ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 квітня 2012 року о/об 09 год. 14 хв. Справа № 0870/1239/12
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Пекній Т.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
за заявою Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Істок-2001»
про стягнення коштів з рахунків платника податків,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Запоріжжя (надалі - позивач або ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Істок-2001» (надалі - відповідач або ТОВ «Істок-2001») про стягнення коштів з рахунків платника податків у всіх банках, обслуговуючих відповідача на користь місцевого бюджету Ленінського району м. Запоріжжя (код одержувача 38025423 в ГУДК України у Запорізькій області МФО 813015) податкового боргу земельного з юридичних осіб у розмірі 3869 грн. 21 коп. (код платежу 13050100 на р/р 33217811700006).
Позивач в адміністративному позові зазначив, що заборгованість відповідача виникла внаслідок несвоєчасної сплати ТОВ «Істок-2001» орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у розмірі 3869 грн. 21 коп., як самостійно задекларованої відповідачем так і визначеної податковим органом, як штрафні санкції.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги представник позивача підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.
Відповідач у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи повідомлявся. Причини неприбуття до суду не повідомив. Заяв, клопотань до суду від ТОВ «Істок-2001» не надходило.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позову з наступних підстав.
Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 69006, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.2. ТОВ «Істок-2001» має ідентифікаційний код 31686466.
З поданої відповідачем до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя Податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік (реєстраційний №575 від 27.01.2011) відповідачем нараховано орендної плати на 2011 рік усього - 42607 грн. 81 коп., при цьому щомісячний розмір орендної плати становить - 3550 грн. 65 коп.
Згідно матеріалів справи станом на 26.12.2011 відповідач має заборгованість щодо останньої сплати орендної плати у сумі 3550 грн. 65 коп. відповідно до Податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік.
ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя 15.09.2011 встановлено відповідачу грошове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 1865 грн. 04 коп., яке є штрафною санкцією за податковим повідомленням-рішенням №0009391501.
Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження/скасування податкового повідомлення-рішення №0009391501 від 15.09.2011, тому, відповідно до приписів ст.ст.56, 57 Податкового кодексу України зобов'язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи «…» (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України).
Як зазначено у п.285.2 ст.285 Податкового кодексу України, базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Відповідно до приписів п.288.1-п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п.290.1 ст.290 Податкового кодексу України).
Згідно з п.4 ч.1 ст.69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать: плата за землю, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.
За приписами п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України).
За приписами пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.
Відповідно до п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Згідно матеріалів справи, за несвоєчасну сплату узгоджених сум податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності ТОВ «Істок-2001» нарахована пеня у сумі 47 грн. 27 коп.
Як зазначено у п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно наданої позивачем довідки з облікової картки ТОВ «Істок-2001» по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за вказаною юридичною особою на день судового розгляду справи обліковується борг у сумі 3869 грн. 21 коп. (з якого: 3821 грн. 94 коп. - недоїмка; 47 грн. 27 коп. - пеня). Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Судом досліджено податкову вимогу №11 від 24.01.2011, якою податковим органом запропоновано відповідачу у добровільному порядку погасити заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Доказів погашення податкового боргу у повному обсязі (платіжні документи) відповідачем до суду не надано.
Згідно з ч.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ «Істок-2001» на час судового засідання має заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 3869 грн. 21 коп., яка у добровільному порядку - не сплачена. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.
Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Істок-2001» (69006, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.2, ідентифікаційний код 31686466) у всіх обслуговуючих його банках на користь місцевого бюджету Ленінського району м. Запоріжжя (на р/р 33217811700006, код одержувача 38025423 в ГУДКС України у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 13050100) 3869 (три тисячі вісімсот шістдесят дев'ять) грн. 21 коп. податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 19.04.2012.
Суддя (підпис) О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2012 |
Оприлюднено | 26.04.2012 |
Номер документу | 23660149 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні