cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-7843/11/0170/13
16.01.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Єланської О.Е.,
суддів Горошко Н.П. ,
Санакоєвої М.А.
секретар судового засідання Каптусаров С.Д.
за участю сторін:
представник позивача - Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів у судове засідання не з'явився, проте до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність;
представник відповідача - "Сакського спортивно-технічного клубу" Товариства сприяння обороні України у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
розглянувши апеляційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 03.08.11 року по справі № 2а-7843/11/0170/13
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)
до "Сакський спортивно-технічний клуб" Товариства сприяння обороні України (вул. Трудова, 8, м. Саки, Сакський район, Автономна Республіка Крим, 96500)
про спонукання до виконання певних дій.
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 03.08.2011 року у справі № 2а-7843/11/0170/13 адміністративний позов Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до "Сакський спортивно-технічний клуб" Товариства сприяння обороні України про спонукання до виконання певних дій, задоволено частково.
Зобов'язано "Сакський спортивно-технічний клуб" Товариства сприяння обороні України зареєструватись у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів. В задоволені решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, представник позивача подав на адресу суду апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03.08.2011 року та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
У судове засідання 16.01.2012 року представник Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів не з'явився, проте до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність.
У судове засідання 16.01.2012 року представник "Сакського спортивно-технічного клубу" Товариства сприяння обороні України не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.
З матеріалів справи вбачається, що Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів являється територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, яке визнано урядовим органом державного управління.
Відповідно до частини 8 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.
З метою реалізації зазначених завдань пунктом 5 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірку підприємств щодо реєстрації, подання ними звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-господарських санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів.
Отже, судом першої інстанції встановлено, що Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, реалізуючі свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами являється органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючі господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом.
Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установлено законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
Пунктом 4 ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.
З матеріалів справи вбачається, що "Сакський спортивно-технічний клуб" Товариства сприяння обороні України 16.09.1999 зареєстровано у якості юридичної особи виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, ідентифікаційний номер 02728467, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.06.2011 року № 10221899 (а.с. 9).
Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантії їм рівних з усіма іншими громадянами можливостей для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя, суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами визначені в Законі України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні "№ 875 від 21.03.1991 року. (далі -Закон).
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону інваліди в Україні володіють усією повнотою соціально-економічних, політичних, особистих прав і свобод, закріплених Конституцією України та іншими законодавчими актами.
Згідно зі ст. 18 Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Відповідно до ст. 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцем знаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Процедура реєстрації підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів визначена у Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 року (далі -Порядок).
Пунктами 2, 3 Порядку передбачено, що роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців. Для реєстрації роботодавці подають відділенню Фонду відповідну заяву та копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця.
Відповідно до п. 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 новостворені роботодавці та підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, що використовують найману працю, в яких кількість працюючих, для яких це місце роботи є основним, збільшилася до восьми і більше осіб, реєструються у відділенні Фонду до 1 лютого, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих.
Основною ознакою, за якою юридична особа має зареєструватися у фонді є визнання її роботодавцем, незалежно від її статусу у відносинах з іншими суб'єктами. При цьому в ст. 19 Закону окремо зазначені такі суб'єкти, як установи, до яких належать всі бюджетні, державні органи, у тому числі органи місцевого самоврядування.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до даних від Сакського міськрайонного центру зайнятості, у "Сакський спортивно-технічний клуб" Товариства сприяння обороні України середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за 2010 складає 19 осіб, з них інвалідів -1 особа.
Таким чином судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідач, який є юридичною особою, роботодавцем, повинен зареєструватися у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів незалежно від того, чи є він суб'єктом приватного права, чи виконавчим органом місцевого самоврядування.
При судовому розгляді предметом доказування є факти, які становлять основу заявлених вимог і заперечень проти них або мають інше значення для правильного розгляду справи і підлягають встановленню для прийняття судового рішення.
У порушення вимог частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач не надав доказів подання ним заяви та копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця для реєстрації у Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, а надані позивачем письмові пояснення є належними та допустимими доказами в розумінні частин першої, четвертої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню
Щодо позовних вимог в частині зобов'язання відповідача надати звіт за формою №10-ПІ до фонду, то судом першої інстанції вірно встановлено, що вони не підлягають задоволенню, оскільки в цій частині позивачем обраний неналежний спосіб захисту порушеного права.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 03.08.11 року по справі № 2а-7843/11/0170/13, залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 03.08.11 року по справі № 2а-7843/11/0170/13, залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 23 січня 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська
Судді підпис Н.П.Горошко
підпис М.А.Санакоєва
З оригіналом згідно
Суддя О.Е.Єланська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2012 |
Оприлюднено | 24.04.2012 |
Номер документу | 23587716 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні