ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 квітня 2012 р. (10:40) Справа №2а-3223/12/0170/27
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Криму в складі головуючого судді Аблякимов Е.Е., при секретарі судового засідання Карпенко Л.П., без участі сторін, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АРК
до Сільського комунального підприємства "Таврія"
про стягнення
Обставини справи. Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АРК звернулося до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із адміністративним позовом до Сільського комунального підприємства «Таврія», в якому просить стягнути з відповідача заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування сумі 4311,15 гривень.
Позовні вимоги ґрунтуються на Законі України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» та мотивовані тим, що відповідачем не сплачуються у встановлені законодавством строки єдиний соціальний внесок.
Ухвалами Окружного адміністративного суду від 29.03.12р. відкрито провадження у справі та після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином та надав заяву про розгляд справи за їх відсутності, в якій позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив останні задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день, місце і час розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином рекомендованою кореспонденцією, про причини неявки суд не повідомив, заперечень проти позову не надав, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило.
Враховуючи вищезазначені обставини, керуючись ст. 128 КАС України, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін, на підставі наявних доказів.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Сільське комунальне підприємство «Таврія» (ЄДРПОУ 31147779) зареєстровано Джанкойською райдержадміністрацією АР Крим 12.05.2010 р. за адресою місцезнаходження: 96130, АР Крим, Джанкойський р-н, с. Цілинне, вул. Калініна, буд. 1А, про що свідчить довідка ЄДРПОУ (а.с.5-6).
Сільським комунальним підприємством «Таврія» до Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим поданий звіт про нарахування єдиного внеску, зокрема: - за листопад-грудень 2011 року у сумі 4311,15 грн. (а.с. 10-11, 14-15).
Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями якого є, зокрема, керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом.
Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 р. за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 3 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, здійснює реєстрацію та веде облік платників єдиного внеску та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, забезпечує надходження єдиного внеску, сум фінансових санкцій страхових внесків та інших платежів до Фонду.
Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням сум єдиного внеску, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.
Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 2464 у період до перетворення Пенсійного фонду на неприбуткову самоврядну організацію відповідно до пункту 12 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" завдання та функції Пенсійного фонду та його територіальних органів щодо збору та ведення обліку єдиного внеску виконують відповідно Пенсійний фонд та головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах.
Таким чином, Управління Пенсійного фонду в Джанкойському районі АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами, виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.
Спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини, є Закон України № 2464 від 07.08.2010 р. "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 12 Закону України № 2464 Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 13 Закону України № 2464 Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичними, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі, щодо стягнення єдиного внеску, є публічно правовим та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.
Згідно пункту 1 ч. 2 ст. 6 Закону України № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, а саме підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому - числі, філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону України № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким в даному випадку є календарний місяць.
Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону № 2464 ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Всупереч вимогам п. 1 ч. 2 ст. 6, ч. 8 ст. 9 Закону № 2464, відповідач не в повному обсязі справив сплату ЄСВ за листопад 2011, грудень 2011.
Відповідно до розрахунку суми позовних вимог щодо стягнення боргу за єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за відповідачем склалася заборгованість в сумі 4311,15 грн.
На суму боргу було виписано і направлено на адресу Відповідача, в порядку п. 4 ст. 25 Закону № 2464 :
- вимогу про сплату недоїмки № Ю-5 від 05.01.2012 на суму 1883,07 грн.,
- вимогу про сплату недоїмки № Ю- 5с від 07.02.2012 на суму 2428,08 грн.
Зазначені вимоги були узгоджені з відповідачем у встановленому чинним законодавством порядку, проте всупереч вимогам ст. 25 Закону № 2464, в десятиденний термін, заборгованість сплачені не були.
Таким чином, за відповідачем склалася узгоджена сума заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 4311,15 грн.
Згідно абз. 7 п. 4 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування " орган Пенсійного фонду України має право звернутися до суду з позовом про стягнення заборгованості. Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів здійснюється органами Пенсійного фонду України. Не надходження грошових коштів тягне за собою порушення, гарантованого ст. 46 Конституції України, права громадян на своєчасне отримання пенсійних виплат.
Сума заборгованості відповідачем станом на момент розгляду справи не погашена, відповідних доказів в порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано.
Позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 158, 159, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Сільського комунального підприємства «Таврія» (96130, АР Крим, Джанкойський район, с. Цілинне, вул. Калініна, 1А, ЄДРПОУ 31147779) на користь Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Леніна, буд. 8; код ЄДРПОУ 20727218) заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад-грудень 2011 року у розмірі 4311 (чотири тисячі триста одинадцять) гривні 15 копійок, в тому числі:
- 3936 (три тисячі дев'ятсот тридцять шість) гривень 90 копійок на р/р 37197037000102 ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026,
- 374 (триста сімдесят чотири) гривень 25 копійок на р/р 37196083000102 ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Аблякимов Е.Е.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2012 |
Оприлюднено | 26.04.2012 |
Номер документу | 23646242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні