cpg1251 дата документу :
Справа № 2-а/1005/44/2012
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2012 року м. Бориспіль
Бориспільський міськрайонний суд Київської області в складі:
головуючого судді Вознюка С.М.,
при секретарі Ярмак М.І.,
за участю секретаря Ярмак М.І., позивача ОСОБА_1, представників відповідачів Гулечко Г.Г. та Соловей В.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративний позов ОСОБА_1 до Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області, комунального підприємства «Гнідинкомунсервіс» про невиконання судового рішення, визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення дій, притягнення до відповідальності за невиконання рішення суду, та відшкодування моральної шкоди, -
в с т а н о в и в :
10.01.2012 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, у якому вказувала, що 06 серпня 2009 року Бориспільським міськрайонним судом Київської області було винесено постанову за її позовом до Гнідинської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та спонукання до вчинення дій, - відповідно до якої вимоги її були задоволені частково. Постанова Бориспільського міськрайонного суду Київської області набрала законної сили 02.09.2010 року. 02.09.2010 року позивачка звернулась до Гнідинської сільської ради з проханням видати їй свідоцтво про поховання її чоловіка ОСОБА_4 та її батьків ОСОБА_5 та ОСОБА_6, а 03.09.2010 року вона звернулась з проханням видати їй свідоцтво про реєстрацію намогильних споруд на могилах її чоловіка та її батьків. 09.09.2010 року Гнідинською сільською радою було прийнято рішення про делегування повноважень щодо утримання сільського кладовища, визначення порядку захоронення померлих, видачі свідоцтв про поховання та ведення Книги реєстрації поховань - комунальному підприємству «Гнідинкомунсервіс». Контроль за виконанням даного рішення Гнідинський сільський голова Лазаренко О.Й. залишив за собою. 25.10.2010 року вона звернулась до КП «Гнідинкомунсервіс»з проханням видати свідоцтво про спорудження намогильних споруд на могилі її чоловіка та її батьків. 25.11.2010 року отримала лист від КП «Гнідинкомунсервіс»з проханням надати свідоцтва про смерть її чоловіка та її батьків та вказати назву поховання. В подальшому вона ще неодноразово зверталась до КП «Гнідинкомунсервіс», надсилала свідоцтва про смерть чоловіка та батьків, копію постанови Бориспільського міськрайонного суду від 06.08.2009 року, а у відповідь отримувала відписки, які лише затягували виконання рішення суду. Останнього разу вона звернулася до КП «Гнідинкомунсервіс» 15.07.2011 року. Відповіді взагалі не отримала. 17.01.2011 року до Відділу державної виконавчої служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області вона надіслала лист з проханням зобов'язати Гнідинську сільську раду та Виконавчий комітет Гнідинської сільської ради вчинити дії згідно виконавчих листів Бориспільського міськрайонного суду. 17.01.2011 року державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області Духновським М.І. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. 23.02.2011 року державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області Духновським М.І. була винесена постанова про закінчення виконавчого провадження, яка базувалась на відписці, Гнідинської сільської ради про те, що виконання рішення суду доручено сільському комунальному підприємству «Гнідинкомунсервіс». 21.04.2011 року до Київського окружного адміністративного суду нею було оскаржено постанову державного виконавця Відділу державної виконавчої служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області Духновського М.І. від 23.02.2011 року про закінчення провадження. 06.05.2011 року Київським окружним адміністративним судом було винесено постанову про відмову у задоволенні її позову так, як згідно з вимогами чинного законодавства України, вказані у рішенні суду та у виконавчих листах певні дії боржником було вчинено, підтвердженням чого є прийняті відповідні Рішення, якими подальше виконання цих дій доручено комунальному підприємству Гнідинської сільської ради «Гнідинкмунсервіс». Державним виконавцем при винесенні постанов про закінчення виконавчого провадження в цілому дотримано вимог Закону України «Про виконавче провадження». Але ж рішення Бориспільського міськрайонного суду від 06.08.2009 року КП «Гнідинкомунсервіс»- не виконано, а Гнідинський сільський голова Лазаренко О.Й., який взяв на себе контроль за виконанням рішення Бориспільського міськрайонного суду від 06.08.2009 року, нічого не зробив, щоб дане рішення було виконано директором КП «Гнідинкомунсервіс». З приводу невиконання рішення Бориспільського міськрайонного суду від 06.08.2009 року вона неодноразово зверталась до Генеральної прокуратури України та Бориспільського міжрайонної прокуратури, але й в цьому випадку отримували лише відписки, а рішення Бориспільського міськрайонного суду не виконувалось. Станом на дату подання адміністративного позову рішення Бориспільського міськрайонного суду від 06.08.2009 року не виконано, а саме: їй не видано свідоцтво про поховання її чоловіка ОСОБА_4 та її батьків ОСОБА_5 та ОСОБА_6; їй не видано свідоцтво (документ) про реєстрацію намогильних споруд на могилі її чоловіка ОСОБА_4 та її батьків ОСОБА_5 та ОСОБА_6; не забезпечено цілодобової охорони зареєстрованих колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів; реєстрація місць поховань та перепоховань громадян не ведеться.
У зв'язку з вищенаведеним позивачка просить суд визнати бездіяльність протиправною, зобов'язати вчити дії, притягнути до відповідальності за невиконання рішення суду, та відшкодувати моральну шкоду.
24.01.2012 року позивачка подала до суду клопотання про збільшення позовних вимог, відповідно до якого просить суд: стягнути 5 000 грн. з Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області на її користь в якості відшкодування моральної шкоди завданої невиконанням рішення Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 06.08.2009 року; стягнути 5 000 грн. з КП «Гнідинкомунсервіс»на її користь в якості відшкодування моральної шкоди, завданої невиконанням рішенням Бориспільського міськрайонного суду від 06.08.2009 року.
31 січня 2012 року ухвалою Бориспільського міськрайонного суду Київської області провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області, комунального підприємства "Гнідинкомунсервіс" про невиконання судового рішення щодо заявлених нею позовних вимог про зобов'язання сільської ради та КП "Гнідинкомунсервіс" подати звіт про виконання рішення суду від 06.08.2009 року, а також накладення штрафів на голову Гнідинської сільської ради та директора комунального підприємства відповідно до ч.2 та ч.3 ст. 267 КАС України, а також винесення окремих ухвал суду про притягнення сільського голови Лазаренка О.Й. та директора комунального підприємства Солов'я В.П. до кримінальної відповідальності за невиконання рішення суду, -закрито. Провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області, комунального підприємства "Гнідинкомунсервіс" про невиконання судового рішення з урахуванням змінених та збільшених вимог, - продовжено.
Позивачка в судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримала повністю, обставини підтвердила.
Представники відповідачів проти позову заперечили, та просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Заслухавши пояснення позивача, представників відповідачів, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Судом встановлено, 06 серпня 2009 року Бориспільським мсіькрайонним судом Київської області було винесено постанову за позовом ОСОБА_1 до Гнідинської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та спонукання до вчинення дій, - відповідно до якої вимоги ОСОБА_1 були задоволені частково, а саме: зобов'язано Гнідинську сільську раду та Виконавчий комітет Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області забезпечити цілодобову охорону зареєстрованих колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів; зобов'язано Гнідинську сільську раду та Виконавчий комітет Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області забезпечити реєстрацію місць поховання та перепоховання померлих громадян відповідно до додатку № 1 Наказу Держитлокомунгоспу України № 193 від 19.11.2003 року; зобов'язано Гнідинську сільську раду та Виконавчий комітет Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області видавати свідоцтво про поховання відповідно до додатку №2 Наказу Держитлокомунгоспу України № 193 від 19.11.2003 року; зобов'язано Гнідинську сільську раду та Виконавчий комітет Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області забезпечити реєстрацію намогильних споруд в Книзі обліку намогильних споруд відповідно до додатку № 3 Наказу Держитлокомунгоспу України № 193 від 19.11.2003 року . Врешті позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено. (а.с.12-14).
Постанова Бориспільського міськрайонного суду Київської області набрала законної сили 02.09.2010 року.
Як вбачається з листів від 02.09.2010 року та від 03.09.2010 року позивачка звернулась до Гнідинської сільської ради з проханням видати їй свідоцтво про поховання її чоловіка ОСОБА_4 та її батьків ОСОБА_5 та ОСОБА_6, та видати їй свідоцтво про реєстрацію намогильних споруд на могилах її чоловіка та її батьків (а.с.15-16).
09.09.2010 року Гнідинською сільською радою було прийнято рішення про делегування повноважень щодо утримання сільського кладовища, визначення порядку захоронення померлих, видачі свідоцтв про поховання та ведення Книги реєстрації поховань - комунальному підприємству «Гнідинкомунсервіс». Контроль за виконанням даного рішення Гнідинський сільський голова Лазаренко О.Й. залишив за собою (а.с.17).
Відповідно до листа від 25.10.2010 року ОСОБА_1 повторно звернулась до КП «Гнідинкомунсервіс»з проханням видати свідоцтво про спорудження намогильних споруд на могилі її чоловіка та її батьків (а.с.18).
Згідно листа від 25.11.2010 року ОСОБА_1 отримала лист від КП «Гнідинкомунсервіс»з проханням надати свідоцтва про смерть її чоловіка та її батьків та вказати назву поховання (а.с.19).
Як вбачається з пояснень ОСОБА_1 вона неодноразово зверталась до КП «Гнідинкомунсервіс», надсилала свідоцтва про смерть свого чоловіка та своїх батьків, копію постанови Бориспільського міськрайонного суду від 06.08.2009 року, але чіткої відповіді та не отримувала.
Бориспільським міськрайонним судом Київської області було видано чотири виконавчі листи. На підставі цих чотирьох виконавчих листів 17.01.2011 року державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції внесено чотири постанови про відкриття виконавчого провадження (а.с.26, 28, 30, 32).
23.02.2011 року виконавчі провадження були закінчені (а.с.27, 29, 33). Позивачкою ОСОБА_1 був поданий 28.04.2011 року до Київського окружного адміністративного суду адміністративний позов до Відділу державної виконавчої служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області, про скасування постанов та зобов'язання вчинити певні дії.
Відповідно до постанови від 06.05.2011 року Київського окружного адміністративного суду Київської області, у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовлено (а.с.124-131).
ОСОБА_1 29.05.2011 року звернулась з апеляційною скаргою на постанову Київського окружного адміністративного суду від 06 травня 2011 року. Ухвалою 20 грудня 2011 року Київський апеляційний адміністративний суд апеляцію залишив без задоволення, постанову Київського окружного адміністративного суду від 06 травня 2011 року залишив без змін.
Згідно звіту про виконання судового рішення Гнідинська сільська рада Бориспільського району Київської області вважає рішення Бориспільського міськрайонного суду Київської області згідно справи №2ф-289/2009 р. від 06 серпня 2009 року виконаним (а.с.80-83).
Відповідно до акту обстеження місць поховань, що належить родині ОСОБА_1 від 21 квітня 2011 року встановлено: поховання знаходиться на цвинтарі села Гнідин (згідно написам на намогильних спорудах); перше поховання родинне, огороджене ковано-зварною залізною огорожею, розміром 6, 14 мх 2,9 м.; за огорожою знаходиться поховання чоловіка ОСОБА_1 , - ОСОБА_4; до поховання примикає земельна ділянка площею 40,83 м 2 , через яку ОСОБА_1 проклала доріжку тротуарної плитки. По обіч доріжки з двох сторін закопані азбесто-цементні кільця в яких висаджені квіти і туї. Таким чином зайнявши прилеглу територію, ОСОБА_1 унеможливлює подальші поховання небіжчиків села. Друге поховання подвійне. Згідно напису на намогильній споруді тут поховані батьки ОСОБА_1, - ОСОБА_6 та ОСОБА_9 Поховання огороджено ковано - зварною залізною огорожею розміром 3,64 м х 2, 73 м.(а.с.105).
За результатами проведення інвентаризації встановлено, що площа земельної ділянки ОСОБА_1 якій знаходиться поховання ОСОБА_6 та ОСОБА_5, яке огороджене металевою огорожею, складає 9 кв.м., на ділянці розташована надмогильна споруда, про що свідчить акт інвентаризації земельної ділянки від 13.01.2012 року (а.с.106).
Актом інвентаризації земельних ділянок на якій знаходиться поховання ОСОБА_4 від 13.01.2012 року встановлено, площа земельної ділянки, яка огороджена металевою огорожею, складає 18 кв.м., на ділянці розташована надмогильна споруда (а.с.107).
Згідно ст. 31 Закону України «Про поховання та похоронну справу»охорону місця поховань забезпечують органи сільських, селищних та міських рад. Порядок охорони місць поховань та порядок здійснення пов'язаних із цим витрат визначають виконавчі органи сільських, селищних та міських рад.
Порядком утримання кладовищ та інших місць поховань, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 № 193, кожне поховання та перепоховання реєструється спеціальній книзі реєстрації поховань та перепоховань померлих громадян.
Статтею 31 Закону України «Про поховання та похоронну справу»у разі осквернення могил, місць родинного поховання. Навмисного руйнування чи викрадення колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів відшкодування матеріальних збитків здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та наступних їх відшкодування за рахунок винних осіб згідно із законом. У відповідності до Порядку утримання кладовищ та інших місць поховань, у разі крадіжок. Осквернення чи пошкодження намогильної споруди, яка не зареєстрована в установленому порядку, відшкодування власникам матеріальних збитків не здійснюється.
У відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу»ст. 8 (Організація діяльності в галузі поховання), органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи в межах своїх компетенції: вирішують відповідно до закону питання про відведення земельних ділянок для організації місць поховань; забезпечують будівництво, утримання в належному стані та охорону місць поховань; створюють ритуальні служби; вирішують питання про надання за рахунок коштів місцевих бюджетів ритуальних послуг у зв'язку з похованням самотніх громадян, ветеранів війни та праці, а також інших категорій малозабезпечених громадян; про надання допомоги та поховання померлих громадян в інших випадках передбачених цим Законом; здійснюють контроль за дотриманням законодавства стосовно захисту справ споживачів у частині надання суб'єктами господарювання ритуальних послуг та реалізацію ними предметів ритуальної незалежності; здійснює інші повноваження, передбачені цим на іншими законами.
Відповідно до п.4.5.2 Інструкції про порядок поховання, утримання кладовищ і організацію ритуального обслуговування в населених пунктах України КДІ-204/12 України 182-91, адміністрація кладовища (крематорію), зобов'язана забезпечити: охорону всієї території та споруд, в тому числі намогильних; постійне прибирання алей, проїздів, доріжок, території (крім могил), а також систематичне вивезення сміття, (взимку повинна бути забезпечена можливість безперешкодного проїзду та проходу по головній алеї та основних дорогах, які розділяють кладовище та колумбарій на окремі сектори, влітку -поливання алей, доріг і доріжок); установку вздовж алей урн для сміття та сміттєвих ящиків; справність освітлення, водопроводу, каналізації, басейнів, резервуарів, водостоків та інших пристроїв та споруд, дотримання чистоти та порядку в місцях загального користування; проведення поточного та капітальних ремонтів зовнішньої огорожі, будівель і споруд, замощення алей, доріг, доріжок та інших елементів благоустрою; догляд і поливання усіх видів зелених насаджень (поза ділянками могил), їх оновлення, висадження квітів на клумбах і газонах, покіс трав, постійне дотримання їх в належному стані; утримання в зразковому порядку могил і пам'ятників видатних діячів держави, науки та культури, воїнів, які загинули під час Великої Вітчизняної війни, інших могил і пам'ятників, які мають історичну або художню цінність; дотримання норм і правил встановлення намогильних споруд, посадки дерев і кущів, утримання їх в належному порядку; письмове повідомлення власника могили з одночасним установленням на могилі таблички про зіпсованість могили або намогильних споруд з вимогою їх усунення, а на могилах, що перераховані в підпункті "ж", здійснювати такі роботи власними силами та коштами; своєчасне та якісне виконання заявок на послуги, які надаються на кладовищі; наявність інвентаря (лопат, грабель, відер, лійок, мітел, тощо) і видачу його громадянам для догляду за могилами; встановлення лав на алеях, дорогах і доріжках для відпочинку відвідувачів; надання послуг по благоустрою місць поховання (виготовлення залізобетонних бордюрів, квітників, плит, підсипка запалих могил і формування намогильних пагорбків).
Таким чином, суд приходить до висновку, що оскільки охороні можуть підлягати виключно намогильна споруда та колумбарна ніша лише за умови реєстрації надмогильної споруди, у зв'язку з цим необхідно зобов'язати комунальне підприємство Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області «Гнідинкомунсервіс»видати ОСОБА_1 свідоцтво про поховання її чоловіка ОСОБА_4 та її батьків ОСОБА_5 та ОСОБА_6, а також документ, який би свідчив про реєстрацію намогильних споруд на могилі її чоловіка ОСОБА_4 та її батьків ОСОБА_5 та ОСОБА_6
Вчинення наруги над могилою чоловіка позивачки, та те, що майже три роки не виконується рішення Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 06.08.2009 року, сприяло тому, що ОСОБА_1 заподіяно моральну шкоду, що виразилась у переживаннях та стражданнях, неможливості протягом тривалого часу оформити поховання рідних людей для захисту останнього.
З цього приводу, позивачка просить суд стягнути 5 000 грн. з Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області на її користь в якості відшкодування моральної шкоди завданої невиконанням рішення Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 06.08.2009 року; стягнути 5 000 грн. з КП «Гнідинкомунсервіс»на її користь в якості відшкодування моральної шкоди, завданої невиконанням постанови Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 06.08.2009 року.
Однак зазначені позивачем розміри відшкодування на думку суду є завищеними.
Відповідно до ст. 56 Конституції України, кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконним рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.
Слід зазначити, що у відповідності до прийнятої судом постанови суду від 06.08.2009 року, що набрала законної сили, Гнідинська сільська рада було зобов'язана забезпечити цілодобову охорону зареєстрованих колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів; забезпечити реєстрацію місць поховань та перепоховань померлих громадян відповідно до встановленого законом порядку (додаток №1 до наказу Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 року №193); зобов'язана видавати свідоцтво про поховання відповідно до додатку №2 указаного Наказу; забезпечити реєстрацію намогильних споруд в Книзі обліку намогильних споруд відповідно до додатку №3 зазначеного Наказу тощо.
В свою чергу Гнідинська сільська рада згідно рішення від 09.09.2010 року №896-47-У делегувала лише частину повноважень (щодо утримання сільського кладовища, визначення порядку захоронення померлих, видачі свідоцтв про поховання та ведення Книги реєстрації поховань) комунальному підприємству «Гнідинкомунсервіс». Таким чином залишились не виконаним рішення суду в частині зобов'язання сільської ради цілодобової охорони зареєстрованих колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів.
Крім того, судом виявлені інші порушення указаних вище нормативних документів, що стосуються утримання кладовищ (відсутнє положення про кладовище, відсутня інформація щодо проведення поховань та порядку утримання кладовища на рекламному щиті, відсутнє погодження на поховання та інші), однак щодо наведеного позивач не звертався з відповідними позовними вимогами. В той же час указані недоліки стосуються публічної сфери діяльності та стосуються мешканців с. Гнідин.
Суд також враховує, що рішення суду проголошено та набуло чинності після здіснення поховання ОСОБА_1 своїх рідних, а тому застосування додаткових вимог, в тому числі і визначених згідно Порядку утримання кладовищ та інших поховань до вже здійснених поховань, є такими, що не відповідають Конституції України, в частині прав позивача, визначених Законом України «Про поховання та похоронну справу».
В той же час, приведення поховань у відповідність до існуючих вимог, входить до компетенції сільської ради та комунального підприємства, і це не позбавляє їх звертатись з відповідними офіційними вимогами до ОСОБА_1 та в подальшому звертатись до суду, в разі невиконання вимог щодо приведення поховань у відповідність до існуючих вимог. Однак указане не свідчить про можливість ставити в умову ОСОБА_1 приведення поховань у відповідність з метою видачі офіційних документів про поховання.
При цьому, суд також враховує, що неможливість виконання у повному обсязі постанови суду від 06.08.2009 року пов'язана з відсутністю належного фінансування місцевого бюджету села, оскільки охорона поховань та утримання кладовищ потребує значних фінансових витрат. Зважаючи на відсутність достатнього фінансування, суд вважає за необхідне стягнути з Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області 500 грн. 00 коп. та з комунального підприємства Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області «Гнідинкомунсервіс» 500 грн. 00 коп. на користь ОСОБА_1 на відшкодування моральної шкоди.
При розгляді інших вимог позивача, суд виходить зі змісту ст.4 КПК України вбачається, що суд, прокурор, слідчий і орган дізнання зобов'язані в межах своєї компетенції порушити кримінальну справу в кожному випадку виявлення ознак злочину, вжити всіх передбачених законом заходів до встановлення події злочину, осіб винних у вчинені злочину, і до їх покарання.
Вирішення питання про порушення кримінальної справи за ст.382 КК України віднесено до компетенції органів прокуратури України.
На підставі викладеного вважаю за необхідне провадження у справі за позовними вимогами про притягнення Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області та голови цієї сільської ради, комунального підприємства Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області «Гнідинкомунсервіс та його директора до кримінальної відповідальності, - закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 157 КАС України, роз'яснивши право на звернення з даним клопотанням до прокуратури.
У задоволені іншої частини позовних вимог ОСОБА_1 слід відмовити.
Так, щодо зобов'язання Гнідинської сільської ради та КП «Гнідинкомунсервіс»негайного виконання рішення суду від 06.08.2009 року, крім цілодобової охорони, підстави відсутні, оскільки указане рішення суду виконано, що підтверджується матеріалами справи та відповідним виконавчим провадженням. Щодо зобов'язання здійснення цілодобової охорони дійсно рішення суду виконано належним чином не було, оскільки такі повноваження КП «Гнідинкомунсервіс»не передавались, проте на момент розгляду справи в суді такої цілодобової охорони кладовища в с. Гнідин не встановлено.
Однак, це пов'язано з тим, що жодних колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів на кладовищі не зареєстровано, що підтверджується матеріалами, наданими КП «Гнідинкомунсервіс». При цьому, комунальним підприємством ведуться журнали та книги згідно Порядку утримання кладовищ та інших поховань (Наказ Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 року №193).
Таким чином, судом встановлено, що Гнідинською сільською радою не виконано рішення суду в частині встановлення цілодобової охорони, а бездіяльності комунального підприємства не встановлено, оскільки відповідного розпорядження та делегування таких повноважень від сільської ради (шляхом винесення відповідного рішення) не відбулось.
Також, слід зазначити, що порядок судового контролю за виконанням судового рішення, визначений у ст. 267 КАС України, а такий контроль можливий лише після винесення рішення судом та набуття ним законної сили. Крім того, позивач просить встановити такий контроль за рішенням суду від 06.08.2009 року, що виключає таку можливість в даному провадженні за іншим позовом ОСОБА_1
Зважаючи на указані обставини та норми закону у задоволенні іншої частини позовних вимог ОСОБА_1 слід відмовити.
Судовий збір пропорційно до задоволення частини позовних вимог слід стягнути з Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області в розмірі 101 грн. 70 коп. та з КП Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області «Гнідинкомунсервіс» в розмірі 101 грн. 70 коп.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 11, 14, 69, 71, 86, 159-163 КАС України, Інструкцією про порядок поховання. Утримання кладовищ і організацію ритуального обслуговування в населених пунктах України КДІ - 204/12 України 182-91, затвердженої наказом Держжитлокомунгоспу України 16.12.1991 року № 126, Закон України «Про поховання та похоронну справу», Порядок утримання кладовищ та інших місць поховань затверджений Наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 року № 193
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області щодо виконання рішення Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 06.08.2009 року в справі №2-а-289/2009 щодо забезпечення цілодобової охорони зареєстрованих колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів.
Зобов'язати комунальне підприємство Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області «Гнідинкомунсервіс»(с. Гнідин Бориспільського району Київської області, вул. Нова, 1, ідентифікаційний код 34812715) видати ОСОБА_1 свідоцтво про поховання її чоловіка ОСОБА_4 та її батьків ОСОБА_5 та ОСОБА_6, а також документ, який би свідчив про реєстрацію намогильних споруд на могилі її чоловіка ОСОБА_4 та її батьків ОСОБА_5 та ОСОБА_6, - у відповідності до Порядку утримання кладовищ та інших місць поховань, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 року №193 та Інструкції про поховання, утримання кладовищ і організацію ритуального обслуговування в населених пунктах України КДІ-203/12 Україна 182-91, затвердженої наказом Держжитлокомунгоспу України 16.12.1991 року №126.
Стягнути з Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області (с. Гнідин Бориспільського району Київської області, вул. Нова, 1, ідентифікаційний код 04363538) на користь ОСОБА_1 500 (п'ятсот) грн. 00 коп. на відшкодування моральної шкоди.
Стягнути з комунальне підприємство Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області «Гнідинкомунсервіс»(с. Гнідин Бориспільського району Київської області, вул. Нова, 1, ідентифікаційний код 34812715) на користь ОСОБА_1 500 (п'ятсот) грн. 00 коп. на відшкодування моральної шкоди.
Провадження у справі за позовними вимогами про притягнення Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області та голови цієї сільської ради, комунального підприємства Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області «Гнідинкомунсервіс»та його директора до кримінальної відповідальності, - закрити.
У задоволенні іншої частини позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.
Стягнути з Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області (с. Гнідин Бориспільського району Київської області, вул. Нова, 1, ідентифікаційний код 04363538) на користь ОСОБА_1 101 (сто одна) грн. 70 коп. сплаченого судового збору пропорційно до задоволеної частини позовних вимог.
Стягнути з комунальне підприємство Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області «Гнідинкомунсервіс»(с. Гнідин Бориспільського району Київської області, вул. Нова, 1, ідентифікаційний код 34812715) на користь ОСОБА_1 101 (сто одна) грн. 70 коп. сплаченого судового збору пропорційно до задоволеної частини позовних вимог.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Бориспільський міськрайонний суд Київської області шляхом подачі протягом десяти днів апеляційної скарги.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, а у разі подання останньої, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Бориспільського міськрайонного суду
Київської області С.М.Вознюк
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2012 |
Оприлюднено | 26.04.2012 |
Номер документу | 23589712 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Вознюк С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні