11788-2007А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.
ПОСТАНОВА
Іменем України
30.10.2008Справа №2-26/11788-2007А
За позовом – Зуйського комбінату комунальних підприємств, Білогірський район, смт. Зуя, вул.. Леніна, 9-Б.
До відповідача – ДПІ у Білогірському районі, м. Білогірськ, вул.. Мира, 1.
Про визнання незаконними висновків документальної перевірки та визнання недійсними податкових-повідомлень рішень.
Суддя О.Л. Медведчук
при секретарі Малашенко К.І.
У судовому засіданні брали участь представники:
від позивача – Княщук С.В., предст., дов. пост.; Кульскій Л.С., предст., дов. від 22.09.08р.
від відповідача – Мірошниченко С.С., головн. держ. под. інсп., дов. від 10.06.08р.
за участю свідка Лабоніної О.В.
Сутність спору: Позивач - Зуйськой комбінат комунальних підприємств звернувся у господарський суд АРК із позовом до ДПІ у Білогірському районі, у якому просить суд визнати незаконними висновки невиїзної документальної перевірки Зуйського комбінату комунальних підприємств, що проводились у період з 07.02.2002р. по 27.02.2006р., а також визнати недійсними податкові повідомлення-рішення № 00017815001 від 07.03.2006р. на суму 19392,26 грн.
Провадження у справі відкрито та порушено ухвалою господарського суду АРК від 03.09.2007р. (суддя А.С. Цикуренко).
08.10.2007р. судом винесено ухвалу про зупинення провадження у справі та призначення судово-бухгалтерської експертизи.
03.03.2008р. на адресу суду від експертної установи надійшло клопотання про витребування від ДПІ у Білогірському районі виписки з лицьового рахунку по податку на додану вартість за 2002-2005р.р. по платнику - Зуйський комбінат комунальних підприємств.
Резолюцією Голови господарського суду АРК від 11.03.2008р. у зв'язку із закінченням повноважень судді А.С. Цикуренко справу № 2-11/11788-2007А передано на розгляд судді О.Л. Медведчук.
Ухвалою від 20.03.2008р. справу прийнято до розгляду із привласнення номеру 2-26/11788-2007А.
20.08.2008р. на адресу суду від експертної установи надійшов висновок експерта.
21.08.2008р. судом було поновлено провадження у справі та призначено її розгляд, про що постановлено відповідну ухвалу.
Розгляд справи відкладався.
Відповідачем надавались заперечення по висновок експерта.
Позивачем в ході розгляду справи неодноразово змінювались позовні вимоги, востаннє заявою від 30.10.2008р. просив суд скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Білогірському районі: № 0001781501/0 від 07.03.2006р. на суму 16833,50 грн. повністю, № 0001781501/1 на суму 16833,50 грн. повністю, № 0001781501/2 від 22.06.2006р. частково на суму 8111,99 грн., № 0004721501/0 від 07.07.2006р. на суму 6600,53 грн. повністю, № 0004731501/0 від 07.07.2006р. на суму 166,30 грн. повністю, № 0004741501/0 від 07.07.2006р. на суму 630,00 грн. повністю., а також стягнути з відповідача судові витрати по сплаті судового збору та витрат на проведення судово-економічної експертизи.
Суд здійснював виклик у судове засідання експерта – Жиліну А.Г, якою надавались письмові пояснення на заперечення відповідача стосовно висновку експерта.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд
встановив:
ДПІ в Білогорському районі була проведена невиїзна документальна перевірка Зуйського комбінату комунальних підприємств з питання дотримання норм Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-вр від 03.04.1997р. за період з 07.02.2002р. по 27.02.2006р., за результатами якої складено акт від 27.02.2006р. № 25/1502.
В акті встановлено порушення п.5.3.1. п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і іншими державними цільовими фондами».
На підставі висновків акту перевірки до позивача податковим повідомленням-рішенням за № 000178501 від 07.03.2006р. було застосовано штрафні санкції у сумі 16833,50 грн.
За результатами розгляду скарги Зуйського комбінату комунальних підприємств на акт перевірки та податкове-повідомлення-рішення № 000178501 від 07.03.2006р., ДПІ в Белогорському районі було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001781501/2 від 22.06.2006р.
Також відносно позивача ДПІ в Білогорському районі були винесено податкові повідомлення-рішення № 0004721501/0 від 07.07.2006р., № 0004731501/0 від 07.07.2006р. та 0004741501/0 від 07.07.2006р., якими було застосовано штрафні санкції у сумі 6600,53 грн., у сумі 166,30 грн. та у сумі 630,00 грн. відповідно.
Суд, дослідивши матеріали справи вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі по наступних обставинах.
Ст.. 39 Закону України «Про Державний бюджет України на 2005рік» установлено, що у 2005 році розрахунки з погашення зобов'язань держави по знецінених грошових заощадженнях громадян в установах Ощадного банку колишнього СРСР та державних цінних паперів колишнього СРСР здійснюються за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам шляхом погашення заборгованості таких громадян, що утворилася станом на 1 вересня 2004 року, за спожиті електричну і теплову енергію, природний газ, тверде паливо, послуги водопостачання і водовідведення, квартирну плату, в рахунок податкового боргу минулих років, у тому числі розстроченого, підприємств (структурних підрозділів підприємств) житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу та інших підприємств, що надають ці послуги, за видами податків, визначеними у пункті 24 статті 12 цього Закону, та за рахунок частини виручки від реалізації природного газу у 2000 році, що отримувалась як плата за транзит природного газу через територію України, в обсязі 6.000.000 тис. гривень по сплаті податків і зборів (обов'язкових платежів) до Державного бюджету України, а також пені, штрафних санкцій, нарахованих у зв'язку з порушенням податкового законодавства, повернення бюджетних позичок та кредитів, наданих під гарантію Кабінету Міністрів України, в тому числі шляхом переводу боргу, та додаткових податкових зобов'язань підприємств, які виникають в результаті виконання цієї статті. Зазначені розрахунки проводяться територіальними органами Державного казначейства України, які відкривають усім учасникам спеціальні рахунки.. На підставі виданих довідок Сімферопольської МГНІ на 19.10.2005р., на 17.02.2006р., на 10.04.2006р. податковий борг погашений повністю.
П. 1.2. Закону України від 21.12.2000г. №2181-111 визначено, що податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно п. 1.3. вказаного Закону податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до п.5.3.1. Закону України від 21.12.2000г. №2181-111 «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Згідно п.17.1.7. вказаного закону, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену
суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу. Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункту, чи ні.
П. 16.3.3 Закону України від 21.12.2000г. №2181-111 встановлено, що при частковому погашенні податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку. Податковий борг, що погашується частково, сплачується разом зі сплатою пені, нарахованої відповідно до такої частки, єдиним платіжним документом, в якому суми такого податкового боргу та такої пені визначаються окремо. Платіжні документи, які не містять окремо виділену суму податкового боргу та суму пені, не
приймаються до виконання. Якщо платник податків не сплачує пеню разом зі сплатою податкового боргу (його частини) або не визначає її окремо у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеної пропорції), то податковий орган самостійно здійснює розподіл такої сплаченої суми на суму, що спрямовується на погашення такого податкового боргу (його частини), та суму, що спрямовується на погашення пені, нарахованої на суму такого погашеного податкового боргу (його частини), та надсилає такому платнику податків
повідомлення, в якому міститься зазначена інформація.
ДПІ в Білогорському районі в розрахунку штрафних санкцій до акту перевірки від 27.02.2006р. № 25/1502 встановлена невчасна сплата Зуйським комбінатом комунальних підприємств податкового зобов'язання по податку на додану вартість за період з 31.05.2005р. по 28.11.2005р., нарахованого за період з 07.02.2002р. по 30.03.2005р.
На підставі вказаного розрахунку винесено податкове повідомлення-рішення від 07.03.2006р. № 0001781501 за затримку граничного терміну сплати узгодженого податкового зобов'язання по податку на додану вартість на 1365 календарних днів у розмірі 50% в сумі 16833,50 грн.
Експертним висновком встановлено, що представлені позивачем повідомлення Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції про наявність заборгованості по сплаті податків і зборів (обов'язкових платежів) Зуйського комбінату комунальних підприємств: № 322 від 22.09.2005а. станом на 01.01.2005р. на суму ПДВ
30722,05грн. + пеня 4613,75грн. та № 323 від 22.09.2005р. станом на 01.09.2005р. на суму ПДВ 43823,ббгрн + пеня 5100,75грн., відповідають даним виписки з особового рахунку, представленої ДПІ в Белогорському районі.
Відповідно до ст.39 Закону України «Про Державний бюджет України на 2005рік» прийнято Постанову Кабінету міністрів України від 29.2005р. № 664 «Про заходи щодо проведення у 2005 році розрахунків з погашення зобов'язань держави за знеціненими грошовими заощадженнями громадян в установах Ощадного банку колишнього СРСР шляхом погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги». Даною Постановою затверджений Порядок проведення у 2005 році розрахунків з погашення зобов'язань держави за знеціненими грошовими заощадженнями громадян в установах Ощадного банку колишнього СРСР шляхом погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги.
Пунктами 3-16 вказаного Порядку встановлено, що громадяни, що виявили бажання погасити заборгованість за житлово-комунальні послуги в рахунок погашення зобов'язань держави за знеціненими заощадженнями, подають до 12 грудня 2005р. установі ВАТ "Ощадбанк" за місцезнаходженням знецінених заощаджень довідку про заборгованість. Установи ВАТ "Ощадбанк" здійснюють погашення зобов'язань держави за знеціненими заощадженнями шляхом списання проіндексованих знецінених заощаджень на компенсаційному рахунку громадянина на суму заборгованості за житлово-комунальні послуги, зазначену в довідці про заборгованість. Якщо сума заборгованості перевищує залишок проіндексованих знецінених заощаджень на компенсаційному рахунку громадянина, їх списання провадиться лише у межах залишку. На списану суму установа ВАТ "Ощадбанк" видає розрахунковий чек для погашення заборгованості згідно з додатком У разі коли громадянин з будь-яких причин не погасив заборгованість, розрахунковий чек повертається до 1 січня 2006 р. установі ВАТ "Ощадбанк" для відновлення списаної суми на компенсаційному рахунку громадянина. На підставі поданого громадянином розрахункового чека підприємство - надавач житлово-комунальних послуг проводить списання заборгованості на зазначену в чеку суму. Для участі в розрахунках підприємство - надавач житлово-комунальних послуг надсилає до районної, районної в місті, міської постійно діючої комісії з організації та проведення розрахунків отримані від: органу державної податкової служби за місцем реєстрації підписану керівником і скріплену печаткою довідку про наявність на 1 січня 2005р. заборгованості із сплати визначених у пункті 24 статті 12 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" податків і зборів (обов'язкових платежів) до Державного бюджету, яку не погашено на дату видачі довідки, а також пені, штрафних санкцій, нарахованих у зв'язку з порушенням податкового законодавства; Мінфіну довідку про суму заборгованості на 1 січня 2005 р., яку не погашено на дату видачі довідки, за кредитами, наданими під гарантію Кабінету Міністрів України, крім кредитів, повернення яких здійснюється до спеціального фонду державного бюджету; Державного казначейства довідку про суму заборгованості за бюджетними позичками, облік яких ним ведеться, на 1 січня 2005 р., яку не погашено на дату видачі довідки; територіального органу Державного казначейства довідку про суму заборгованості за бюджетними позичками, облік яких ним ведеться, на 1січня 2005 р., яку не погашено на дату видачі довідки, крім бюджетних позичок, повернення яких здійснюється до спеціального фонду державного бюджету. Строк дії зазначених довідок - 10 днів. Постійно діюча комісія з організації та проведення розрахунків складає реєстри протоколів погодження розрахунків та двічі на місяць (10 та 25 числа) подає їх Мінфіну, надсилає до Державного казначейства затверджені та узгоджені відповідно до пункту 8 цього Порядку протоколи погодження розрахунків, для остаточного проведення розрахунків.
До експертизи Зуйським комбінатом комунальних підприємств представлені протоколи-реєстри розрахунків: №2/5 від 10.10.2005р. на суму 22357,91грн; №12/15 від 04.11.2005р. на суму 11516,92 грн; № 1/15 від20.02.2006р. на суму 17887,85 грн. (не увійшов до періоду дослідження).
Даними протоколами - реєстрами підтверджуються заліки (погашення) узгодженого податкового зобов'язання по ПДВ. Вищезгадані документи враховані експертом при дослідженні.
Аналогічний порядок проведення розрахунків діяв і в 2006р. відповідно до ст.36 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006р. і Постанови КМУ від 09.02.2006р. №124.
Відповідно до п.15.2 Закону України від 21.12.2000р. №2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» податковий борг може бути стягнутий протягом 1095 днів з дня узгодження податкового зобов'язання, тобто податковому органу відведено 1095 днів для стягнення недоїмки.
Таким чином узгоджене податкове зобов'язання по ПДВ Зуйського комбінату комунальних підприємств в сумі 6510,98 грн. з терміном давності, що перевищує 1095 днів на дату погашення, відповідно до п.15.2 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами», не підлягає стягненню.
Податкове повідомлення - рішення від 07.03.2006р. № 0001781501 складено на підставі розрахунку штрафних санкцій. У вказаному розрахунку ДПІ відображено погашення сум узгодженого податкового зобов'язання по ПДВ Зуйським комбінатом комунальних підприємств, з терміном давності, що перевищує 1095 днів на дату погашення, тобто ДПІ направляла перераховані підприємством кошти на погашення простроченої заборгованості, що підлягає списанню і що не підлягає стягненню, а саме: Декларація 7710 від 07.02.02р, дата оплати 31.05.05р. - 179,08грн.; Декларація 7710 від 07.02.02р., дата оплати 29.06.05р.- 89,36грн.; Декларація 7710 від 07.02.02р. дата оплати 05.07.05р.-223,90грн.; Декларація 7710 від 07.02.02р., дата оплати 19.08.05р. - 538,84грн.; Декларація 7710 від 07.02.02р., дата оплати 03.11.05р. - 754,80грн.; Декларація 2094 від 22.04.02р., дата оплати 03.11.05р. - 569,00грн.; Декларація 2095 від 22.04.02р., дата оплати 03.11.05р. - 935,00грн.; Декларація 2096 від 22.04.02р., дата оплати 03.11.05р.- 728,00грн.; Декларація 3087 від 20.05.02р., дата оплати 03.11.05р.- 912,00грн.; Декларація 4136 від 20.06.02р., дата оплати 03.11.05р. - 796,00грн.; Декларація 5131 від 22.07.02р., дата оплати 03.11.05р. - 225,00грн.; Декларація 6648 від 15.08.02р., дата оплати 03.11.05р. - 195,00грн.; Декларація 7035 від 16.09.02р., дата оплати 03.11.05р.- 130,00грн.; Декларація 8196 від 15.10.02р., дата оплати 03.11.05р.- 235,00грн., загальна сума 6510,98грн.
Крімтого,п.16.3.3ЗаконуУкраїнивід21.12.2000р.№2181-111«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» у вказаній редакції діє з квітня 2003р. До квітня 2003р., сплата податкового боргу відповідно з календарним його виникненням, Законом від 21.12.2000р. №2181-111 не передбачена, тому суми, сплачені Зуйським комбінатом комунальних підприємств до квітня 2003р., враховуються відповідно до призначення платежу, вказаного в платіжних дорученнях.
Своєчасність сплати узгодженого податкового зобов'язання по податку на додану вартість позивачем за період з 07.02.2002р. по 28.11.2005р. відображена в додатку №1 до висновку експерта.
Як вбачається з вказаного додатку за період з 07.02.2002р. по 30.03.2005р. по деклараціях Зуйського комбінату комунальних підприємств нараховано узгоджене податкове зобов'язання по ПДВ в сумі 34518,00 грн. у тому числі: у 2002р. 7999,00 грн., у 2003р. 8112,00 грн., у 2004р. 14903,00 грн., у 2005р. 3504,00 грн. За період з 15.05.2002р. по 28.11.2005р. сплачено узгоджене податкове зобов'язання в сумі 34518,00 грн. з яких з порушенням терміну сплати 31905,00грн. з них направлено на погашення зобов'язань з терміном, що перевищує 1095 днів 6510,98грн. За затримку граничного терміну сплати узгодженого податкового зобов'язання по податку на додану вартість понад 90 днів, у відповідності с п. 17.1.7. Закону України від 21.12.2000р. №2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами», платник податків Зуйський комбінат комунальних підприємств зобов'язаний сплатити штраф у розмірі 50% ( 31905-6510,98) х50%), в сумі 12697,01 грн.
Причини розбіжності даних ДПІ в Білогорському районі з даними експертизи в сумі 4136,49 грн. (16833,50- 12697,01) пояснюються наступними обставинами:
У розрахунку штрафних санкцій ДПІ відображено погашення сум узгодженого
податкового зобов'язання по ПДВ Зуйським комбінатом комунальних підприємств, зі строком давності, що перевищує 1095 днів на дату погашення, тобто ДПІ направляла перераховані підприємством кошти на погашення простроченої заборгованості в сумі 6510,98грн. (перерахуваннями від 31.05.2005р. погашалася заборгованість потер міну погашення 07.02.02р.), що підлягає списанню і що не підлягає стягненню, а також на погашення штрафу, нарахованого на ці суми.
Пунктом 16.3.3 Закону України від 21.12.2000р. №2181-111 «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами», до квітня 2003р. передбачена сплата податкового боргу відповідно до призначення платежу, вказаного в платіжних дорученнях підприємства. Суми, сплачені позивачем до квітня 2003р., експертом враховані відповідно до призначення платежу, вказаного в платіжних дорученнях, а ДПІ в Білогорському районі враховані відповідно до календарного його виникнення.
ДПІ в Білогорському районі в розрахунку штрафних санкцій в графі 3 вказує дату нарахування узгодженого податкового зобов'язання, а п.п.17.1.7. Закону України від 21.12.2000р. №2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» передбачена дата граничного терміну сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.
Рішення Державної податкової інспекції в Білогорському районі АРК № 0001781501 від 07.03.2006р. відповідає даним особового рахунку по податку на додану вартість Зуйського комбінату комунальних підприємств і підтверджується первинними документами бухгалтерського і податкового обліку Зуйського комбінату комунальних підприємств в сумі 12697,01 грн. і не підтверджується в сумі 4136,49 грн. (16833,50-12697,01).
Постановою КМУ № 664 від 29.07.2005р. не визначений порядок нарахування штрафних санкцій за невчасність погашення заборгованості, що виникла до 01.01.2005р., шляхом бюджетних заліків. Для проведення даних заліків ДПІ в Білогорському районі видавала повідомлення про наявність заборгованості Зуйського комбінату комунальних підприємств по сплаті податків і зборів (обов'язкових платежів): №322 від 22.09.2005р. станом на 01.01.2005р. на суму ПДВ 30722,05грн+пеня 4613,75грн, всього 35335,80грн; №323 від 22.09.2005р. станом на 01.09.2005р. на суму ПДВ 43823,66грн+пеня5100,75грн, всього48924,41грн.; №3 від19.10.05р. станом на 07.11.2005р. на суму ПДВ 22628грн+фінансова санкція 4036грн+пеня 8619грн, всього35283грн.; №2 від 17.02.06р. станом на 17.02.2006р. на суму ПДВ 14219грн+фінансова санкція 2337грн+пеня 11294грн, всього 27850грн.; №4 від 10.04.06 станом на 10.04.2006р. на суму ПДВ 13026грн+ пеня7573грн, всього 20599грн. (не увійшов в період дослідження).
Сума штрафних санкцій за затримку граничного терміну сплати узгодженого податкового зобов'язання по податку на додану вартість Зуйського комбінату комунальних підприємств, вказана в податковому повідомленні - рішенні від 07.03.2006р. № 0001781501, не нараховувалася ДПІ в Білогорському районі раніше, на дату складання вищезгаданих повідомлень про наявність заборгованості, для проведення заліків, а невчасність сплати вже мала місце в особовому рахунку платника податків.
В цьому випадку сума штрафних санкцій за затримку граничного терміну сплати узгодженого податкового зобов'язання по податку на додану вартість позивача могла бути погашена разом з основним боргом шляхом бюджетного заліку. Діюча постійна комісія, погоджувала протоколи погашення заборгованості без урахування штрафних санкцій.
В додатку № 2 до висновку експерта приведений реєстр представлених підприємством платіжних документів Зуйського комбінату комунальних підприємств по сплаті податку на додану вартість.
Загальна сума сплати склала 45687,91 грн., у тому числи грошові кошти підприємства в сумі 11814,00 грн., бюджетний залік від 03.11.2005р. в сумі 22357,91 грн., бюджетний залік від 28.11.2005р. в сумі 11516,00 грн.
З загальної суми сплати 445687,91грн. в додатку №1 на сплату узгодженого податкового зобов'язання по ПДВ в досліджуваному періоді враховано 34518,00 грн, решта суми 11169,91 грн. (45687,91-34518) виходить за межі досліджуваного періоду.
Висновком експерта по поставленому судом питанню надано відповідь, що рішення ДПІ в білогірському районі № 0001781501 від 07.03.2006р. на відповідає первинним документам бухгалтерського та податкового обліку Зуйського комбінату комунальних підприємств.
Заперечення відповідача на висновок експерта не приймаються судом до уваги по наступних обставинах.
ДПІ в Білогорському районі вказує на те, що в 2005р. реструктуризація і списання податкового боргу було заборонено Законом України від 3.12.2004р. «Про Державний бюджет України на 2005р.», тому ДПІ в Білогорському районі не мала підстав проводити списання податкового боргу Зуйського ККП в сумі 6510,98 грн.
Проте, ст. 1 Закону України «Про систему оподаткування» в редакції, що діяла в 2005році, передбачено, що ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), за винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, і пільги щодо оподаткування не можутъ встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування. Тому посилання на Закон «Про Державний бюджет України на 2005 г.» не є належним доказом помилковості висновку експерта.
Суми ПДВ, сплачені ЗуйськимККП до бюджету до квітня 2003р., враховані експертом відповідно до призначення платежу по наступних підставах:
Відповідно до пп. 3.1.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" № 2181 в редакції, що діяла до 26.03.2003р., активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду. У інших випадках платники самостійно визначають черговість і форми задоволення вимог кредиторів. Тобто, примусовий залік податковим органом сум податку, самостійно сплачених платником на сплату податкового зобов'язання за період, вказаний їм в платіжному документі, в рахунок погашення податкових зобов'язань за попередні податкові періоди, до 26.03.2003р. суперечив вказаному підпункту Закону.
26.03.2003р. у Закон № 2181 були внесені зміни зокрема, п. 7.7 був викладений в наступній редакції: "Податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, в порядку календарної черговості його виникнення". Тобто, була введена спеціальна норма, що визначає порядок зарахування сум податків, що поступають, - в першу чергу на погашення податкового боргу. Таким чином, з 26.03.2003р. податкові органи мали законодавчу підставу для зарахування чергових платежів, що надходять, по якому-небудь податку в рахунок погашення податкового боргу по цьому податку.
Доводи ДПІ в Білогорському районі про неякісне вивчення експертом первинних бухгалтерських документів є безпідставним, оскільки в додатках 1 і 2 до Висновку експертизи відображено два різних платіжних доручення під одним і тим же № 116 на однакову суму 300,00грн.- від 15.05.2002р. і від 17.05.2007р.
Посилання відповідача про те, що суми штрафних санкцій не були узгоджені із Зуйським ККП через те, що платник вважав їх необґрунтованим, також є безпідставним, оскільки штрафні санкції в сумі 16833,50 грн. вперше були застосовані тільки 07.03.2006р. на підставі висновків акту невиїзної перевірки від 27.02.2006р., хоча платник допускав порушення законодавчих термінів сплати ПДВ в період з серпня 2002р.по березень 2006р.
Хоча висновок експерта не є обов'язковим для суду, суд виходить з того, що експертом у повній мірі досліджено підстави застосування ДПІ у Білогірському районі до позивача штрафних санкцій які у свою чергу на думку суду не відповідають вимогам Законодавства яке діяло у період що був предметом перевірки в акті № 25/1502 від 27.02.2006р.
Ч. 2 ст. 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем доказів, що оскаржувані рішення прийняті правомірно та відповідності із законодавством України, суду не надано.
За тих обставин, вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судові витрати здійснені позивачем, які складаються з оплати судового збору у сумі 3,40 грн. та витрат на проведення судової-бухгалтерської експертизи у сумі 200,00 грн. підлягають стягненню на його користь з державного бюджету України відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ч.1 ст.94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Білогірському районі: № 0001781501/0 від 07.03.2006р. на суму 16833,50 грн. повністю, № 0001781501/1 на суму 16833,50 грн. повністю, № 0001781501/2 від 22.06.2006р. частково на суму 8111,99 грн., № 0004721501/0 від 07.07.2006р. на суму 6600,53 грн. повністю, № 0004731501/0 від 07.07.2006р. на суму 166,30 грн. повністю, № 0004741501/0 від 07.07.2006р. на суму 630,00 грн. повністю.
Стягнути з державного бюджету України на користь Зуйського комбінату комунальних підприємств (Білогірський район, смт. Зуя, вул.. Леніна, 9-Б; ЗКПО 13785020) судові витрати які складаються з оплати судового збору у сумі 3,40 грн. та витрат на проведення судової-бухгалтерської експертизи у сумі 200,00 грн.
Виконавчий документ видати після вступу постанови в законну силу у разі надання відповідної заяви позивачем.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі, відповідно до ст. 160 КАСУ - з дня складення у повному обсязі).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження , апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанову складено у повному обсязі 04.11.2008р.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Медведчук О.Л.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2008 |
Оприлюднено | 25.11.2008 |
Номер документу | 2363353 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Проніна О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні