Рішення
від 24.10.2006 по справі 12/432-06-9671
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

12/432-06-9671

              

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"24" жовтня 2006 р.Справа  № 12/432-06-9671

За позовом   Державне підприємство "Одеська залізниця";  

    

   

до відповідача   Білгород-Дністровський морський торговельний порт  

   

про стягнення заборгованості 42418,66грн.

Суддя Юдова В.З.

Секретар судового засідання Скуділо О.В.

Представники сторін:

Від позивача: провідний ю-т  Тіхонова Г.І., довіреність № 466 від 16.11.2005р.;

Від відповідача: ст. юр-т Кондратьєва Л.Б., довір. № 71-8 від 03.01.2006р., заступ. головного диспетчера Кулаков А.В., довіреність б/н від 23.10.2006р.;

Суть спору: Про стягнення 42418 грн. 66 коп., вартості послуг за переведення стрілок у березні 2006р., які знаходяться на балансі Білгород-Дністровського морського торгівельного порту.  

Позивач підтримує позовні вимоги, просить стягнути 42418 грн. 66 коп. за переведення 2226 стрілочних переводів. Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує ст. 526 Цивільного кодексу України та ст. 193 ГК України.

Відповідач не визнає позовні вимоги по причині того, що договірний тариф по переводу стрілок сторонами не визначений.

Із матеріалів справ встановлено:

Сторони уклали договір „Про обробку вагонів з вантажами”.

Господарський суду Одеської області 29.09.2005р. розглянув спір про спонукання укладення договору –справа № 15/237-05-6808.

В процесі судового засідання сторони уклали мирову угоду до договору № ОД/М-05-600д-НЮ „Про обробку вагонів з вантажами”.

Мирова угода між портом та Одеською залізницею була затверджена судом.

Розділом 7 абзацу 3 п. 7.4 сторони домовились при подачі та збиранні вагонів з фронтів навантаження (вивантаження) локомотивом залізниці –залізниця здійснює переведення стрілок що на балансі порту внаслідок чого Порт сплачує залізниці збір згідно договірного тарифу.

По факту виконаних робіт сторони взаємно оформлюють акт виконаних робіт із затвердженням акту Портом та залізницею.

На підставі цього абзацу Одеська залізниця надала до суду розрахунок за першу, другу, третю декади березня 2006р. по якому подано в порт 2014 вагонів, застосований тариф 15 грн. 88 коп. за перевід однієї стрілки.

Нарахована позивачем сума послуг 42418 грн. 66 коп., яку позивач просить стягнути з рахунку порту.

В якості доказів надані акти від 21.03.2006р. на суму 13243 грн. 92 коп., акт від 11.03.2006р. на суму 15206 грн. 69 коп., акт б/н за період з 21.03.по 31.03.2006р. на суму 13968 грн. 05 коп.

Акти виконаних робіт по переведенню стрілок представником Білгород-Дністровського порту не підписаний.

На кожному акті написані замітки про те що договірний тариф по переведенню стрілок Одеська залізниця не узгодила, крім того 30% вагонів подавались локомотивом порту, а не залізниці.

При сортирувані вагонів станцією переведення стрілок вагонів не обліковується, залізниця збільшила кількість подач що не відповідає фронтам навантаження (вивантаження).

Одеська залізниця заявила претензію Білгород-Дністровському морському торговельному порту 31.05.2006р. за № МЮ/2612 на суму позову. Претензія відповідачем відхилена.

Порт не оплатив залізниці послуги по стрілочним переведенням, тому Одеська залізниця заявила позов Білгород-Дністровському порту 18.09.2006р.

На засіданні суду сторони до згоди не дійшли. На запитання суду про те, чи містить Тарифне Керівництво № 1 розділ 2 „Зборів за додаткові операції пов'язані з перевезенням вантажів” тариф за переведення стрілок у сумі 15 грн. 88 коп., позивач відповів, що даний тариф не передбачений у Тарифному керівництві № 1. Калькуляція на суму 15 грн. 88 коп. залізницею не розроблена та не направлена порту залізницею, не узгоджена з портом.

Враховуючи те що в Розділі 7 абз. 3 п. 7.4. сторони домовились про сплату збору по договірному тарифу при додаткових послугах переведення стрілок що знаходяться на балансі порту, то Одеська залізниця необґрунтовано самостійно указала тариф 15 грн. 88 коп. за переведення однієї стрілки. Позивач із часу укладення мирової угоди зобов'язаний був розробити калькуляцію затрат, указати в калькуляції суму та узгодити її із портом.

Застосування в одностороннім порядку збору при договірному тарифу не допускається.

Відповідно Правил перевезення вантажів залізничним транспортом України частина 1 сторінка 194, додаток 5 до п. 1.2.4. Методики розробки єдиних технологічних процесів роботи під'їзної колії і станції примикання, переведення стрілок входить в процес маневрової роботи, які повністю оплачує порт.

Одеська залізниця необґрунтована нарахувала додатково плату за переведення 2226 стрілочних переводів.  

Сторони не встановили та не підписали ціну (тариф) на послуги, тому сума не підлягає стягненню.

В позові слід відмовити.

Керуючись ст. 82 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.У позові відмовити повністю.

Суддя                                                                                       Юдова В.З.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення24.10.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу235939
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/432-06-9671

Ухвала від 12.12.2006

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Рішення від 24.10.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Юдова В.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні