cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 квітня 2012 року Справа № 2а/2370/973/2012
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Мишенка В.В.,
при секретарі -Гришанові Д.Є.,
за участю: представника позивача -ОСОБА_1 за довіреністю; відповідача -не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби до дочірнього підприємства «Смілаплодоовоч»товариства з обмеженою відповідальністю «Флєр»про стягнення простроченої заборгованості в сумі 1 584 грн. 11 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Смілянська ОДПІ у Черкаській області ДПС звернулась до суду з адміністративним позовом про стягнення з ДП «Смілаплодоовоч»ТОВ «Флєр»заборгованості у сумі 1 584 грн. 11 коп., посилаючись на наявність у відповідача податкового боргу із податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин.
Позивач свого представника у судове засідання не направив, звернувся до суду з заявою про розгляд справи без його участі. Із наданої заяви вбачається, що Смілянська ОДПІ у Черкаській області ДПС позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Відповідач заперечень проти позову не надав, у судове засідання свого представника не направив.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
ДП «Смілаплодоовоч»ТОВ «Флєр»зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності 1 липня 2002р. виконавчим комітетом Смілянської міської ради Черкаської області.
Згідно даним довідки Смілянської ОДПІ у Черкаській області ДПС від 13.05.2005р. №170/28/-145 відповідача взято на облік як платника податків 27.06.1996р. за №19-ГТО.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991р. №1251-XII (що був чинним на момент виникнення спірних правовідносин) плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) і податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів віднесені до загальнодержавних податків і зборів.
Податок з власників деяких наземних і водних транспортних засобів, самохідних машин і механізмів як джерело фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних шляхів загального користування та проведення природоохоронних заходів на водоймищах встановлений Законом України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів»від 11 грудня 1991р. №1963-XII (надалі за текстом -Закон №1963-XII), що був чинним на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до статті першої Закону №1963-XII платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи, а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.
Ставки податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів визначені в статті 3 Закону №1963-XII та встановлені в залежності від типу транспортного засобу та об'єму циліндрів двигуна.
Згідно статті 5 Закону №1963-XII податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується юридичними особами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Відповідно до статті 6 Закону №1963-XII податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обчислення податку з власників наземних транспортних засобів провадиться виходячи з об'єму циліндрів або потужності двигуна кожного виду і марки транспортних засобів, а податку з власників водних транспортних засобів - виходячи з довжини транспортного засобу за ставками, зазначеними у статті 3 цього Закону. Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.
Як вбачається з поданих відповідачем 26.02.2008 р. та 26.02.2009р. розрахунків суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2008 р. та 2009 р., ДП «Смілаплодоовоч»ТОВ «Флєр»зобов'язано було сплатити податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2008р. у сумі 4 230 грн. та 2009р. у сумі 4 230 грн.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України 2 грудня 2010 року №2755-VI (надалі за текстом -Кодекс №2755-VI).
Згідно статті 75 Кодексу №2755-VI органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно акту перевірки від 28.10.2011р. №3162/17/02138317 про результати камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів ДП «Смілаплодоовоч»ТОВ «Флєр»встановлено порушення граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання.
Згідно зі статтею 126 Кодексу №2755-VI у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
З огляду на викладені вище положення Кодексу №2755-VI та на підставі даних акту перевірки позивачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 07.11.2011р. №4584431701, №4584441701 та №4584451701, якими визначено зобов'язання відповідача щодо сплати штрафу у сумі 1 584 грн. 11 коп.
Зазначені податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 25.11.2011р. Податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржено, визначену ними суму податкового зобов'язання не сплачено.
Пунктом 14.1.156 ст. 14 Кодексу №2755-VI визначено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно підпункту 14.1.4 пункту 16.1 статті 16 Кодексу №2755-VI податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Позивачем вживались заходи щодо примусового стягнення податкового боргу шляхом направлення першої та другої податкових вимог. Вжиті заходи не забезпечили погашення податкового боргу.
Відповідно до підпункту 18 пункту 1 статті 20 Кодексу №2755-VI органи державної податкової служби мають право звертатися до суду про стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що у позивача є підстави для примусового стягнення за рішенням суду з відповідача у рахунок погашення податкового боргу у сумі 1 584 грн. 11 коп. та знаходить позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем -суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 160, 162 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з дочірнього підприємства «Смілаплодоовоч»товариства з обмеженою відповідальністю «Флєр»(20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Енергетична, 1, ідентифікаційний номер 02138317) у дохід бюджету через Смілянську об'єднану державну податкову інспекцію у Черкаській області Державної податкової служби (20700, Черкаська область. м. Сміла, вул. Леніна, 76, ідентифікаційний код 38029974) податковий борг у сумі 1 584 (одна тисяча п'ятсот вісімдесят чотири) грн. 11 коп.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складення постанови у повному обсязі у порядку, передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Мишенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2012 |
Оприлюднено | 23.04.2012 |
Номер документу | 23551359 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Мишенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні