ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 квітня 2012 р. Справа № 2-а-805/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Гомельчука С.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Повного товариства "Ломбард-Лідер" ТПВ Постачтехкомплект" і "Компанія" до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України про скасування постанови про накладення штрафу,
встановив:
Повне товариство "Ломбард-Лідер" ТПВ Постачтехкомплект" і "Компанія" (далі- позивач, товариство) звернулося з позовом до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - відповідач, Держфінпослуг), в якому просить скасувати постанову № 433/41/05/01-ЛБ від 09 лютого 2012 року про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 30 січня 2012 року відповідачем складено акт про порушення товариством законодавства про фінансові послуги, зокрема, не виконані вимоги розпорядження від 20 вересня 2010 року. На підставі вказаного акту винесено постанову № 433/41/05/01-ЛБ про накладення штрафу в розмірі 5000 грн. Вважає, що відповідачем порушено строки давності застосування адміністративно-господарських санкцій, передбачені статтею 250 Господарського кодексу України (далі - ГК України), оскільки порушення було вчинено в 2010 році.
Представник відповідача надав до суду письмові заперечення, згідно яких позовні вимоги не визнав і зазначив, що за результатами провадження у справі, відкритої на підставі акту від 30 січня 2012 року №433/41/05/-ЛБ про порушення вимог чинного законодавства Держфінпослуг було прийнято рішення про застосування заходу впливу у вигляді постанови про накладання штрафу за правопорушення вчинені на ринках фінансових послуг від 09 лютого 2012 року № 433/41/05/01-ЛБ. Згідно з вимогами пункту 2.2 розділу 2 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, відповідач вправі застосувати до порушників, як засіб впливу, письмове розпорядження для усунення у визначений у ньому строк виявлених порушень законодавства. Відповідно до розпорядження від 20 вересня 2010 року №1612/41/05/03-ЛБ позивач зобов'язаний був усунути виявлені порушення, повідомити про виконання цього розпорядження та подати підтверджуючі документи до Держфінпослуг. Однак, всупереч Порядку складання та подання звітності ломбардами, яким визначено подання звітності до Держфінпослуг не пізніше 20-го лютого року, наступного за звітним, позивач на 09 лютого 2012 року- дату складання постанови про застосування заходів виливу- не надав річну фінансову звітність за 2010 рік. Держфінпослуг було виявлено порушення законодавства 30 січня 2012 року, постанову про накладення штрафу винесено 09 лютого 2012 року. Таким чином, вимоги статті 250 ГК України відповідачем не порушено, оскільки початок строку давності застосування адміністративно-господарських санкцій слід рахувати з 21 лютого 2011 року- наступного дня за днем закінчення строку для подачі звітних даних до Держфінпослуг.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження, на позовних вимогах наполягає і просить їх задовольнити.
Належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи відповідач в судове засідання не з'явився.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату , час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Проаналізувавши підстави, на яких ґрунтується позов, заперечення представника відповідача та письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Так, частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» № 2664-ІІІ від 12 липня 2001 року (далі-Закон № 2664-ІІІ), фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг... та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг...
Згідно з частиною першою статті 21 Закону № 2664-ІІІ (в редакції, що діяла на момент вчинення порушення) державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється щодо інших ринків фінансових послуг спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг.
Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2010 року № 157 (діючого на момент вчинення порушення) визначено, що Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (Держфінпослуг) є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Згідно зі статтею 40 Закону № 2664-ІІІ, розділу 2 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.03 за №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.03 за № 1115/8436 (далі - Положення № 125) Держфінпослуг може застосовувати до порушників ряд заходів впливу, в тому числі зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення, накладати штрафи відповідно до закону. Зобов'язання порушника вжити заходів для усунення порушення - це письмове розпорядження (припис), що надається Особі для усунення у визначений у ньому строк виявлених порушень законодавства про фінансові послуги (п.2.2 Положення № 125). Рішення про застосування заходів впливу є обов'язковим до виконання (п.6.12 Положення № 125).
Судом встановлено, що Повне товариство "Ломбард-Лідер" ТПВ Постачтехкомплект" і "Компанія" зареєстроване виконавчим комітетом Херсонської міської ради 23 лютого 2006 року (ідентифікаційний код 34073967). Видами діяльності товариства, згідно з довідкою з ЄДРПОУ, є надання кредитів, інші види допоміжної діяльності у сфері фінансів та посередництво в кредитуванні.
За результатами перевірки товариства, відповідачем 20 вересня 2010 року винесено розпорядження № 1612/41/05/03-ЛБ про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги та зобов'язано позивача усунути виявлені порушення шляхом приведення власного капіталу до вимог законодавства та надання звітності за 2010 рік із зазначеними змінами.
Відповідно до статті 14 Закону № 2664-ІІІ фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Підпунктом 2.2 пункту 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 04 листопада 2004 року № 2740 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2004 року за N 1482/10081, визначено, що звітним періодом для складання звітності, яка подається до Держфінпослуг, є календарний рік. Звітність за рік подається - не пізніше 20-го лютого року, наступного за звітним.
При повторній перевірці позивача в січні поточного року встановлено, що вимоги зазначеного розпорядження не виконані, фінансова звітність за 2010 рік товариством не подана, тому 30 січня 2012 року Держфінпослуг, на підставі статей 40, 41 Закону 2664-ІІІ, п.2.4 Положення № 125 винесено постанову № 433/41/05/01-ЛБ про накладення на позивача штрафу в розмірі 5000 грн.
Згідно зі ст.250 ГК України аміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків передбачених законом.
Держфінпослуг було виявлено порушення законодавства, що зафіксовано актом про порушення фінансових послуг від 30 січня 2012 року № 433/41/05-ЛБ. На підставі акту винесено постанову від 09 лютого 2012 року № 433/41/05/01-ЛБ про накладання штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Таким чином, твердження позивача щодо пропущених строків давності застосування адміністративно-господарських санкцій не відповідає фактичним обставинам справи.
Таким чином, Держфінпослуг при застосуванні заходу впливу у вигляді накладення штрафу за постановою від 09 лютого 2012 року № 433/41/04/05- ЛБ діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України.
Керуючись ч. 6 ст.128, ст.ст. 158-163, 167 КАС України суд,-
постановив :
У задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Гомельчук С.В.
кат. 9.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2012 |
Оприлюднено | 23.04.2012 |
Номер документу | 23551286 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні