cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-619/11/17/0170
01.02.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Привалової А.В. ,
Щепанської О.А.
при секретарі судового засідання Саматової М.А.
за участю сторін:
представник позивача, Приватного підприємства "Кримстройтент"- ОСОБА_2, довіреність № 1 від 31.01.12
представник позивача, Приватного підприємства "Кримстройтент"- ОСОБА_3, довіреність № 2 від 31.01.12
представник відповідача, Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим- Тарасенко Ольга Василівна, довіреність № 18/10-0 від 19.01.10
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Папуша О.В. ) від 14.07.11 у справі № 2а-619/11/17/0170
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (вул. Мате Залки, буд. 1/9, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.07.11 у справі № 2а-619/11/17/0170 позовні вимоги Приватного підприємства "Кримстройтент" задоволені в повному обсязі, а саме: визнані протиправними та скасовані податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 24.12.10 №0025882301/0 на загальну суму 72534,00грн., у т.ч. з податку на прибуток сумою 48356,00грн., штрафної санкції сумою 24178,00грн., а також податкового повідомлення-рішення від 24.12.10,№0025872301/0 на загальну суму 47479,50грн., у тому числі на додану вартість сумою 31653,00грн., штрафної санкції сумою 15826,50грн., стягнуто з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Кримстройтент" в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору -3,40грн.
Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.07.11 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на те, що повноважними особами ДПІ в Сімферополі АР Крим з 20.12.10р , по 21.12.10р. проведено позапланову невиїзну перевірку Приватного підприємства "Криметройтент", ЄДРПОУ 34797341, з питань взаємовідносин з ТОВ "ТК Сігма-Груп" (ЄДРПОУ 36583159), ТОВ "ТК Укрімпекс" (ЄДРПОУ 36478194), ТОВ "ТК Олімп Інвест 92" (ЄДРПОУ 35941361), ТОВ Тлобал Кард Груп" (ЄДРПОУ 36275430), ТОВ "М-Інвест-Строй" (ЄДРПОУ 35053543), ТОВ "Торгівельно будівельна компанія МСВ" (ЄДРПОУ 33000788) за період з 01.01.07р. по 30.06.10р., за, результатами якої складено акт від 21.12.10р. №20984/23-7/34797341, згідно висновків якого встановлено порушення податкового законодавства (т. 1 а.с. 11 -36).
Відповідно до розділу 4 висновками акту перевірки від 21.12.10р. №20984/23-7/34797341 встановлено порушення: пп. 5.2.1 п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 283/97-ВР від 22.05.97р., в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 39 407 грн. ( в т.ч. по періодах - за 2 квартал 2007р. у сумі 23 479 гри., за 3 квартал 2007р. у сумі 15 928 грн.); пп, 5.2.1 п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №283/97-ВР від 22.05.97р., в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 48 356 грн. (в т.ч. за 4 квартал 2007р. у сумі 8 788 грн.. за 1-й квартал 2008р. у сумі 2 567 грн., за 2 квартал 2008р. у сумі 2 729 грн., за З квартал 2008р. у сумі 1 604 грн., за 4 квартал 2008р. у сумі 10 959 грн., за 2 квартал 2009р. у сумі 4 375 грн., за 4 квартал 2009р.у сумі 8 542 грн., за 1 квартал 2010р. у сумі 8 792 грн.); пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.97р., в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 38 556 грн. (в т.ч. по періодах - за квітень 2007р. у сумі 7 200 грн.. за травень 2007р. у сумі 10 183 грн., за червень 2007р. у сумі 1 400 грн., за липень 2007р. у сумі 10 242 грн., за серпень 2007р. у сумі 1 333 грн., за вересень 2007р. у сумі1167 грн., за листопад 2007р. у сумі 7 031 грн.); пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.97р., в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 31 653 грн. (в т.ч. по періодах - за січень 2008р. у сумі 2 054 грн.. за червень 2008р. у сумі 2 183 грн., липень 2008р. у сумі 200 грн., за вересень 2008р. у сумі 1 083 грн., за жовтень 2008р. у сумі 1 800 грн., за листопад 2008р. у сумі 3 033 гри., за грудень 2008р. у сумі 3 933 грн., за квітень 2009 р. у сумі 1 667 грн., за травень 2009р. у сумі 259 грн.. за червень 2009р. у сумі 1 574 грн., за грудень 2009р. у сумі 6 833 грн., за січень 2010р. у сумі 1 667 грн., за лютий 2010р. у сумі 5 367 грн.)
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 21.10.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.
Повноважними особами ДПІ в Сімферополі АР Крим з 20.12.10р , по 21.12.10р. проведено позапланову невиїзну перевірку Приватного підприємства "Криметройтент", ЄДРПОУ 34797341, з питань взаємовідносин з ТОВ "ТК Сігма-Груп" (ЄДРПОУ 36583159), ТОВ "ТК Укрімпекс" (ЄДРПОУ 36478194), ТОВ "ТК Олімп Інвест 92" (ЄДРПОУ 35941361), ТОВ Тлобал Кард Груп" (ЄДРПОУ 36275430), ТОВ "М-Інвест-Строй" (ЄДРПОУ 35053543), ТОВ "Торгівельно будівельна компанія МСВ" (ЄДРПОУ 33000788) за період з 01.01.07р. по 30.06.10р., за, результатами якої складено акт від 21.12.10р. №20984/23-7/34797341, згідно висновків якого встановлено порушення податкового законодавства (т. 1 а.с. 11 -36).
Відповідно до розділу 4 висновками акту перевірки від 21.12.10р. №20984/23-7/34797341 встановлено порушення:
- пп. 5.2.1 п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 283/97-ВР від 22.05.97р., в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 39 407 грн. ( в т.ч. по періодах - за 2 квартал 2007р. у сумі 23 479 гри., за 3 квартал 2007р. у сумі 15 928 грн.);
- пп, 5.2.1 п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №283/97-ВР від 22.05.97р., в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 48 356 грн. (в т.ч. за 4 квартал 2007р. у сумі 8 788 грн.. за 1-й квартал 2008р. у сумі 2 567 грн., за 2 квартал 2008р. у сумі 2 729 грн., за З квартал 2008р. у сумі 1 604 грн., за 4 квартал 2008р. у сумі 10 959 грн., за 2 квартал 2009р. у сумі 4 375 грн., за 4 квартал 2009р.у сумі 8 542 грн., за 1 квартал 2010р. у сумі 8 792 грн.);
- пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість"
№ 168/97-ВР від 03.04.97р., в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді,
що перевірявся на загальну суму 38 556 грн. (в т.ч. по періодах - за квітень 2007р. у сумі 7 200 грн.. за травень 2007р. у сумі 10 183 грн., за червень 2007р. у сумі 1 400 грн., за липень 2007р. у сумі 10 242 грн., за серпень 2007р. у сумі 1 333 грн., за вересень 2007р. у сумі1167 грн., за листопад 2007р. у сумі 7 031 грн.);
- пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.97р., в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 31 653 грн. (в т.ч. по періодах - за січень 2008р. у сумі 2 054 грн.. за червень 2008р. у сумі 2 183 грн., липень 2008р. у сумі 200 грн., за вересень 2008р. у сумі 1 083 грн., за жовтень 2008р. у сумі 1 800 грн., за листопад 2008р. у сумі 3 033 гри., за грудень 2008р. у сумі 3 933 грн., за квітень 2009 р. у сумі 1 667 грн., за травень 2009р. у сумі 259 грн.. за червень 2009р. у сумі 1 574 грн., за грудень 2009р. у сумі 6 833 грн., за січень 2010р. у сумі 1 667 грн., за лютий 2010р. у сумі 5 367 грн.)
24.12.10р. ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим згідно з пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2. ст. 4, Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та згідно з пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" на підставі акту перевірки від 21.12.10р. №20984/23-7/34797341, яким за встановлені порушення пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", прийнято податкове повідомлення-рішення № 0025872301/0, визначено ПП "Криметройтент" податкові зобов'язання по податку на додану вартість сумою 31 653 грн. та за штрафними санкціями сумою 15 826,5 грн., а всього у розмірі 47 479,5 грн. (т. 1 а.с.37).
Також, 24.12.10р. ДШ в м. Сімферополі АР Крим згідно з пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та згідно з пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", на підставі акту перевірки від 21.12.10р. № 20984/23-7/34797341, яким встановлені порушення пп. 5.2.1 п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.97р. №283/97-ВР, прийнято податкове повідомлення-рішення № 0025882301/0, визначено ПП "Кримстройтент" податкові зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств сумою 48 356 грн., за штрафними санкціями сумою 24 178 грн., а всього у розмірі 72 534 грн. (т.1 а.с.38).
Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи відповідно до статті 19 Конституції України зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України від 25.06.91р. № 1251-ХІІ "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.
З положень статті 6 Закону об'єктами оподаткування є доходи (прибуток), додана вартість продукції (робіт, послуг), вартість продукції (робіт, послуг), у тому числі митна, або її натуральні показники, спеціальне використання природних ресурсів, майно юридичних і фізичних осіб та інші об'єкти, визначені законами України про оподаткування.
До загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі), за приписами статті 14 Закону, відносяться податок на додану вартість та податок на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що сплачуються до бюджету державними некорпоратизованими, казенними або комунальними підприємствами.
За приписами п. 1.32 Закону України від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", який визначає платників податку на прибуток підприємств, валові доходи, валові витрати, об'єкти, базу та ставки оподаткування, правила ведення податкового обліку, порядок нарахування та строки сплати податку, відповідальність платників податку за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства, встановлено, що господарська діяльність - це будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.
Відповідно п. 5.1. Закону України від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах. здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті, з положень пп. 5,2.1. п. 5.2. включаються до складу валових витрат.
Обмеження щодо неможливості віднесення до валових витрат сум, визначено пунктами 5.3-5.7 статті 5 Закону. Так, зокрема пп. 5.3.9 п. 5,3 ст. 5 Закону, не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку,
З положень пп. 7.4.1. п. 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", який, визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету, встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Обмеження щодо нарахування податкового кредиту визначено пп. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 вказаного Закону, з положень якого, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Платники податку на додану вартість на вимогу п.п. 7.2.8 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" зобов'язані вести окремий облік операцій з поставки та придбання товарів (послуг), які підлягають оподаткуванню цим податком, а також які не є об'єктами оподаткування згідно із статтею 3 та звільнених від оподаткування згідно із статтею 5 цього Закону.
Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом, яку платник податку зобов'язаний надати покупцю, що має містити окремими рядками вимоги визначені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та відповідно до пп.7.2.3 складена у момент виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).
Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг), яку платники податку повинні зберігати протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Відповідно до п. 1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
З положень ст. 7.4 Закону податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні-капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Згідно пп. 7.4.3 п. 7.4 ст. 7 Закону у разі коли товари (роботи, послуги), виготовлені та/або придбані, частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково ні, до суми податкового кредиту включається та частка сплаченого (нарахованого) податку при їх виготовленні або придбанні, яка відповідає частці використання таких товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях звітного періоду.
В разі використання одержаних товарів (послуг) в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях, розподіл податкового кредиту проводиться відповідно до вимог пп. 7.4.3 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", а відображення в додатку 5 проводиться у відповідних його розділах "Операції з придбання з ПДВ, які надають право формування податкового кредиту" та "Операції з придбання з ПДВ. які не надають право формування податкового кредиту".
За приписами статті 9 Закону України "Про систему оподаткування", норми якої є загальними і визначають основні принципи оподаткування в Україні, загальні права та обов'язки платників податку та т.і., до обов'язків платників податків і зборів (обов'язкових платежів), віднесені, у тому числі зобов'язання щодо подачі до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів), сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Приймаючи до уваги положення частини 1 статті 9 Закону України від 16.07.99р. № 996-ХІУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Таким чином, наявність вказаних документів підтверджує відповідні господарські дії зареєстровані та обліковані події та факти, аналіз яких розкриває об'єктивну картину господарської діяльності суб'єкта господарювання та відображає необхідність їх фіксації в податковій звітності.
Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку. затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. № 88, встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (надалі - установи).
Відповідно до п. 2.1 вказаного Положення первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Факт наявності первинних документів не може бути проігнорований контролюючим органом, оскільки тільки аналіз первинних документів може давати об'єктивну картину господарської діяльності і, відображення її результатів в податковій та бухгалтерській звітностях.
Фактичне виконання позивачем і його контрагентами по договорах підтверджується отриманням позивачем (Покупцем) від Продавця товарно-матеріальних цінностей і їх оплатою. Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т.1 а.с.231-251, т.2 а.с.1-21).
Приведені факти підтверджуються актом перевірки.
Здійснення господарських операцій, пов'язаних з формуванням валових витрат і податкового кредиту, при виконанні позивачем обов'язків по договорах (т.1 а.с.74, т.1 а.с.93-96, т.1 а.с 128), укладених з контрагентами ТОВ "ТК Сігма-Груп", ТОВ "ТКУкрімпекс", ТОВ "ТК Олімп Інвест 92", ТОВ Глобал Кард Груп", ТОВ "Торгівельно будівельна компанія МСВ",ТОВ "М-Інвест-Строй", які на момент їх укладення були зареєстровані юридичними особами та володіли право - та дієздатністю, та як слід мали право укладати договори і нести по них обов'язки, підтверджуються первинним документами бухгалтерського обліку і податкової звітності:
- рахунками фактурами від 19.04.07р. №СФ-0000170, №СФ-0000171, від 25.04.07р. № СФ-0000200, від 14.05.07р. №СФ-0000140, від 21.05.07р. № СФ-21/05, від 31.05.07р. №СФ 31/05. №СФ-32/05, від 26.06.07р. № СФ-26/06, від 18.07.07р. №СФ-18/07, від 24.08.07р. № СФ-27/7, від 29.12.09р. № 28/29 (т.1 а.с.67, 102, 103, 105, 106, 107, 109, ПО, 111, 112,113.114)
- видатковим накладними від 19.04.07р. № РН-0000188, від 25.04.07р. №РН-0000189, від 07.05.07р. №0000426, від 14.05.07р. № РН-0000497, від 21.05.07р. № РН-0000500, від 31.05.07р. №0000515, №0000583, від 27.06.07р. № РН-0000775, від 18.07.07р. №РН- 0001364. від 31.07.07р. №РН-0001539, №РН-0001540, від 27.07.07р. №0001538, від 27.08.07р. №РН-0001642, від 31.08.07р. №РН-0001590, від 18.09.07р. №РН-0002422, від 20.09.07р. №РН-0002299, від 19.11.07р. №0003821, №РН-0003825, №РН-0002656, від 20.11.07р. №РН-0003827, від 29.11.07р. №0003840, від 18.01.08р. №РН-0000102, від 30.05.08р. №РН-0000912, від 07.07.08р. №РН-0001030, від 29.11.07р. №РН-0000181, від 22.09.08р. № ПОЗ, від 03.10.08р. № 1481, від 24.10.08р. № 1506, від 21.11.08р. №2140, від 28.11.08р. №2149. від 31.12.08р. №2447, від 30.04.09р. №643, від 05.05.09р. №647, від 30.06.09р. №47, від 29.12.09р. №242, від 15.02.10р. №102, від 22.02.10р. №385, від 26.02.10р. № 436 (т.1 а.с. 64, 66, 67, 68, 69, 79, 80, 81, 82, 83, 85, 88, 89, 90, 97, 101, 103, 104, 105. 106, 107, 108, 109, ПО, 111, 112, 113, 114, 115, 116)
- податковими накладними від 19.04.07р. №201, від 25.04.07р. №202, від 07.05.07р. №518, від 14.05.07р. №586, від 21.05.07р. №589, від 31.05.07р. №603, №605, №702, від 27.06.07р. № 1094, від 18.07.07р. № 1790, від 27.07.07р. № 1995, від 29.07.07р. №208, від 31.07.07р. №1996. №1997, від 27.08.07р. №2114, від 31.08.07р. №2048, від 18.09.07р. №3181, від 20.09.07р. №3812, від 19.11.07р. №2856, №4243, від 18.01.08р. №129, від 30.05.08р. № 1141, від 07.07.08р. № 1260, від 22.09.08р. № 1061, від 03.10.08р. № 1480, від 24.10.08р. № 1506, від 19.07.07р. №4237, від 20.11.07р. №4244, від 21.11.08р. №2196, від 28.11.08р. №2206, від 29.11.07р. №4273, від 17.12.08р. №2470, від 31.12.08р. №2551, від 30.04.09р. №690, від 05.05.09р. №694, від 30.06.09р. №56, від 29.12.09р. №321, від 15.01.10р. № 112, від 22.02.10р. № 436, від 26.02.10р. № 502 (т.1 а.с. 65, 70, 71, 72, 73, 75, 76, 77, 78, 84, 86, 87, 90, 98, 99, 100, 117, 118, 120-127).
Податкові накладні, отримані позивачем від контрагентів, відповідають вимогам пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість".
Відповідно до пп. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 Закону України "Про податок на додану вартість".
Відповідно до п. 9.6 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість" свідоцтво про реєстрацію особи у якості платника податку на додану вартість діє до дати його анулювання.
Як вбачається з матеріалів справи, на час наявних взаємовідносин Приватного підприємства "Кримстройтент" з ТОВ "ТК Сігма-Груп", ТОВ "ТК Олімп Інвест 92", ТОВ "ТК Укрімпекс", ТОВ "ТоргІвельно будівельна компанія МСВ",ТОВ "М-Інвест-Строй", ТОВ Тлобал Кард Груп", останні були платниками податку на додану вартість з діючими (не анульованими) свідоцтвами про реєстрацію особи у якості платника податку на додану вартість.
Відповідно до п. 1.6 Закону України "Про податок на додану вартість" податкове зобов'язання - загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, що визначена згідно з цим Законом.
Згідно пункту 5.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.
Доказів того, що відповідачем відмовлено у прийнятті наданих позивачем декларації з податку на додану вартість за існуванням обґрунтованих законом підстав, відповідачем не надано.
Таким чином, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що право на формування податкового кредиту виникло у позивача у відповідний податковий період при отриманні податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг), а тому позивачем дотримано вимоги встановлені законодавцем та сформовано податковий кредит відповідно до вимог встановлених законом, що також підтверджується податковими деклараціями.
Приймаючи до уваги приписи пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України від 03.04.07р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", суми самостійно обчислених податкових зобов'язань, визначення їх розміру у податкових деклараціях, підтвердження первинними бухгалтерськими та звітними податковими документами сум податку на додану вартість включених до складу своїх податкових зобов'язань, дії відповідача, внаслідок яких визначено заниження зобов'язань по податку на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 31 653 грн. у тому числі за січень 2008р. у сумі 2 054 грн., за червень 2008р. у сумі 2 183 грн., липень 2008р. у сумі 200 грн., за вересень 2008р. у сумі 1 083 грн., за жовтень 2008 р. у сумі 1 800 грн., за листопад 2008 р. у сумі 3 033 грн., за грудень 2008 р. у сумі 3 933 грн., за квітень 2009 р. у сумі 1 667 грн., за травень 2009р. у сумі 259 грн., за червень 2009р. у сумі 1 574 грн., за грудень 2009р. у сумі 6 833 грн., за січень 2010р. у сумі 1 667 грн., за лютий 2010р. у сумі 5 367 грн., є протиправними, не заснованими на законі та такими, що суперечать його положенням.
З огляду на викладене факти здійснення господарських операцій з придбання товарів, пов'язаних з формуванням валових витрат і податкового кредиту, підтверджуються первинним документами бухгалтерського обліку і податкової звітності, внаслідок чого витрати позивача, понесені у періоді, на який розповсюджувалася перевірка, підтверджені документально, що відповідає вимогам пп. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", у зв'язку з чим визначені відповідачем порушення пп. 5.2.1. п 5.2., пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №283/97-ВР від 22.05.97р., в частині заниження податку на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 48 356 грн., у т.ч. за 4 квартал 2007р. у сумі 8 788 грн., за 1 квартал 2008 р. у сумі 2 567 грн., за 2 квартал 2008 р. у сумі 2 729 грн., за 3 квартал 2008р. у сумі 1 604 грн., за 4 квартал 2008р. у сумі 10 959 грн., за 2 квартал 2009 р. у сумі 4 375 грн., за 4 квартал 2009р.у сумі 8 542 грн., за 1 квартал 2010р. у сумі 8 792 грн., не знайшли свого підтвердження.
Під господарською діяльністю у статті 3 Господарському кодексі України розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями.
Відповідно до статті 2 ГК України учасниками відносин у сфері господарювання є суб'єкти господарювання, споживачі, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією, а також громадяни, громадські та інші організації, які виступають засновниками суб'єктів господарювання чи здійснюють щодо них організаційно-господарські повноваження на основі відносин власності.
Так. позивач та його контрагент є суб'єктами господарювання, які з положень Конституції України та ст. 6 Господарського Кодексу, знаходяться під охороною держави, яка забороняє незаконне втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини, визнаючи свободу підприємницької діяльності у межах, визначених законом та вільний рух капіталів, товарів та послуг на території України,
Податкова політика, визнана державою відповідно до ст. 10 Господарського кодексу України, спрямована на забезпечення економічно обґрунтованого податкового навантаження на суб'єктів господарювання, стимулювання суспільно необхідної економічної діяльності суб'єктів, а також дотримання принципу соціальної справедливості та конституційних гарантій прав громадян при оподаткуванні їх доходів.
Суб'єкти господарювання згідно частини першої статті 19 ГК України мають право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству.
За таких підстав, судова колегія приходить до висновку, про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленим обставинами, оскільки відповідач належних доказів на підтвердження доводів правомірності висновків про порушення позивачем норм Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та Закону України "Про податок на додану вартість", викладених в акті перевірки, які також покладено в основу податкових повідомлень-рішень, не надав. Дії відповідача, вчинених без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів особи, цілями, на досягнення яких спрямоване ці рішення (дії), без дотримання вимог податкового законодавства є неправомірними, у зв'язку з чим, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24.12.10р. №0025882301/0 на загальну суму 72 534,00 грн., у т.ч. з податку на прибуток сумою 48 356,00 грн., штрафної санкції сумою 24 178,00 грн., а також податкового повідомлення-рішення від 24.12.10р. № 0025872301/0 на загальну суму 47 479,50 грн., у тому числі з податку на додану вартість сумою 31 653,00 грн., штрафної санкції сумою 15 826,50 грн.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.07.11 у справі № 2а-619/11/17/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 06 лютого 2012 р.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис А.В.Привалова
підпис О.А.Щепанська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2012 |
Оприлюднено | 24.04.2012 |
Номер документу | 23589448 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні