cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 квітня 2012 р.Справа № 2-а-3698/10/1570
Категорія:8.3.2Головуючий в 1 інстанції: Колесниченко О.В. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
доповідача -судді Стас Л.В.
суддів- Турецької І.О., Косцової І.П.
за участю секретаря - Ридванської Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одеса Державної податкової служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс-Висотбуд" до Спеціалізованої державної податкової інспекції про роботі з великим платниками податків у м. Одесі Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень № 0001971630/1 від 11.11.2009 року та №0001981630/0/1 від 11.11.2009 року, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс-Висотбуд" (надалі -ТОВ "Альянс-Висотбуд") звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одеса ДПС про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень № 0001971630/1 від 11.11.2009 року та №0001981630/0/1 від 11.11.2009 року, посилаючись на те, що податкові повідомлення-рішення № 0001971630/1 від 11.11.2009 року та №0001981630/0/1 від 11.11.2009 року були прийняті відповідачем всупереч законам України та є необґрунтованими, тобто без урахування всіх обставин, що мають значення прийняття рішення з огляду на те, що, сума податкового кредиту, що відображена у податковій декларації з ПДВ за червень 2009 року, визначена ТОВ "Альянс-Висотбуд" у відповідності із нормами чинного законодавства України.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року -позов задоволено. Визнано протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції про роботі з великим платниками податків у м. Одесі Державної податкової служби від 11.11.2009 року № 0001971630/1 та від №0001981630/0/1.
В апеляційній скарзі, СДПІ по роботі з ВПП у м. Одеса ДПС, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить постанову суду від 13.10.2011року -скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.
Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
18.09.2009 року працівниками Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великим платниками податків у м. Одесі на підставі п.1 ст.11 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні»проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ «Альянс-Висотбуд», код за ЄДРПОУ 32623653, поданої за червень 2009 року.
За результатами проведеної перевірки було складено акт перевірки № 504/16-3/32623653/18 від 18.08.09 р.
Висновками акту перевірки було встановлено, що в порушення п.п.7.2.6 п.7.2, п.п.7.4.1.п.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. за №168/97-ВР, із змінами та доповненнями та Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (зі змінами) : збільшується сума ПДВ, що за результатами звітного періоду підлягає сплаті платником податку до бюджету у сумі -123297, 74 грн.
За результатами зазначеної перевірки, відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення від 28.09.2009 року № 0001641630/0.
Не погодившись із зазначеним податковим повідомленням-рішенням директором ТОВ «Альянс-Висотбуд»була подана скарга на зазначене рішення, відповідно до якої, 04.11.2009 року Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у м. Одеса було винесено рішення про результати розгляду первинної скарги № 28594/10-25-0 21, яким було скасовано податкове повідомлення-рішення від 28.09.2009 року № 0001641630/0 у частині 17826, 14 грн. -штрафної санкції та збільшено на 13370, 65 грн. суму основного платежу, визначену у податковому повідомленні -рішенні про донарахування податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість від 28.08.09 № 0001641630/0, а скаргу директора ТОВ «Альянс-Висотбуд»було залишено без задоволення.
На підставі акту перевірки № 504/16-3/32623653/18 від 18.08.09 року, згідно висновку від 27.09.2009 року, рішення № 28594/10-25-0 21 від 04.11.09 року про результати розгляду первинної скарги відповідачем були винесенні податкові повідомлення рішення від 11.11.2009 року № 0001971630/1 на суму податкового зобов'язання 130131, 15 грн., в тому числі за основним платежем -123297, 74 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -6833, 41 грн. та № №0001981630/0/1 на суму податкового зобов'язання 13370, 65 грн., в тому числі за основним платежем -13370, 65 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -0, 00 грн.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс-Висотбуд», код за ЄДРПОУ 32623653 правомірно включило податкові накладні, виписані постачальниками у попередніх звітних податкових періодах, до складу податкового кредиту в уточнюючих розрахунках податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за листопад 2008 року у розмірі 1549, 38 грн., грудень 2008 року -577, 65 грн., січень 2009 -667, 56 грн., березень 2009 року -2118, 48 грн., червень 2006 року -33621, 50 грн., липень 2006 р. -33333, 33 грн., серпень 2006 р. -22263, 17 грн., лютий 2008 р.- 25000, 0 грн., квітень 2008 р. -4 1 66, 67 грн. відповідно до вимог Закону України «Про податок на додану вартість».
Крім того позивач в декларації та уточнюючих податкових розрахунках дійсно зазначив податкові накладні минулих періодів, включив їх при цьому до складу податкового кредиту у періоді їх фактичного отримання. Під час віднесення вищенаведених відомостей до податкового кредиту позивач керувався п.п.7.2.3. п.п.7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»зі змінами та доповненнями, відповідно до якого, податкова накладна є підставою для нарахування податкового кредиту.
Згідно з п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»зі змінами та доповненнями датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення однієї з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) -в разі розрахунків з
використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Відповідно до п.п.7.2.4. п.7.2 ст.7 цього Закону, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону, якими є позивач та його контрагенти, що не оспорював в судовому засіданні представник ДПІ.
Згідно з п.п. 7 .2.3. п.7.2 ст.7 цього Закону податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг).
Тобто Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс-Висотбуд», діяло відповідно до вимог діючого законодавства, враховуючи, що за датою першої події, а саме: оплати (робіт, послуг) виникло право на податковий кредит, оскільки п.п.7.4.5 ст. 7 Законом України «Про податок на додану вартість»зі змінами та доповненнями забороняється віднесення до податкового кредиту будь-яких витрат зі сплати податку, які не підтвердженні податковими накладними, тому позивачем було включено суми податкового кредиту після фактичного отримання податкових накладних, що підтверджується реєстрами отриманих з запізненням податкових накладних. При цьому твердження відповідача про те, що діючим законодавством не передбачено можливості для платника приймати самостійне рішення щодо відстрочення реалізації своїх прав на отримання податкового кредиту після настання дати виникнення права на податковий кредит є необґрунтованим, оскільки ні норми Закону України «Про податок на додану вартість»зі змінами та доповненнями, ні норми Розпоряджень Кабінету Міністрів України від 01 липня 2009 року № 757-р. «Про деякі питання адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів), від 17 липня 2009 року №838-р «Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість»не містять заборони на включення до складу податкового кредиту податкових накладних, про які йдеться.
Крім того, суд правильно зазначив щодо необов'язковості здійснення отримувачем товарів (робіт, послуг) заходів, передбачених абз. 2 п.п. 7.2.6. п.7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», адже зазначена норма Закону встановлює лише право, а не обов'язок отримувача товарів (послуг) у разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення додавати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту.
Відповідно до п.п.4.4.1 п.4.4. ст. 4 Закону України «Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000р. №2181-3 у разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
У відповідності до п.п.17.1.4 п.17.1 ст. України «Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000р. №2181-3 у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, визначеними у підпункті "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податкового зобов'язання, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Отже, позивач своєчасно та у повному обсязі сплатив податок при оплаті товару, у зв'язку з чим була відсутня недоплата до бюджету, тому відповідачем було незаконно нараховані штрафні санкції.
Відповідно до п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість" від 03.04.97 р. № 168/97 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника подачку.
Таким чином, відповідачем не було доведено неправомірності включення позивачем податкових накладних, виписаних постачальниками у попередніх звітних податкових періодах, до складу податкового кредиту в уточнюючих розрахунках податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за листопад 2008 року у розмірі 1549, 38 грн., грудень 2008 року -577, 65 грн., січень 2009 -667, 56 грн., березень 2009 року -2118, 48 грн., червень 2006 року -33621, 50 грн., липень 2006 р. -33333, 33 грн., серпень 2006 р. -22263, 17 грн., лютий 2008 р.- 25000, 0 грн., квітень 2008 р. -4 1 66, 67 грн. та у податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2009 року від 20.07.09 року, вх. № 8470.
Крім цього такі висновки відповідача спростовуються реєстрами отриманих та видаткових накладних (а.с.100-163).
Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив всі обставини справи, прийняв постанову з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ч. 1 ст. 195, п.1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одеса Державної податкової служби -залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс-Висотбуд" до Спеціалізованої державної податкової інспекції про роботі з великим платниками податків у м. Одесі Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень № 0001971630/1 від 11.11.2009 року та №0001981630/0/1 від 11.11.2009 року - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з моменту виготовлення її в повному обсязі.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2012 |
Оприлюднено | 23.04.2012 |
Номер документу | 23556786 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Стас Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні