cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.03.12Справа №2а-433/12/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
судді - Кравченко М.М.;
при секретарі - Бартиш В.О.,
за участю:
представник позивача ОСОБА_1 довіреність № 27-25-17-17/335 від 24.01.12;
представник відповідача ОСОБА_2 довіреність № 78/108-6-1 від 26.01.12;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в м.Севастополі до Морського гідрофізичного інституту Національної академії наук України про зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в м.Севастополі звернулася до суду з адміністративним позовом до Морського гідрофізичного інституту Національної академії наук України про зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 24 лютого 2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-433/12/2770.
24 лютого 2012 р. підготовче провадження по справі закінчене, справа призначена до судового розгляду.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов з підстав, що у ньому наведені.
Представник відповідача позов визнав.
Заслухавши думку представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги обгрунтованими, а позов - таким, що підлягає задоволенню виходячи з такого.
Відповідно до п. 1.1.1.2 Плану контрольно-ревізійної роботи Контрольно - ревізійного управління в м. Севастополі на 4 квартал 2011 року позивачем проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Морського гідрофізичного інституту Національної академії наук України (далі - МГІ HAH України або Інститут) за період з 01.04.2009 по 30.09.2011.3а результатами ревізії складено акт від 15.12.2011 №03-21/198.
Ревізією встановлено, що наказом від 30.06.2010 №120 «Ад» на відрядження працівника ОСОБА_3, в період з 05.07.2010 по 08.07.2010 в Італію по проекту EMODNET для виконання спільних робіт, визначено, що, заробітна плата йому виплачується за рахунок бюджетних коштів «Стабільна екосистема» (по КПК 6541030 в сумі 1196,68 грн.). Оскільки відшкодування витрат на відрядження здійснює УНТЦ, звіт про використані кошти та посвідчення на відрядження передані до УНТЦ, в Інституті вищезазначених документів немає.
Позивач зазначив, що ОСОБА_3, в період виконання обов'язків по грантовій програмі (тобто перебування у відрядженні з 05.07.2010 по 08.07.2010) МГІ HAH України оплатило заробітну плату як за перебування у відрядженні в сумі 1196,68 грн.
Як наслідок, незаконно оплачені витрати на оплату праці ОСОБА_3 в період з 05.07.2010 по 08.07.2010 і склали у сумі 1196,68 грн. (Копія наказу на відрядження, питання, пояснення в Додатку 46 до акту ревізії.
На момент ревізії в Інституті діють 15 договорів оренди нерухомого майна.
Ревізією виконання договорів оренди встановлені порушення :
Так, згідно п.3.10 типових договорів оренди, які укладені між МГ І HAH України та орендарями, зобов'язання орендарів за сплатою орендної плати забезпечуються у вигляді завдатку у розмірі не меншому ніж орендна плата за 1 місяць оренди, який вноситься в рахунок плати за останній місяць оренди та становить за 15 договорами 78407,29 грн.
Фактично, в порушення умов договорів, що є порушенням ст.10 ч.І Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992р. № 2269- XII (зі змінами та доповненнями), завдаток у сумі 78407,29 грн. на рахунок Інституту не надійшов, внаслідок чого Інститутом недоотримані фінансові ресурси у сумі 78407,29 грн. (у тому числі ПДВ -13067,88 грн.).
В ході ревізії виставлені рахунки орендарям на сплату авансу орендної плати у сумі 78407,29 грн., з яких в ході ревізії надійшло на рахунок Інституту 39862,12 грн. (копії платіжних документів у Додатку 41 до акту). Ревізією виконання умов договорів оренди встановлено, що в порушення зобов'язань за умовами конкурсу, за умовами типового договору оренди (п.3.1;3.10) та ст.10 ч.І Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992р. № 2269-ХІІ (зі змінами та доповненнями) не виконується умова по відшкодуванню витрат Орендодавцю на утримання його будівель і прилеглої території орендарями.
Внаслідок невиконання істотних умов типових договорів оренди не відшкодовані з орендарів суми експлуатаційних витрат Інституту на утримання будівель і прилеглої території, що є порушенням п.5 «Порядку складання, розгляду, затвердження вимог по виконанню кошторисів бюджетних установ», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002р. № 228 (із змінами), за період ревізії в розмірі 12185,7 грн.
Вказане порушення призвело до виникнення незаконних витрат бюджетних коштів в указаній сумі, чим завдано матеріальної шкоди на суму 12185,7 грн.
В ході ревізії, орендарям виставлені рахунки на відшкодування експлуатаційних витрат та надійшла оплата на рахунок Інституту у сумі 1419,62 грн. (додаток № 41).
Ревізією встановлений факт розміщення на фасаді корпусу Інституту окремих елементів зовнішньої реклами, без укладання відповідного договору оренди, що є порушенням п.1 ст.2 ,ст..4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992р. № 2269-ХІІ (із змінами та доповненнями).
Так, згідно наданого до ревізії листування між Інститутом та TOB «Клуб Премьер», з 27.07.2011, встановлено, що МГІ запропонував TOB по факту розміщення непередбачених елементів демонтувати металеву конструкцію та рекламні щити, розташовані клубом на фасаді будівлі Інституту за адресою: вул. Капітанська, 2 на підставі того, що Інститут, в оренду частину фасаду для розміщення зовнішньої реклами клубові не передавав, або укласти договір оренди фасаду, згідно законодавства.
До наступного часу договір оренди не укладений з вини TOB.
Інститутом 28.10.2011 направлений лист керуючому справами HAH України (вих..78/1273-3-1) на надання дозволу на передачу в оренду нерухомого майна TOB - частини фасаду будівлі з метою розміщення зовнішньої реклами.
Внаслідок відсутності укладеного договору оренди, виходячи зі вартості 1 кв. м фасаду, яка визначена оцінкою від 31.08.2011 недоотримані МГІ фінансові ресурсі - орендна плата від здачі в оренду нерухомого майна у сумі 712,8 грн. (за вересень 2011 року), в тому числі: ПДВ - 118,8 грн.
Внаслідок недоотримання орендної плати МГІ завдано матеріальної шкоди на 712,8 грн.
Ревізією виконання умов договорів на безоплатне розміщення організацій HAH України на площах МГІ встановлено:
На розміщення, в приміщеннях Інституту інших організацій, які відносяться до сфери управління HAH України видані постанови Бюро Президії HAH України.
Згідно укладених 6 договорів безоплатного тимчасового використання нерухомого майна HAH України, або про закріплення нежитлових приміщень HAH України передбачені умови щомісячного відшкодування, крім комунальних послуг, також і експлуатаційних витрат (витрат на утримання будівель і прилеглої території).
Обов'язковість відшкодування організаціями НАНУ, розташованими в приміщеннях Інституту підтверджується також розпорядженнями Бюро Президії HAH України.
Фактично, в порушення умов договору із СКТБ МГІ HAH України № 3/2000 «А» від 01.10.2000 та розпорядження Бюро Президії НАНУ від 22.03.2005 № 50 Інститутом не виконується умова по відшкодуванню СКТБ витрат балансоутримувачу (МГІ) експлуатаційних витрат, внаслідок чого невідшкодовані Інституту витрати на утримання будівель, що є порушенням п.5 «Порядку складання, розгляду, затвердження вимог по
виконанню кошторисів бюджетних установ», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002р. № 228 (із змінами), за період ревізії у сумі 4724,64 грн.
Порушення допущено з вини тимчасово виконуючого обов'язки заступника директору МГІ ОСОБА_4 Пояснення з даного питання додається.
Вказане порушення призвело до виникнення незаконних витрат бюджетних коштів в указаній сумі, чим завдано матеріальної шкоди Інституту на 4724,64 грн.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи, місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ (далі Закон України №2939) головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється.) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольною ревізійною службою через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Частиною 2 ст.15 Закону України № 2939 передбачено, що службові особи державної контрольно-ревізійної служби є представниками органів державноъ виконавчої влади, а законні вимоги службових осіб державної контрольно - ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
Вимоги є способом реалізації владних управлінських функцій Позивачем, як суб'єктом владних повноважень.
Пункт 7 статті 10 Закону України № 2939 надає право контрольно - ревізійному управлінню пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги, зокрема щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів.
За результатами проведеної ревізії Позивачем була прийнята вимога № 27-
03-14-14/4153 від 26.12.2011 відповідно до якої Позивач зобов'язував Відповідача:
1. Опрацювати матеріали ревізії та вжити заходів щодо усунення виявлених порушень, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності винних осіб.
2. Дотримуватись вимог Інструкції «Про службові відрядження в межах України та за кордон», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 №59, у частини правильності оформлення первинних документів. Відшкодувати зайве отриману заробітну плату ОСОБА_3, за час перебування у відрядженні, у сумі 1196,68 грн.
3. Не допускати використання коштів по загальному фонду бюджету, не у відповідності до бюджетного запиту.
4. Здійснювати використання коштів на виплату заробітної плати та премій у відповідності до чинного законодавства.
5. Дотримуватись вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-ХІІ та виконання укладених типових договорів оренди. Відшкодувати орендну плату у сумі 38545,17 грн.
6. Дотримуватись вимог типових договорів оренди, у частини відшкодування з орендарів експлуатаційних витрат. Відшкодувати експлуатаційні витрати у сумі 15490,72 грн. З метою повного виконання Ваших обов'язків пропонуємо Вам ініціювати позов до суду, відносно винних осіб по відшкодуванню збитків у найкоротший термін.
7. Вжити заходи до укладання договору оренди фасаду, згідно законодавства, з ТОВ «Клуб Премьер», відшкодувати орендну плату у сумі 712,8 грн. З метою повного виконання Ваших обов'язків пропонуємо Вам ініціювати позов до суду, відносно винних осіб по відшкодуванню збитків у щонайкоротший термін.
8. Забезпечити перерахування в дохід бюджету адміністративних штрафів на загальну суму 697,0 грн.
Станом на 06.02.2012 на адресу Держфінінспекції в м. Севастополі інформація про усунення даних порушень не поступало.
Відповідно до пункту 10 статті 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» органи державної контрольно-ревізійної служби мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Указом Президента України від 09.12.2010 року № 1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" утворено Державну фінансову інспекцію України, реорганізувавши Головне контрольно-ревізійне управління України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 765 від 20.07,2011 шляхом перетворення Контрольно - ревізійного управління в м. Севастополі утворено Державна фінансова інспекція в м. Севастополі.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1190-р "Питання Державної фінансової інспекції" погоджено пропозицію Міністерства фінансів про можливість забезпечення Державною фінансовою інспекцією здійснення повноважень та виконання функцій Головного контрольно-ревізійного управління, що припиняється.
Згідно з п. 1 Положення про територіальні органи Державної фінансової інспекції України та їх підрозділи, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 03.10.2011 року № 1236, державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній фінансовій інспекції України та є її територіальними органами.
Таким чином, функції фінансового контролю в місти Севастополі покладено на Державну фінансову інспекцію в м. Севастополі, яка є правонаступником контрольно-ревізійного управління в м. Севастополі.
Зазначені обставини є підставою для задоволення адміністративного позову.
Керуючись, ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Зобов'язати Морської гідрофізичний інститут Національної академії наук України (99011, м. Севастополь, вул.. Капітанська, 2, ЄДРПОУ 03534386 ) виконати лист - вимогу Контрольно - ревізійного управління в м. Севастополі №27-03-14- 14/4153 від 26.12.2011.
Повний текст постанови виготовлений 26.03.2012 р.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2012 |
Оприлюднено | 03.05.2012 |
Номер документу | 23538930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні