Постанова
від 09.04.2012 по справі 2а-1853/12/0170/6
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 квітня 2012 р. Справа №2а-1853/12/0170/6

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Латиніна Ю.А., при секретарі Кожевніковій І.С.,

за участю представника позивача - ОСОБА_1, довіреність №2 від 03.01.12р.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Приватного акціонерного товариства «Селянська Промислова Артіль» Лобановська філія Приватного акціонерного товариства «Селянська Промислова Артіль»

до Управління пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області,

3-я особа - Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим

про визнання нечинним розрахунку

Суть спору: Приватне акціонерного товариства «Селянська Промислова Артіль» Лобановська філія Приватного акціонерного товариства «Селянська Промислова Артіль» звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з позовом, в якому просить суд визнати нечинним розрахунок фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пунктів "б" - "з" статті 13 Закону Управлінням Пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області, що направлений із повідомленням від 13.01.2012р. № 222/02-02-05.

Під час розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги та просив суд визнати протиправними дії Управління ПФУ у Білозерському районі Херсонської області з нарахування та направлення ПрАТ «Селянська Промислова Артіль» розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсії ОСОБА_2. у розмірі 119,08 грн. за січень 2012 року.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем необґрунтовано та без достатніх на то правових підстав здійснено розрахунок про відшкодування коштів, затрачених на виплату і доставку пенсії ОСОБА_2, призначеної на пільгових умовах, відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки останній ніколи не мав трудових відносин з позивачем. У довідці, виданій позивачем ОСОБА_2, оскільки архів СТОВ "Родина", у якому і працював ОСОБА_3, передано на зберігання Лобанівській філії ПрАТ "Селянська Промислова Артіль", вказано про працевлаштування ОСОБА_2 у радгоспі "Родина" у відповідний період. Проте, ПрАТ "Селянська Промислова Артіль" не є правонаступником ліквідованого СТОВ "Родина" та не несе обов'язку з відшкодування відповідних витрат відповідача.

У судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги з підстав викладених у адміністративному позові.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи без його участі, надав заперечення проти позову та клопотав про відмову у задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи до суду не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, пояснень щодо позовних вимог не надав.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представника відповідача та третьої особи, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані сторонами, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч.1,2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, у тому числі на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При вирішенні справи суд повинен з'ясувати, чи використане повноваження, надане відповідачу, як це передбачено положеннями ч.3 ст.2 КАС України.

Судом встановлено, що положеннями Закону України від 05.11.1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" відповідно до Конституції України гарантовано всім непрацездатним громадянам України право на матеріальне забезпечення за рахунок суспільних фондів споживання шляхом надання трудових і соціальних пенсій, спрямований на те, щоб повніше враховувалася суспільно корисна праця як джерело зростання добробуту народу і кожної людини, встановлює єдність умов і норм пенсійного забезпечення робітників, членів колгоспів та інших категорій трудящих, а також гарантує соціальну захищеність пенсіонерів шляхом встановлення пенсій на рівні, орієнтованому на прожитковий мінімум, а також регулярного перегляду їх розмірів у зв'язку зі збільшенням розміру мінімального споживчого бюджету і підвищенням ефективності економіки республіки.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" Пенсійний фонд України призначає незалежно від місця останньої роботи на пільгових умовах пенсію за віком. Стаття 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачає, що виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України, який є самостійною фінансово-банківською системою, не входить до складу державного бюджету України, формується за рахунок коштів, що відраховуються підприємствами і організаціями (в тому числі й тими, що використовують працю громадян за угодами цивільно-правового характеру) на заходи соціального страхування за тарифами, диференційованими залежно від небезпечності, шкідливості, тяжкості робіт та стану інших умов праці, страхових внесків громадян, які займаються підприємницькою діяльністю, обов'язкових страхових внесків громадян, а також коштів державного бюджету України.

Згідно частини 2 Прикінцевих положень Закону України 09.07.2003 року № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих (пільгових) пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Відповідно до п. "б" -"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах. Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи з шкідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи чоловікам і за кожні 2 роки такої роботи - жінкам; трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, чоловіки -після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі; жінки, які працюють трактористами-машиністами, машиністами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальних машин, змонтованих на базі тракторів і екскаваторів, -після досягнення 50 років і при загальному стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 15 років на зазначеній роботі; жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років, за умови виконання встановлених норм обслуговування. Норми обслуговування для цих цілей встановлюються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 розділу XV Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій призначених згідно з пунктами "а", "б-з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", а саме сума до сплати, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам за списком № 1, 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003р. № 36.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993р. № 637 затверджено Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, з положень пункту 1 якої, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Відповідно до п. 20 вказаного Порядку у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.

З матеріалів справи, а саме, з довідки від 29.11.06р. № 204, виданої ОСОБА_2 вбачається, що 13.04.1979 року, рішенням правління № 8, він був прийнятий до радгоспу "Родина" Джанкойського району у якості тракториста-машиніста і був безпосередньо зайнятий у виробництві сільськогосподарської продукції протягом повного польового періоду у рослинництві або протягом календарного року у тваринництві. 11.03.1982р., ОСОБА_2, відповідно до рішення правління № 6, звільнений.

Довідка від 29.11.06р. № 204 видана на підставі особових рахунків за 1979 - 1982 роки для пред'явлення до Управління Пенсійного фонду України, завірена підписами директора та інспектора по кадрам ЛФ ЗАО "КПА", скріплена печаткою "Лобанівська філія Закритого акціонерного товариства "Селянська Промислова Артіль".

З положень пункту "в" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі.

Відповідно до дослідженої судом довідки від 29.11.06р. № 203 радгосп "Родина" реорганізовано у Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Родина", у відповідності з Указом Президента України № 1529/99 від 03.12.99р. та відповідно рішення зборів уповноважених, наказ № 1 від 07.02.2000р.

У зв'язку з ліквідацією СТОВ "Родина" документи по особовому складу радгоспу "Родина", СТОВ "Родина" передані на зберігання до Лобанівської філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" (наказ по Лобанівській філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" № 378 від 01.09.03р.) відповідно до листа начальника архівного відділу райдержадміністрації від 07.08.03р. (а.с.14).

Дослідивши матеріали справи суд зауважує на те, що довідка Лобанівської філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль", представлена відповідачу відповідно до передбаченої пунктом 20 Порядку уточнюючої довідки ліквідованого підприємства-роботодавця ОСОБА_2, містить необхідний об'єм інформації, з якого можливо дійти висновку про наявність підстав для призначення позивачу пенсії за віком на пільгових умовах, місця роботи - Радгосп "Родина", період роботи - з 13.04.79р. по 11.03.82р., додаткові відомості окремої категорії працівників - трактористів-машиністів.

Вказана довідка, для підтвердження спеціального трудового стажу, засвідчена та видана Лобанівською філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" з підстав того, що документи по особовому складу радгоспу "Родина", СТОВ "Родина" передані на зберігання до Лобанівської філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль".

Отже, довідка №203 від 29.11.2006р. була виписана позивачем, виключно як підприємством, що зберігає архівні данні ліквідованого радгоспу.

Доводи відповідача про можливість видачі відповідної довідки лише правонаступниками підприємства-роботодавці, яким, внаслідок реорганізації радгоспу "Родина" у СТОВ "Родина", ліквідації СТОВ "Родина", є ПрАТ "Селянська Промислова Артіль", не підтверджено відповідачем належними доказами та спростовано зібраними судом матеріалами справи.

Як убачається з Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 05.03.2012р. юридична особа - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Родина" з 06.04.2006 року припинена у зв'язку з визнанням її банкрутом.

Отже, Приватне акціонерне товариство "Селянська Промислова Артіль", реорганізоване 04.05.2011р. з Закритого акціонерного товариства "Селянська Промислова Артіль", внаслідок приведення установчих документів та організаційної форми суб'єкта господарювання до вимог Закону України "Про акціонерні товариства", не є правонаступником Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Родина", ідентифікаційний код юридичної особи 03760013, реорганізованого радгоспу "Родина" відповідно до наказу № 1 від 07.02.2000р. Обставина видачі довідки не встановлює факту правонаступництва.

Розрахунок суми відшкодування, розрахований відповідно до підпункту 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1, направлений ПрАТ "Селянська Промислова Артіль" разом з листом від 13.01.2012р. "Про відшкодування витрат" (а.с.5), який не є правонаступником СТОВ "Родина", радгоспу "Родина", у якому у період з 13.04.79р. по 11.03.82р. працював ОСОБА_2, і який не мав трудових відносин з ПрАТ "Селянська Промислова Артіль" є нечинним, а дії відповідача з нарахування позивачу суми витрат, що підлягають відшкодуванню, з направлення відповідачем позивачу розрахунку та листа від 13.01.2012р. не заснованими на законі та протиправними.

Відповідно до статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, як вбачається з наведеного вище, досліджених судом доказів, норм матеріального права, що підлягають застосуванню при розгляді і вирішенні спору, суд знаходить доведеними вимоги позивача, такими що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Крім того, суд враховує практику Вищого адміністративного суду України, викладену у листі №2135/11/13-11 від 21.11.2011 року, відповідно до якого судові витрати, сплачені позивачем при зверненні до суду де відповідачем є суб'єкти владних повноважень, стягуються з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунків останнього. Отже, судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду у розмірі 32,19 грн. підлягає поверненню шляхом їх безспірного списання з рахунків суб'єкта владних повноважень - Управління ПФУ у Білозерському районі Херсонської області.

Під час судового засідання, яке відбулось 09.04.2012 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 13.04.2012011 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України,

ПОСТАНОВИВ

1.Позовні вимоги задовольнити.

2.Визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області з нарахування та направлення Приватному акціонерному товариству «Селянська Промислова Артіль» розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсії ОСОБА_2. у розмірі 119,08 грн. за січень 2012 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України 32,19 грн. судових витрат шляхом їх безспірного списання з рахунків суб'єкта владних повноважень - Управління Пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області на користь Приватного акціонерного товариства «Селянська Промислова Артіль» Лобановська філія Приватного акціонерного товариства «Селянська Промислова Артіль».

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.04.2012
Оприлюднено27.04.2012
Номер документу23549008
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1853/12/0170/6

Постанова від 09.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні