Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
19 квітня 2012 р. № 2-а- 2229/12/2070
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом
Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі міста Харкова до Державного комунального підприємства "Продмедпостач" про стягнення податкового боргу ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі міста Харкова , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного комунального підприємства "Продмедпостач", в якому просив стягнути з відповідача на користь державного бюджету України заборгованість з комунального податку у суму 2040,00 грн. в рахунок погашення його боргу та перерахувати на р/р 35212001000388, УДК у Харківській області м.Харкова , МФО 851011.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів була надіслана відповідачу з поштовим повідомленням за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Але до суду повернувся конверт з позначкою "за закінченням терміну зберігання", згідно ст. 35 ч. 11 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Заперечень проти позову або заяву про визнання позову до суду в десятиденний строк з дня одержання ухвали суду відповідач не надав.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Державне комунальне підприємство "Продмедпостач" перебуває як платник податків на податковому обліку у Державній податковій інспекції в Орджонікідзевському районі міста Харкова.
Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» та Закон України В«Про систему оподаткуванняВ» втратили чинність.
Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» та Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» , які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.
Згідно з п. 1.2 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в УкраїніВ» Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) та забезпечує правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків.
Відповідно до Закону України В«Про систему оподаткуванняВ»від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов'язкових платежів) зобов'язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов'язання припиняється їх сплатою.
Матеріалами справи встановлено , що згідно до п.1 ст.11 Закону України « Про Державну податкову службу в Україні» № 509-ХІІ від 04.12.1990 року фахівцями ДПІ у Орджонікідзевсьокму районі м.Харкова була проведена невиїзна документальна перевірка з питань не подання податкових розрахунків комунального податку за ІІІ квартал 2007р. по терміну 09.11.2007р., IV квартал 2007р. по терміну 11.02.2008р., І квартал 2008р. по терміну 12.05.2008р., II квартал 2008р. по терміну 09.08.2008р., III квартал 2008р. по терміну 10.11.2008р., IV квартал 2008р. по терміну 09.02.2009р., І квартал 2009р., по терміну 12.05.2009р., II квартал 2009р. по терміну 10.08.2009р., III квартал 2009р. по терміну 09.11.2009р., IV квартал 2009р. по терміну 09.02.2010р., І квартал 2010р. по терміну 11.05.2010р, II квартал 2010р. по терміну 09.08.2010р. по ДКП "Продмедпостач" за період з 09.11.2007р. по 09.08.2010р. за результатами перевірки складено акт від 10.09.2010 року № 2247/15-30566714 про результати невиїзної документальної перевірки з питання порушення терміну подання податкових розрахунків по комунальному податку за період з ІІІ кВ.2007 року по ІІ кв.2010 року по ДКП "Продмедпостач".
Відповідно до висновків Акту перевірки від 10.09.2010 року № 2247/15-30566714, позивачем встановлено порушення: п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року » 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями, п. 5 розділу ІІІ рішення ХІІІ сесії Харківської міської Ради XXII скликання від 21.03.96р. «Про внесення змін і доповнень в Положення про порядок обчислення та сплати в міський бюджет комунального податку, затверджене рішенням виконкому Харківської міської Ради народних депутатів від 08.06.94р. № 334» із змінами та доповненнями.
На підставі Акту перевірки від 10.09.2010 року № 2247/15-30566714, було винесено податкове повідомлення-рішення № 0001711530/0 від 22.09.2010 року, на суму податкового зобов'язання з штрафних санкцій в розмірі 2040 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на юридичну адресу відповідача , було повернуто до ДПІ у Орджонікідзевському районі міста Харкова з поштою з відміткою адресат не знаходиться за юридичною адресою місцем розташування.
Відповідно до п.п. 5.3.1. ст. 5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ»від 21.12.00р. № 2181-ІІІ у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно з п.п. 5.4.1. ст. 5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ»від 21.12.00р. № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п. 1.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ»№ 2181-III платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Згідно з п.п. В«бВ»п.п. 4.1.4. ст. 4 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ»від 21.12.00р. № 2181-ІІІ податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ»від 21.12.2000, № 2181-III (В редакції, чинній на момент виникнення боргу) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо: а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію; б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях; в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.
Згідно п. 17.1 ст. 17 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ»штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. Для фізичних осіб, які займають посади, що підпадають під визначення суб'єктів корупційних діянь відповідно до закону, за неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи таких фізичних осіб, отриманих протягом зайняття такої посади, штраф застосовується у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами п.п. 14.1.175. п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг -сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 6.2.1. Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» № 2181 від 21.12.2000 року у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
ДПІ Орджонікідзевському районі міста Харкова була сформовані та направлені перша податкова вимога № 1/384 від 28.09.2005 року та друга податкова вимога № 2/442 від 10.11.2005 року, не отримані відповідачем у зв'язку зі збігом терміну зберігання .
Згідно п. 16.1.4. ст. 16 Кодексу, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. 20.1.18. ст. 20 Кодексу, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 та п. 95.2 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Частиною 1 ст.11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.
Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного,керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,159, 160- 163,183-2, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі міста Харкова до Державного комунального підприємства "Продмедпостач" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Державного комунального підприємства "Продмедпостач" (юридична адреса: 61007, м.Харків, вул.2-ї П'ятирічки , буд. 18 ,код 30566714) на користь Державного бюджету України податковий борг з комунального податку у розмірі 2040 (дві тисячі сорок) грн. в рахунок погашення його боргу та перерахувати на р/р 35212001000388 УДК у Харківській області м. Харкова, МФО 851011,
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2012 |
Оприлюднено | 23.04.2012 |
Номер документу | 23551042 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні