуванням суми боргу відповідачем. Станом на день розгляду справи заборгованість відповідача склала 467,73 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Відповідач у судове засідання не з'явився, хоча в матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлявся про час та місце розгляду справи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши інші докази у їх сукупності, суд встановив такі обставини.

Як свідчать матеріали справи, 01.04.2006 ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 звернулася до Машівського районного центру зайнятості як така, що шукає роботу. У поданій заяві відповідач зазначив, що не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, не є найманим працівників, не укладав договорів цивільно-правового характеру, пенсію не отримує.

Наказом Машівського районного центру зайнятості від 14.04.2006 №НТ060414 відповідачу надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та "Порядку надання допомоги по безробіттю".

На підставі наказу від 24.07.2006 № НТ060724 відповідача знято з обліку у Машівському районному центрі зайнятості з 20.07.2006.

За період перебування на обліку в центрі зайнятості ОСОБА_2 отримала допомогу по безробіттю в сумі 917,73 грн.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників

На підставі вказаної норми Закону, 06.09.2011 Машівським районним центром зайнятості проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, за результатами якої складено акт №5 від 06.09.2011. Підставою перевірки стала інформація Державного реєстратора про те, що ОСОБА_2 на момент отримання статусу безробітного була зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності.

Проведеною перевіркою встановлено, що громадянка ОСОБА_2 одночасно перебувала на обліку в центрі зайнятості і була зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності в період з 07.04.2006 по 20.07.2006 у.

Відповідно до пункту 3 статті 1 Закону України "Про зайнятість населення" в Україні до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство"

Згідно із статтею 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу.

Відповідно до пункту 2 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Однак, всупереч вказаної норми Закону відповідач не повідомила Машівський районний центр зайнятості про те, що вона є суб'єктом підприємницької діяльності, а навпаки, в порушення вимог чинного законодавства, при подачі відповідної заяви, зазначив у ній завідомо неправдиві відомості.

Таким чином, ОСОБА_2 статус безробітного та допомога по безробіттю були призначені на підставі відомостей, що не відповідають дійсності.

У зв'язку із виявленим порушенням відповідачем вимог закону, 16.09.2011 Машівським районним центром зайнятості було видано наказ №95 про повернення коштів ОСОБА_2 в сумі 917,73 грн.

20.10.2011 відповідачу направлена претензія про добровільне повернення допомоги по безробіттю в сумі 917,73 грн.

Відповідачем частково відшкодовано суму боргу в розмірі 450,00 грн., станом на 05.04.2012 заборгованість складає 467,73 грн. про, що свідчить виписка з банку від 13.03.2012 року та відомості про обороти (сплати боргу) відносно ОСОБА_2

Згідно пункту 3 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг особі внаслідок умисного невиконання нею обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати її забезпечення та надання соціальних послу.

Крім того, відповідно до пункту 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, в тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці України від 20.11.2000 № 307 якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частиною першою статті 71 Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач доказів в спростування вищевикладеного чи доказів сплати боргу в сумі суду не надав.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Машівського районного центру зайнятості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Машівського районного центру зайнятості Полтавської області до ОСОБА_2 про стягнення коштів задовольнити.

Стягнути із ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) на користь Машівського районного центру зайнятості Полтавської області (розрахунковий рахунок №37176161403202 в ГУДКСУ в Полтавській області, МФО 831019, ЗКПО23554422), кошти в розмірі 467 /чотириста шістдесят сім/ грн. 73 коп.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 06 квітня 2012 року.

Суддя С.О. Удовіченко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2012
Оприлюднено21.04.2012
Номер документу23537650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/1369/12

Постанова від 05.04.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні