2/398/06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
=======================================================================
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" листопада 2006 р. 11:30Справа № 2/398/06
Суд в складі:
Судді Моргуленко Т.Є., при секретарі судового засідання Соловйовій К.М., розглянувши в судовому засіданні справу адміністративним позовом Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Миколаїв, вул. Нікольська, 46, під. 2;
до Комунального підприємства “Скіф-Буг”, Миколаївська область, Новоодеський район, с. Бузьке, вул. Центральна, 1;
про стягнення штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів в сумі 755 грн. 56 коп.
за участю представників:
від позивача: Васильченко О.В., дов. №01-11/34, від 17.01.06 р.;
від відповідача: не з'явився;
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце його проведення був повідомлений належним чином, жодних доказів на підтвердження заперечень проти позову не надав.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -
встановив
На підставі ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” та п. 3, 5, 14 “Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. №314 (надалі - Положення), відповідач повинен був створити робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, що на підприємстві відповідача складає 1 (одне) робоче місце на 2005 р. і ввести його в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
З наданого відповідачем “Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 р.” (форма №10-П1) вбачається, що в 2005 р. на підприємстві не працював жоден інвалід. Тобто відповідач не виконав встановлений Законом норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та не створив одне таке робоче місце.
Згідно п 14 Положення, підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.
За даними Головного управління праці та соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації, Миколаївського обласного центру зайнятості, відповідач не звертався з проханням направити йому інвалідів для працевлаштування, в той час як п. 5 Положення саме на відповідача покладено обов'язок розробляти заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, інформувати центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Згідно п. 3 Положення створеним вважається робоче місце інваліда, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Державного нагляду за охороною праці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Норми ч. 8 ст. 69 та ч. 1 ст. 177 Господарського кодексу України зобов'язують суб'єктів господарювання за рахунок своїх коштів створювати зазначену відповідно до Закону кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів, спеціальні робочі місця для осіб з обмеженою працездатністю. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється Законом.
Відповідно до ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” та п. 3 “Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами та організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1767 від 28 грудня 2001 р., у разі, якщо кількість працюючих інвалідів менша від встановленої нормативом, передбаченим ч. 1 ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, у відповідній установі, організації.
Середньорічна заробітна плата на підприємстві відповідача у 2005 році складала 1511 грн. 11 коп., тому позивач, на підставі ст.20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, нарахував і просить стягнути з відповідача 755 грн. 56 коп. штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів (1511 грн. 11 коп. середньорічна заробітна плата : 2 * 1 нестворене робоче місце для інвалідів = 755 грн. 56 коп.).
Штрафні санкції, згідно “Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами та організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів”, сплачуються підприємствами самостійно не 755 грн. 56 коп. у встановлений законом строк добровільно не сплатив, отже зазначена сума підлягає стягненню з нього на користь позивача.
За таких обставин позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 87, 94, 160, 162-163, 167, 254, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства “Скіф-Буг”, Миколаївська область, Новоодеський район, с. Бузьке, вул. Центральна, 1 (код ЄДРПОУ 32967256) 755 грн. 56 коп. штрафних санкцій за одне нестворене робоче місце для інваліда на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Миколаїв, вул. Нікольська, 46, під. №2, (код ЄДРПОУ 23626096, р/р 31211230600006, одержувач: держбюджет Центрального району 50070000, МФО 826013, банк одержувача: УДК в Миколаївській області, призначення платежу: *;101;-; код платника; платежі до Фонду інвалідів за нестворені робочі місця за 2005 р.).
Видати виконавчий лист.
Постанова у відповідності зі ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Сторони, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову повністю або частково у порядку і строки встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Виконавчий лист у відповідності зі ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України видається за заявою позивача після набрання законної сили рішенням господарського суду.
Суддя Т.Є.Моргуленко
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2006 |
Оприлюднено | 27.08.2007 |
Номер документу | 236299 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Моргуленко Т.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні