Постанова
від 03.04.2012 по справі 2-а-7/11/2119
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 квітня 2012 р.Справа № 2-а-7/11/2119

Категорія:10.4.1Головуючий в 1 інстанції: Ведмідська Н.І.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого -Милосердного М.М.,

суддів - Бітова А.І. та Ступакової І.Г.,

за участю: особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу ОСОБА_1 постанову Скадовського районного суду Херсонської області від 21 березня 2011 року по справі за адміністративним позовом Скадовського районного центру зайнятості Херсонської області до ОСОБА_1 про стягнення отриманої допомоги по безробіттю,

В С Т А Н О В И Л А :

У жовтні 2010 року Скадовський районний центр зайнятості Херсонської області(далі Скадовський районний центр зайнятості) звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення отриманої допомоги по безробіттю.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що ОСОБА_1 під час перебування на обліку в центрі зайнятості була зареєстрована як фізична особа-підприємець, а тому незаконно отримала допомогу по безробіттю в сумі 6911,16 грн.

Постановою Скадовського районного суду Херсонської області від 21 березня 2011 року позовні вимоги задоволено. Суд стягнув з ОСОБА_1 на користь Скадовського районного центру зайнятості Херсонської області суму одержаної допомоги по безробіттю у розмірі 6911,16 грн.

Не погоджуючись з постановою суду, ОСОБА_1 подана апеляційна скарга, в якій зазначається, що вказана постанова ухвалена при неповному з'ясуванні обставин справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягає зміні, задовільнивши позовні вимоги Скадовського районного центу зайнятості частково на суму 657,32грн.

Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга ОСОБА_1 не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 30 січня 2008 року ОСОБА_1 звернулася до Скадовського районного центру зайнятості Херсонської області з метою пошуку роботи.

06 лютого 2008 року їй було надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю.

Під час перебування на обліку ОСОБА_1 проходила професійне навчання за направленням служби зайнятості з 24 квітня 2008 року по 20 травня 2008 року.

Згідно довідки вартість навчання ОСОБА_1 склала 258,73 грн.

Також, згідно довідки від 28 серпня 2010 року № 21161026 сума допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги в період професійного навчання в період з 06 лютого 2008 року по 26 травня 2008 року склала 6652,43 грн.

В подальшому, Скадовським районним центром зайнятості було встановлено, що ОСОБА_1 під час перебування на обліку в центрі зайнятості була зареєстрована як фізична особа-підприємець. А саме з 18 січня 2007 року по 25 березня 2008 року та з 27 травня 2008 року по 14 вересня 2009 року, що підтверджується довідками державного реєстратора від 30 серпня 2010 pоку.

У зв'язку з цим директором Скадовського районного центру зайнятості було видано наказ від 08 вересня 2010 року №199, на підставі якого ОСОБА_1 було запропоновано добровільно повернути суму незаконно отриманого матеріального забезпечення в розмірі 6911,16 грн.

Зазначений наказ ОСОБА_1 отримано 10 вересня 2010 року, однак на час звернення до суду кошти повернуто не було, що і стало підставою для звернення до суду.

Вирішуючи спірне питання та задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з обґрунтованості позовних вимог.

Колегія суддів погоджується з таким висновком та вважає його правильним, з огляду на наступне.

Порядком реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу і безробітних, затвердженого постановою КМ України від 27.04.1998 № 578, передбачено, що при реєстрації в центрі зайнятості як шукаючого роботу громадянин повинен подати визначений цим порядком перелік документів. При цьому він має повідомити спеціалісту центру зайнятості всі відомості, які можуть вплинути на порядок виплати та розмір допомоги по безробіттю.

Відповідно до пп. "б" п. 3 статті 1 Закону України "Про зайнятість населення" громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, в тому числі підприємці, відносяться до зайнятого населення і не можуть бути визнані безробітними та отримувати соціальне забезпечення відповідно до Закону України від 02.03.2000 № 1533-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (далі Закон № 1533-III).

Згідно частини другої п. 2 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою КМ України від 14.02.2007 № 219, та Положення про порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, затвердженого постановою КМ України від 27.04.1998 № 578, зайнятим громадянам надаються лише консультаційні послуги без виплати матеріального забезпечення.

Пунктами 2, 3 статті 36 Закону № 1533-III визначено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Виходячи з вищенаведених норм чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що у зв'язку з тим, що ОСОБА_1 при реєстрації в службі зайнятості не повідомила про не скасовану реєстрацію її як фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, вона не могла бути визнана безробітною і, відповідно, отримувати матеріальне забезпечення за нормами Закону № 1533-III.

Відповідно до ч. 3 статті 36 зазначеного Закону сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Тому висновок суду першої інстанції про стягнення з відповідача 6911,16 грн. є обґрунтованим та правильним.

Однак, відповідно до вимог ч.2 ст.18 КАС України - справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні окружним адміністративним судам.

Тому колегія суддів вважає, що справу було розглянуто та вирішено неповноважним судом, що у відповідності до п.4 ч.1 ст. 202 КАС України є підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 197, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, судова колегія,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 -залишити без задоволення.

Постанову Скадовського районного суду Херсонської області від 21 березня 2011 року - скасувати та прийняти по справі нову постанову, якою позовні вимоги Скадовського районного центру зайнятості Херсонської області до ОСОБА_1 про стягнення отриманої допомоги по безробіттю -задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Скадовського районного центру зайнятості Херсонської області, розташованого за адресою м. Скадовськ, вул..Володарського, 32-а Херсонської області р/р 37171304900267 ГУДКУ в Херсонській області, МФО 852010, код 22737416 суму одержаної допомоги по безробіттю у розмірі 6911,16 грн.

Постанова апеляційного суду набирає чинності негайно, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України в порядку, встановленому КАС України.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено23.04.2012
Номер документу23556844
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7/11/2119

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні