Постанова
від 05.11.2008 по справі 2/1220-14/252а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/1220-14/252А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

05.11.08                                                                                           Справа№ 2/1220-14/252А

Господарський суд Львівської області розглянув в судовому засіданні справу:

за позовом :Державної  інспекції з контролю за цінами у Львівській області, м.Львів

до відповідача :Комунального підприємства “Стрийтеплоенерго”, м.Стрий Львівської області

про :Стягнення економічних санкцій в сумі  18711,75 грн

                                                                                               Суддя : С.Б.Кітаєва                                                                                    При секретарі : І.Л.Мільчук

Представники:Від позивача : Грицак О.О. –представник ( довіреність від 01.07,08 р № 20-2499)Від  відповідача : Пак О.В. –представник ( довіреність від 30.01.08 р № 01/160), Бєлінський З.М. –директор

      Представникам  позивача та відповідача  роз”яснено права та обов”язки,  передбачені статтями 27,28,29, 49,51 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суть спору:  Позовну заяву подано Державною інспекцією з контролю за цінами у  Львівській області, м.Львів, до комунального підприємства “Стрийтеплоенерго”, м.Стрий Львівської області, про стягнення економічних санкцій в сумі 18 711, 75 грн.

 Ухвалою суду від  22.08.2006 року  позовну заяву було залишено без руху. Поскільки позивачем у встановлений судом термін усунено недоліки , що зазначались судом в ухвалі № 02-2/2-14 (А), ухвалою від 04.09.2006 року  відкрито провадження у справі і призначено попереднє судове засідання по справі на 06.10.2006 року.. В засіданні 06.10.2008 р оголошувалась перерва до 18.10.2006 р, про що сторони, відповідно до ч.3 ст.150 КАС України  повідомлені під розписку.  Ухвалою від 18.10.2006 року суд зупинив провадження у справі. Ухвалою від 11.09.2008 р за клопотанням позивача провадження у справі поновлено і призначено розгляд справи на 30.09.2008 року. Ухвалою від 30.09.2008 р закінчено підготовче провадженння у справі і призначено судовий розгляд справи на 30.10.2008 року. В засіданні 30.10.08 р оголошувалась перерва до 05.11.2008 р, про що сторони повідомлені під розписку.   

Відповідно до ст..126 КАС України  здійснювалось повне фіксування судового розгляду справи. Представникам сторін, відповідно до ст.130 Кодексу адміністративного судочинства України  вручено пам”ятки.

      В засіданні 05.11.2008 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови по справі.  Відповідно до вимог ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства,  поскільки в засіданні оголошено тільки вступну та резолютивну частини постанови, суд повідомив час виготовлення постанови суду в повному обсязі –11.11.2008 року. Постанова у повному обсязі виготовлена  11.11.2008 року.

           У відповідності до ч.6 ст.71 КАС України справа слухається за наявними в ній матеріалами.   

  Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав повністю з підстав наведених у позовній  заяві, запереченнях на відзив та додаткових запереченнях від 21.10.08 р № 20-4588., просить  задоволити позовні вимоги  Ствердив, зокрема, що відповідач,  надаючи послуги з теплопостачання для гуртожитків Стрийському державному аграрному коледжу, ВПУ № 34, Стрийському ПХЛ, ВПУ № 35, в яких на балансі є студентські гуртожитки,  застосовував тарифи, передбачені для бюджетних організацій, а не для населення. У зв”язку з цим позивач виніс рішення  № 81 від 22.06.2006 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін на зазначену суму. Відповідач рішення  позивача не оскаржив, однак, суму економічних санкцій не сплатив. Позивач просить позов задовольнити.

Представник відповідача позов заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, доповненні до відзиву. Вважає, що   ним правомірно застосований тариф  на послуги з центрального опалення і гарячого водопостачанння , згідно п.2 додатку  № 1 до  рішення виконавчого комітету Стрийської міської ради, а саме як для групи споживачів “інші споживачі” в розмірі 110,96 грн за 1 /Гкал. Окрім того відповідач наголосив на тому, що при укладенні договорів на теплопостачання КП “Стрийтеплоенерго” не було повідомлено третіми особами про наявність у них гуртожитків, зареєстрованих у виконавчому комітеті міської ради; відповідачу не подавались документи, які підтверджують правовий статус опалювальних площ як гуртожитків, а також документи, з яких би вбачалась опалювальна площа, зайнята громадянами, що проживають в гуртожитках. Просить у позові відмовити.

Розглянувши матеріали справи в їх сукупності та заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Державною інспекцією з контролю за цінами проведено перевірку  КП “Стрийтеплоенерго” щодо  дотримання  порядку формування та застосування тарифів на послуги з теплопостачання, в результаті чого виявлено порушення державної дисципліни цін, у зв”язку з чим прийнято рішення про застосування економічних санкцій № 81 від 22.06.2006 р , яке станом на час звернення до суду підприємством самостійно не виконано.Зазначене рішенння відповідачем не оскаржувалось і набрало законної сили.

Результати перевірки відображені в акті від 05.06.2006 р № 000583. За результатами перевірки встановлено, що при нарахуванні плати за послуги з теплопостачання для гуртожитків навчальних закладів Стрийському державному аграрному коледжу, ВПУ № 34, Стрийському ПХЛ, ВПУ № 35, в яких на балансі є студентські гуртожитки, повинні  були застосовуватись  відповідачем тарифи, встановлені для категорії споживачів “населення” у розмірі 95,24 грн/1Гкал, тоді як КП “Стрийтеплоенерго” застосовувались тарифи, встановлені  для бюджетних організацій у розмірі 110,96 грн/1Гкал, чим було порушено рішення виконавчого комітету Стрийської міської ради від 24.02.2005 року № 39.

Внаслідок вищевказаного порушення Стрийському державному аграрному коледжу, ВПУ № 34, Стрийському ПХЛ, ВПУ № 35 за опалювальний період 2005-2006 року було необґрунтовано нараховано плату за послуги з теплопостачання у розмірі 7460,41 грн. Зважаючи на заборгованість по оплаті послуг, сума необґрунтовано одержаної виручки склала 6 237,25 грн.

Відповідно до ст..14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб”єктом господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Державне регулювання цін і тарифів відповідно до статті 8 згаданого вище Закону здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів; введення Урядом України інших методів державного регулювання. На підставі ст..14 Закону вилученню в дохід державного бюджету підлягає вся необґрунтовано одержана підприємством сума виручки, а також штраф в її двократному розмірі. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

На підставі наведеного та керуючись ст..14 Закону України “Про ціни та ціноутворення” , п.п.1.2,1.3,2.1,3.1 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Мінекономіки України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 р № 298/519, Держінспекцією цін було прийнято рішення № 81 від 22.06.2006 р про застосування до КП “Стрийтеплоенерго” економічних санкцій на суму 18711,75 грн ( 6237,25 х 2) + 6237,25).

Позивач звертався до відповідача із претензією від 22.06.06 р № 81 про перерахування на відповідні рахунки державного бюджету економічних санкцій, проте вказана претензія не була задоволена.

Відповідно до ст.192 ГК України політика ціноутворення, порядок встановлення та застосування цін, повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо встановлення та регулюванння цін, а також контроль за цінами і ціноутворенням визначаються законом про ціни і ціноутворення, іншими законодавчими актами.

Згідно із ст.190 ГК України та ст.7 Закону України “Про ціни та ціноутворення” вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.

Державне регулювання цін і тарифів відповідно до ст..8 Закону України “Про ціни та ціноутворення” здійснюється шляхом встановлення : державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів; введення Урядом України інших методів державного регулювання.

У відповідності до ст.28 Закону України “ Про місцеве самоврядування” до повноважень виконавчих комітетів міських, сільських, та селищних рад належить встановлення тарифів на комунальні послуги.

Рішенням виконавчого комітету Стрийської міської ради від 24.09.2005 року № 39 “Про тарифи на послуги з виробництва та постачання теплової енергії КП “Стрийтеплоенерго”, встановлено тарифи для населення у розмірі 95,24 грн/Гкал, а для інших споживачів у розмірі 110,96 грн/Гкал.

Відповідно до п.п.2,3 Примірного положення про гуртожитки, затвердженого постановою РМ УРСР від 03.06.1986 р № 208 ( надалі –Примірне положення), гуртожитки –це спеціально споруджені або переобладнані для проживання робітників, службовців, студентів , учнів, а також інших громадян у період роботи або навчання жилі будинки. Як і інші жилі будинки, гуртожитки згідно із ст..4 ЖК України утворюють житловий фонд, тоді як нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру, до житлового фонду не відносяться. Відповідно до ст..6 ЖК України жилі будинки і жилі приміщення призначаються для постійного проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових житлових приміщень  і гуртожитків.

Студентські гуртожитки є жилими будинками, призначеними для тимчасового проживання громадян на період навчання.

Згідно із ст.1 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” житлово-комунальні послуги визначаються як результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у житлових і не житлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Відповідно до п.8 постанови Кабінету Міністрів України від 21.01.1997 року № 38 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами” навчальні заклади у сфері житлово-комунальних послуг надають таку послугу, як проживання в гуртожитках навчальних закладів. Згідно із п.3 наказу Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров”я України, Міністерства фінансів України від 21.12.1998 року 3 453/362/260 до обов”язкових послуг, що надаються особами, які проживають у гуртожитках вищого навчального закладу, належать комунальні послуги (теполо-, електро-, газо-, водопостачання).

Відповідно до п.38 Примірного положення плата за користування жилою площею в приміщеннях гуртожитків , що знаходяться в спільному користуванні кількох осіб, які не перебувають у сімейних стосунках, провадиться за встановленими ставками. Витрати на комунальні послуги входять до ставки плати за користування жилою площею і окремо плата за них не стягується. Громадяни, які проживають у приміщеннях гуртожитків, що перебувають у їх відособленому користуванні, вносять плату за користування жилою площею і за комунальні послуги по ставках квартирної плати (тарифах), встановлених для будинків державного та громадського житлового фонду.

Отже, наведене підтверджує той факт, що громадяни, незалежно від того, чи проживають вони у відокремленому приміщенні чи в приміщенні, що перебуває у спільному користуванні кількох осіб, отримують комунальні послуги, та сплачують їх вартість, визначену в різному порядку в залежності від умов проживання –вносять окремо плату за комунальні послуги або сплачують по ставці плати за користування жилою площею, до якої включаються витрати на комунальні послуги, тарифи на які як в першому, так і в другому випадку встановлюються органами місцевого самоврядування.

Відповідно  до ст.1 Закону України від 24.06.2004 р № 1875-1У “Про житлово-комунальні послуги” споживачем є фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу, а виконавцем –суб”єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.

В даній справі КП “Стрийтеплоенерго”, як виробником, відпускалась теплова енергія навчальним закладам, як виконавцям послуг для мешканців студентських гуртожитків, які в даному випадку є кінцевим споживачем послуги з теплопостачання.

Як вже зазначалось, відповідно  до п.п.2.3 Примірного Положення про гуртожитки, затвердженого Постановою РМ УРСР від 03.06.1986 р № 208, гуртожитки –це спеціально споруджені або переобладнані для проживання, в тому числі , і для студентів, будинки. Враховуючи положення діючих нормативних актів, мешканці гуртожитків є населенням, яке проживає в житлових будинках державного житлового фонду, а тому при розрахунках за послуги для цієї категорії  споживачів  повинні застосовуватись тарифи, встановлені рішенням виконавчого комітету  Стрийської міської ради № 39 від 24.02.2005 року “Про тарифи по послуги з виробництва та постачання теплової енергії КП “Стрийтеплоенерго” як для населення у розмірі 95,24 грн/Гкал, а не у розмірі 110,96 грн/Гкал як для інших споживачів.

Виходячи з положень Примірного Положення про гуртожитки, останні залишаються житловими будинками державного житлового фонду, а тому не має значення реєстрація гуртожитків як таких. Відтак, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області вірно встановлено ту обставину, що для такої категорії мешканців застосовуються тарифи, встановлені рішенням виконкому Стрийської міської ради № 39 від 24.02.2005 року як для групи споживачів “ населення”.

 .

За результатами розгляду справи суд приходить до висновку про підставність позовних вимог. Матеріалами справи, зокрема актом   перевірки від 05.06.2006 р № 000583 підтверджується, що сума необґрунтовано отриманої виручки становить  6237,25 грн, відповідно, розмір економічних санкцій становить 18 711,75 грн. Належних доказів, які б спростовували зазначені обставини суду не надано.

Згідно зі стю.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи вищенаведене, позов підлягає задоволенню повністю. Відповідно до п.4 ст.94 КАС України, судові витрати не стягуються.

Керуючись ст..ст..2,11,69-71,161-163,245-247,252,253 КАС України, суд,-

                                                   П О С Т А Н О В И В :  

1.          Позов задовольнити повністю.

         2.           Стягнути з комунального підприємства “Стрийтеплоенерго”  ( м.Стрий, вул..Новаковського,9, ЗКПО 05432684) в дохід держбюджету м.Стрия ( р/р 31119106600017 в УДК у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 25260601, код 23030300) 18 711,75 грн. економічних санкцій.

      3.          Постанова набирає законної сили у відповідності із ст..254 КАС України.

     4.          Постанова може бути оскаржена у порядку і строки, передбачені ст..186 КАС України.

Суддя                                                                                                                            

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення05.11.2008
Оприлюднено25.11.2008
Номер документу2362902
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/1220-14/252а

Постанова від 05.11.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 11.09.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 04.09.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні