cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-14176/10/18/0170
10.08.11 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Цикуренка А.С. ,
Ілюхіної Г.П.
при секретарі судового засідання Саматової М.А.
за участю сторін:
представник позивача, Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
представник відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Антал Юг"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Антал Юг" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Лавренчук О.В. ) від 25.03.11 у справі № 2а-14176/10/18/0170
за позовом Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим (вул. Васильєва, буд. 16, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98600)
про стягнення
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.03.11 у справі № 2а-14176/10/18/0170 позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим задоволені повністю, а саме: стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Антал Юг" заборгованість у розмірі 175156,95грн. у тому числі 131252,41грн. заборгованості по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік та 43904,54грн. штрафних (фінансових) санкцій на користь Державного бюджету м. Ялта.
Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.03.11 та закрити провадження у справі.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми процесуального права. А саме, відповідач посилається на те, що зазначена справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного, а отже постанова Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.03.11 підлягає скасуванню, а провадження по справі закриттю.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 13.05.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Антал Юг" .
Сторони в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце судового розгляду сповіщені належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомили.
Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.
Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
При викладених обставинах, враховуючи те, що сторони викликалися в судове засідання, але в суд не з'явилися, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності нез 'явившихся сторін.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Антал-Юг»зареєстроване Виконавчим комітетом Ялтинської міської Ради АР Крим 27.10.2006р., що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №065143, ідентифікаційний код 34670637 (а.с.11) та знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у м. Ялта АР Крим.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування»(у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Згідно п. З ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»(у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) органи державної податкової служби «у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
ТОВ «Антал-Юг»до ДПІ у м. Ялта самостійно подана податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік, згідно якої нараховано орендної плати на 2010 рік у загальному розмірі 1577483,40грн., у тому числі 131456,95 щомісячно з січня по грудень 2010 року (а.с.15).
Державною податковою інспекцією у м. Ялта проведено невиїзну документальну перевірку дотримання вимог податкового законодавства ТОВ «Антал-ЮГ», за результатами якої складено Акт перевірки від 08.07.2010р. № 2947/15-3/34670637 (а.с.16).
Перевіркою встановлено порушення ст. 17 Закону України «Про плату за землю»№ 2535-ХП від 03.07.1992р. в частиш несвоєчасної сплати орендної плати, а саме:
- за терміном сплати 02.03.2010р. узгоджена сума податкового зобов'язання з орендної плати за січень 2010 року склала 131456,95грн., яка частково погашена з переплати у розмірі 1400,93грн.у залишок узгодженої суми податкового зобов'язання фактично сплачено у розмірі 110000,00 Платіжним дорученням №306 від 20.05.2010р., затримка платежу склала 79 календарних днів, у розмірі 20056,02грн. фактично сплачено платіжним дорученням від 17.06.2010р. № 318, затримка платежу склала 107 календарних днів;
- за терміном сплати 30.03.2010р. узгоджена сума податкового зобов'язання з орендної плати за лютий 2010 року склала 131456,95грн., яка фактично сплачена у розмірі 59382,65грн. платіжним дорученням № 318 від 17.06.2010р., затримка платежу склала 79 календарних днів.
Примірник акту перевірки отриманий відповідачем 15.07.2010р., про що свідчить поштове повідомлення про вручення (зворотній бік а.с.17).
На підставі акту перевірки від 08.07.2010р. № 2947/15-3/34670637 ДПІ у м. Ялті винесено податкові повідомлення - рішення №0004811503 від 23.07.2010р. про нарахування ТОВ «Антал-ЮГ»суми штрафу на підставі п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-Ш від 21.12.2000р. в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплачено затримки, що склало 10028,01грн. з граничним терміном сплати -09.08.2СІ10р., №0004821503 від 23.07.2010р. про нарахування ТОВ «Антал-ЮГ»суми штрафу на підставі п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-Ш від 21.12.2000р. в розмірі 20 % узгодженої суми податкового зобов'язання, сплачено затримки, що склало 33876,53грн. з граничним терміном сплати - 09.08.2010р. (а.с.18).
Податкові повідомлення - рішення № 0004&11503 від 23.07.2010р. та № 0004821503 від 23.07.2010р. отримані відповідачем 29.07.2010р., про що свідчить поштове повідомлення про вручення (зворотній бік а.с.18).
Таким чином, за відповідачем склалася узгоджена податкова заборгованість по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік в сумі 603735,78грн. та зі штрафних (фінансових) санкцій в сумі 43904,54грн.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 4 частини 1 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Пунктом 7 частини 1 статті З КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1,3 статті 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990р. № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III від 21.12.2000р. податкові органи визнані контролюючими органами стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. Отже, вони наділені компетенцією, визначеною підпунктом 2.2.1 пункту 2.2. статті 2 Закону здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати зазначених податків.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»№ 509 від 04.12.1990р. зі змінами та доповненнями завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі -податки, інші платежі).
Закон України «Про державну податкову службу в Україні»передбачає стягнення до бюджетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у випадках, порядку і розмірах, передбачених законами України.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.00.1991р. № 1251-XII (зі змінами та доповненнями) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами»передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Сума податкового боргу позивача включає в себе і самостійно визначені відповідачем податкові зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності шляхом подання податкових декларацій.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» № 1251-XII від 25.06.1991р. із змінами та доповненнями до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) належить такі також плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності).
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року № 2181-III (із змінами та доповненнями) є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000р. № 2181 - III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає в податковій декларації.
Пунктом 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.
Таким чином, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги, оскільки відповідно до норм Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом, а в даному випадку на звернення податкового органу про стягнення податкового боргу. Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не сплатив у повному обсязі податковий борг. Також, судова колегія зазначає, що відповідач в апеляційній скарзі не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та доказів про сплату податкової заборгованості у повному обсязі не надав.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Антал Юг" залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.03.11 у справі № 2а-14176/10/18/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 15 серпня 2011 р.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис А.С. Цикуренко
підпис Г.П.Ілюхіна
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2011 |
Оприлюднено | 25.04.2012 |
Номер документу | 23640883 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні