cpg1251 Копія
Справа № 2270/2078/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 березня 2012 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіМихайлова О.О. при секретарі Трубчак А. П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аква Лідер" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Аква Лідер" звернулося до суду з позовною заявою до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000812301 від 26 вересня 2011 року.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що за наслідками позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Аква Лідер" з питань правомірності декларування сум податкових зобов'язань та податкового кредиту в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2011 року Славутською об'єднаною державною податковою інспекцією в Хмельницькій області було неправомірно, на думку позивача, прийняте податкове повідомлення-рішення №0000812301 від 26 вересня 2011 року.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав обставини викладені в позовній заяві, просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача позов не визнав, надав письмові заперечення, відповідно до яких відповідач просить суд відмовити у задоволенні заявлених вимог, так як оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0000812301 від 26 вересня 2011 року прийнято із дотриманням норм чинного законодавства.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Аква Лідер" є юридичною особою, ідентифікаційний код 37370807.
В період з 05.08.2011 року по 12.08.2011 року працівниками Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області було проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Аква Лідер" з питань правомірності декларування сум податкових зобов'язань та податкового кредиту в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2011року. На підставі акту перевірки від 16.08.2011 року №578/23/37370807 відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0000812301 від 26 вересня 2011 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання позивача за платежем податок на додану вартість за основним платежем в сумі 1376019, 00 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 1 грн.
Оспорюване податкове повідомлення-рішення оскаржувалося позивачем в адміністративному порядку, однак було залишене без змін, а скарга - без задоволення.
Висновки податкового органу про донарахування податкового зобов'язання ґрунтуються на встановленому перевіркою порушення п.198.3 ст.198 Податкового Кодексу України, в результаті чого позивачем у травні 2011 року занижено податок на додану вартість в сумі 1376019,00 грн. та порушення ст. 638, ч. 3 ст. 180, ч. 8 ст. 181 Цивільного кодексу України в частині не досягнення сторонами згоди з усіх істотних умов господарського договору, в зв'язку з чим такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся).
Суд не приймає доводів представника відповідача стосовно того, що договори купівлі-продажу від 04.05.2011 року між ТОВ "Аква Лідер" та ТОВ "Будівельна Тема" та ТОВ "Аква Лідер" та ТОВ "Союз Метал" є неукладеними виходячи з наступного.
Судом встановлено, що в результаті виконання умов договорів, ТОВ "Аква Лідер" отримало від ТОВ "Союз Метал" та ТОВ "Будівельна Тема" товарно-матеріальні цінності згідно податкових та видаткових накладних, на підставі довіреностей про отримання товару, оприбуткувало товар згідно прибуткових накладних по складу.
Податкові накладні були включені до податкового кредиту та податкової декларації з ПДВ за травень 2011 року, що також зазначено в Акті перевірки.
Відповідно до пункту 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" первинні та зведені облікові документи повинні мати такі обов'язкові реквізити:
- назву документа по формі;
- дата і місце складання;
- назва підприємства від імені якого укладено документ;
- зміст та обсяги господарських операції;
- одиниці виміру господарської операції;
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Типові форми єдиної первинної транспортної документації, зокрема товарно-транспортну накладну, затверджено спільним наказом Міністерства транспорту України, Мінстату України від 29 грудня 1995 року №488/346 "Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля". Відповідно до пункту 2 зазначеного наказу ведення зазначених форм первинного обліку всіма суб'єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов'язковим.
Відповідно до статті 11 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 22 травня 2006 року №493 основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля.
Твердження відповідача про відсутність документів, що підтверджують факт поставки продукції зазначеними контрагентоми, спростовується наявними в матеріалах справи первинними бухгалтерськими документами, що належно оформлені, а саме договором, податковими накладними, накладними на перевезення, довіреностями, платіжними дорученнями, які містяться в матеріалах справи.
Доказів витребовування з податковим органом у позивача зазначених документів суду надано не було.
При проведенні перевірки податковим органом було зроблено висновок про те, що за період з 01.05.2011 року по 31.05.2011 року ТОВ "Аква Лідер" задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість в сумі 3096629,00 грн. та встановлено його завищення в сумі 1213462,00 грн.
Суд вважає висновок податкового органу про завищення податкового кредиту по податку на додану вартість таким, що не відповідає вимогам законодавства виходячи з наступного.
Відповідно до п. 14.1.181 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду.
Згідно п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При цьому, відповідно до п. 198.6 ст. 198 цього ж Кодексу не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Отже, нормами Податкового кодексу України визначено, що нарахування податкового кредиту здійснюється на підставі податкової накладної, за умови її відповідності вимогам законодавства та за умови, якщо податковий орган не доведе, що відомості в таких накладних не відповідають дійсності.
Так, оформлені податкові накладні по взаємовідносинах між ТОВ "Аква Лідер" та ТОВ "Будівельна Тема" та по взаємовідносинах між ТОВ "Аква Лідер" та ТОВ "Союз Метал" відповідають законодавству та Славутською ОДПІ не доведено, що відомості в цих податкових накладних не відповідають дійсності.
Дані операції відображені в податковому і бухгалтерському обліку ТОВ "Аква Лідер", що підтверджують відповідні видаткові накладні та податкові накладні.
Крім того, посилання Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області на те, що ТОВ "Союз Метал" є ризиковим контрагентом, знаходиться у стані банкрутства, а ТОВ "Будівельна Тема" не знаходиться за юридичною адресою, податкові органи не змогли провести їх перевірки, судом не береться до уваги, оскільки ці обставини були встановлені вже після закінчення правовідносин ТОВ "Аква Лідер" з його контрагентами. В матеріалах справи містяться декларації ТОВ "Союз Метал" та ТОВ "Будівельна Тема" по податку на додану вартість за травень 2011 року з відображенням господарських операцій з позивачем, які були подані до податкових органів за місцем їх реєстрації.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
А суд, згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Отже, виходячи зі змісту наведених норм законодавства та враховуючи встановлені обставини справи, суд приходить до висновку, що позивачем у податковій декларації за травень 2011 року правомірно включено податковий кредит по операціях з ТОВ "Союз Метал" та ТОВ "Будівельна Тема", реальність здійснення зазначених операцій підтверджується податковими та видатковими накладними, товаротранспортними документами, складським обліком товарів, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення належить визнати незаконним та скасувати.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 7 -12, 17, 18, 70, 71, 86, 159 -163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Аква Лідер" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області №0000812301 від 26 вересня 2011 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 28 березня 2012 року
Суддя /підпис/О.О. Михайлов "Згідно з оригіналом" Суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2012 |
Оприлюднено | 21.04.2012 |
Номер документу | 23538019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні