cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 травня 2011 р. (09:56) Справа №2а-2590/11/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Алексєєвої Т.В., при секретарі Лапшині В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Фінансової компанії «Істок»
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим
про визнання дій незаконними та спонукання до виконання певних дій
за участю:
від позивача - представник за довіреністю ОСОБА_1 довіреність № б/н від 09.11.10 р.
від відповідача - не з'явився
Обставини справи: позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим та просить визнати неправомірною бездіяльність ДПІ в м. Сімферополі щодо невизнання податкового розрахунку за формою 1ДФ за 4 квартал 2010 р. поданого ФК «Істок» до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі 27.01.2011 р. податковою звітністю та зобов'язати відповідача прийняти представлений податковий розрахунок.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що дії відповідача є протиправними, оскільки вчинені з порушенням положень Конституції України, Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та податкового кодексу України
Представник відповідача у судове засідання не з'явився про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, у попередніх судових засіданнях проти задоволення позовних вимог заперечував, у зв'язку з чим суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС та ч.4 ст. 128 КАС України..
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення позивача, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Фінансова компанія «Істок» 29.06.1993 року зареєстрована виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим як юридична особа, ідентифікаційний код 22327581 (а.с. 28).
Позивачем 27.01.2011 року було подано до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим розрахунок за формою 1 ДФ за ІV квартал 2010 р.
Повідомленням ДПІ в м. Сімферополі № 3730/10/29-1 від 07.02.2011 року (а.с. 15) позивачу було повідомлено про те, що наданий ним податковий розрахунок за формою 1ДФ за 4 квартал 2010 р. не визнаний податковою звітністю відповідно до ст.ст. 48, 49 Податкового кодексу України. Також, в даному повідомлені містились відомості про розмір мінімальної заробітної плати в Україні з 01.10.2010 р.
Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, яких він повинен дотримуватись при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
П.п 14.1.180. Податкового кодексу України визначено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу;
Згідно з п. 46.11 вказаного Кодексу податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Пунктом 46.5. зазначеного Кодексу встановлено, що форма податкової декларації встановлюється центральним органом державної податкової служби за погодженням з Міністерством фінансів України.
У такому ж порядку встановлюються форми податкових декларацій з місцевих податків і зборів, що є обов'язковими для застосування їх платниками (податковими агентами).
Відповідно до п.п. 2.1., 2.3. Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 24.12.2010 № 1020 " Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку" податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається, податковий розрахунок подається до органу ДПС за місцезнаходженням податкового агента - юридичної особи або її відокремлених підрозділів чи до органу ДПС за податковою адресою фізичної особи - податкового агента.
Згідно п. 48.2 ст. 48 Податкового кодексу України обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності) (п.48.3 ст. 48 Податкового кодексу України).
Також, згідно п.48.6 ст. 48 Податкового кодексу України якщо податкова декларація подається податковими агентами - юридичними особами, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків - фізична особа - таким платником податків.
Відповідно до п.49.8 ст. 49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
У разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання; у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника - протягом трьох робочих днів з дня її отримання (п. 49.11 ст.49 Податкового кодексу України) .
Як вбачається з матеріалів справи, в повідомленні про невизнання податкового розрахунку податковою звітністю, відповідач не зазначив причин такого неприйняття відповідно до положень діючого податкового законодавства.
Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем неправомірно в повідомленні № 3730/10/29-1 від 07.02.2011 року зроблено посилання на ст.ст. 48-49 Податкового кодексу України, оскільки вказаний пункт не містить такої підстави для не визнання податкової декларації податковою звітністю як відповідність сум мінімальної заробітної плати, зазначеної в розрахунку, вимогам законодавства.
За таких умов, суд вважає протиправними дії відповідача щодо невизнання у якості податкової звітності податкового розрахунку позивача №5149/10 від 27.01.2011 р за формою 1ДФ (податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, та сум утриманого з них податку).
Крім того, слід зазначити, що у відповідності до положень ст. 49 Податкового кодексу України за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.
За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) органу державної податкової служби, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення органу державної податкової служби, у разі надсилання податкової декларації поштою, а також у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.
Виходячи з вищеназваного суд не приймає до уваги службову записку №180/29-1 від 14.04.2011 р. як неналежний доказ прийняття податкової звітності.
У судовому засіданні, яке відбулось 16.05.2011 року оголошені вступна та резолютивна частини постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАСУ постанову оформлено та підписано 23.05.2011р.
Керуючись ст.ст. 160-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Фінансової компанії «Істок» задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в м. Сімферополі щодо невизнання податкового розрахунку ФК «Істок» за формою 1ДФ за IV квартал 2010 р. податковою звітністю.
3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим (95053, АР Крим, м. Сімферополь, вул. М. Залки,1/9) прийняти податковий розрахунок ФК «Істок» за формою 1ДФ за IV квартал 2010 р. як податкову звітність.
4. Зобов'язати Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим надати суду звіт про виконання судового рішення по справі 2590/11/0170 через 10 календарних днів з дня набрання рішенням законної сили.
Постанова може бути оскаржена в Севастопольський апеляційний адміністративний суд через Окружний адміністративний суд АР Крим шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя підпис Алексєєва Т.В.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2011 |
Оприлюднено | 27.04.2012 |
Номер документу | 23549009 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні