Постанова
від 12.04.2012 по справі 2а-2131/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2012 р. № 2а-2131/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого -судді: Мричко Н.І.

за участю секретаря судового засідання: Якимець О.І.

представника позивача Осиповича В.М.

представника відповідача Кармелюка Т.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Система -ЛЯ»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0007851520/31954 від 19 грудня 2011 року, -

встановив :

Приватне підприємство «Система-ЛЯ»(далі - ПП «Система-ЛЯ») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова (далі -ДПІ у Шевченківському районі м. Львова), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0007851520/31954 від 19 грудня 2011 року.

В обгрунтування позовних вимог зсилається на те, що ПП «Система-ЛЯ»на праві власності належить побутовий газовий котел для обігріву приміщень. Вказує на те, що побутовий котел не є «стаціонарним джерелом забруднення»в розумінні п. 14.1.230 ПК України, оскільки такий не підпадає під визначення «нерухомий об'єкт». Враховуючи те, що у позивача відсутнє стаціонарне джерело забруднення, тому і відсутній об'єкт обчислення екологічного податку, а, відтак, така особа не може вважатися платником екологічного податку. Окрім цього, вказує на те, що згідно з Актом № 804/11 на відключення від газоспоживання та пломбування вхідної засувної арматури складеного 28.02.2011 року представником ПАТ «Львівгаз», акта звірки розрахунків за газ від 01.04.2011 року -природній газ ПП «Система-ЛЯ»протягом березня-грудня 2011 року не споживався, а тому викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від спалювання газу не здійснювались.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, пояснення надав аналогічні до викладеного у позовній заяві, додатково пояснив, що лише з метою уникнення штрафних санкцій ПП ПП «Система-ЛЯ»була подана звітність по екологічному податку за І, ІІ та ІІІ квартали 2011 року. Просив позовні вимоги задовольнити повністю з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив, з підстав, викладених в письмових запереченнях додатково пояснивши, що ПП «Система - ЛЯ»порушено вимоги п.п 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу, а саме несвоєчасно подано декларацію з екологічного податку (за викиди в атмосферне повітря речовин стаціонарними джерелами забруднення) за ІІІ квартал 2011 року, а саме при граничному терміні подання -09.11.2011 року позивачем фактично подано звітність лише 09.12.2011 року. Враховуючи те, що ПП «Система-ЛЯ»повторно протягом 2011 року несвоєчасно подано податкові декларації з екологічного податку, тому відповідачем правомірно визначено суму штрафної санкції в розмірі 1020 грн. За таких обставин просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та дослідивши їх у судовому засіданні, суд вважає, що у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю, з огляду на таке.

12.12.2011 року посадовими особами ДПІ у Шевченківському районі м. Львова проведено камеральну перевірку податкової декларації з екологічного податку, поданої ПП «Система-ЛЯ»за ІІІ квартал 2011 року. За наслідками перевірки складений Акт про результати камеральної перевірки податкової звітності № 139/15-309 (далі -Акт перевірки).

Під час перевірки встановлено, що ПП «Система-ЛЯ»порушено вимоги п. 49.18 ст. 49 Розділу ІІ Податкового кодексу України та п.250.1 ст. 250 Розділу VІІІ Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно подано декларацію екологічного податку (за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення) за ІІІ квартал 2011 року (при граничному терміні подання -09.11.2011 року фактично подано -09.12.2011 року).

На підставі Акта перевірки ДПІ у Шевченківському районі м. Львова 19 грудня 2011 року винесла податкове повідомлення-рішення № 0007851520/31954, яким ПП «Система-ЛЯ»на підставі п.п 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 глави 4 розділу ІІ п.120.1 ст. 120 глави ІІ розділу ІІ Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання за платежем екологічний податок в сумі 1020 грн.

Суд при вирішенні даного спору виходив з наступного.

05.07.2006 року ПП «Система-ЛЯ»зареєстроване як юридична особа (ідентифікаційний код 34462313).

ПП «Система-ЛЯ»06.07.2006 року узятий на облік у ДПІ у Шевченківському районі м. Львова за № 158.

Положеннями п.п. 16.1.3 п.6.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

У відповідності до п. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Пунктами п. 49.1 та п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. Платники податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою нуль відсотків відповідно до пункту 154.6 статті 154 цього Кодексу, подають органам державної податкової служби декларації (розрахунки) з податку на прибуток підприємств за спрощеною формою у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно п.п. 49.18.2. п. 49.18. ст. 49 Податкового кодексу податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Проведеною перевіркою ДПІ у Шевченківському районі м. Львова встановлено, що на порушення п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ та п.250.1 ст. 250 Податкового кодексу України, ПП «Система-ЛЯ»несвоєчасно подало декларацію екологічного податку (за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення) за ІІІ квартал 2011 року. А саме, при граничному терміні подання звітності -09.11.2011 року позивачем фактично подано -09.12.2011 року. Даний факт не заперечувався представниками сторін.

На підставі Акта перевірки ДПІ у Шевченківському районі м. Львова винесено податкове повідомлення-рішення № 0007851520/31954 від 19.12.2011 року яким застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1020 грн.

Позивач не погоджується із прийнятим податковим повідомленням - рішенням № 0007851520/31954 від 19.12.2011 року з тих підстав, що ПП «Система-ЛЯ»є не є платником екологічного податку, оскільки у підприємства відсутнє стаціонарне джерело забруднення, а, відтак, штрафні санкції застосовано неправомірно.

З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий Кодекс України, зокрема Розділ VІІІ регулює відносини щодо справляння екологічного податку.

У відповідності до п. 240.1 статті 240 Кодексу платникам екологічного податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема, розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (підпункт 240.1 пункту 240.1 статті 240 Кодексу).

Таким чином, у відповідності до положень ст. 240 Податкового кодексу України ПП «Система-ЛЯ»є платником екологічного податку.

Підпунктом 242.1.3 пункту 242.1 статті 242 Кодексу визначено, що об'єктом та базою оподаткування податку є, зокрема, обсяги та види (класи) відходів,що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах протягом звітного кварталу, крім обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів.

У відповідності до норм п. 249.1 ст. 249 Податкового кодексу України, суми податку обчислюються за податковий (звітний) квартал платниками податку (крім тих, які визначені пунктом 240.2 статті 240 цього Кодексу), податковими агентами (які визначені підпунктом 241.2.1 пункту 241.2 статті 241 цього Кодексу).

Суми податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (Пвс), обчислюються платниками податку самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів викидів (п. 249.3 ст. 249 Податкового кодексу України).

Стаціонарне джерело забруднення -підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти (пп.14.1.230 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу

Пунктом 250.1 статті 250 Кодексу встановлено, що базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 кодексу платники податку складають податкові декларації за встановленою формою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, які протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, подають до органів державної податкової служби, та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, зокрема за розміщення потягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах - за місцем розміщення спеціально відведених для цього місць чи об'єктів.

Платники податку перераховують суми податку, що справляється за розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в територіальних органах Державного казначейства, які здійснюють розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному законом (пункт 250.5 статті 250 Кодексу), а саме Бюджетним кодексом України.

Обов'язком платника податку є обчислення, нарахування та сплата до бюджету екологічного податку, а також складання податкової звітності у разі наявності фактичних обсягів розміщення відходів, відповідно зберігання (тимчасового розміщення до утилізації чи видалення) протягом звітного кварталу, крім розміщення обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збиранням і заготівлі таких відходів в умовах, визначених підпунктом 242.1.3 пункту 242.1 статті 242 Кодексу.

Як встановлено судом ПП «Система-ЛЯ»у 2011 році звітувало з екологічного податку, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями декларацій екологічного податку

16.11.2011 року ДПІ у Шевченківському районі м. Львова під час проведення камеральної перевірки податкової декларації з екологічного податку за ІІ квартал 2011 року встановлено, що ПП «Система-ЛЯ»при граничному терміні подання -09.08.2011 року неподало таку звітність (Акт про результати камеральної перевірки податкової звітності від 16.11.2011 року № 120/15-309).

18.11.2011 року ДПІ у Шевченківському районі м. Львова на підставі Акта перевірки від 16.11.2011 року № 120/15-309 винесло податкове повідомлення рішення № 0007581520/29305, яким застосувало до ПП «Система-ЛЯ»штрафні санкції в розмірі 170 грн.

13.12.2011 року ПП «Система-ЛЯ»сплатило штрафні санкції в розмірі 170 грн., що підтверджується банківською випискою наявною в матеріалах справи та не заперечується представником позивача.

З наведеного вище вбачається, що із застосованими штрафними санкцій за неподання звітності з екологічного податку за ІІ квартал 2011 року в розмірі 170 грн., позивач погодився, не оскаржував податкове повідомлення-рішення № 0007581520/29305 від 18.11.2011 року, окрім цього сплатив суму застосованих санкцій.

Такі обставини дають суду підстави вважати, що позивач не погоджується із визначеним у оскаржуваному податковому повідомленні - рішенні розміром штрафних санкцій, посилаючись на те, що ПП «Система-ЛЯ»не є платником екологічного податку.

Суд не погоджується із твердженням позивача стосовно того, що побутовий котел, який використовує ПП «Система-ЛЯ»для обігріву не є стаціонарним джерелом забруднення.

Згідно договору з постачання природного газу від 30.12.2010 року укладеного між ПАТ «Львівгаз»та ПП «Система-ЛЯ», протягом 2011 року Облгаз постачає споживачу -ПП «Система-ЛЯ»природний газ.

ПП «Система-ЛЯ»використовувало для опалення адмінприміщення котел, однак суду не представлено доказів, яку саме марку побутового котла експлуатує ПП «Система-ЛЯ»та якої потужності. Однак, слід звернути увагу, що опалювальні котли працюють на спалюванні природного газу, тобто мають місце викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Окрім цього, суд звертає увагу позивача на положення п. 250.9 ст. 250 Податкового кодексу України, якими визначено, що якщо платник податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний орган державної податкової служби за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку.

Таким чином, ПП «Система-ЛЯ», не планувавши з початку звітного року здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, повинне було повідомити ДПІ у Шевченківському районі м. Львова відповідною заявою про відсутність у підприємства стаціонарного джерела забруднення.

Враховуючи те, позивач у 2011 році все ж таки подавав звітність з екологічного податку, заяви про відсутність стаціонарного джерела забруднення до ДПІ у Шевченківському районі м. Львова не подавав, а відтак, суд вважає, що ДПІ у Шевченківському районі м. Львова правомірно застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової декларації з екологічного податку за ІІІ квартал 2011 року.

Приписами ст. 120 Податкового кодексу України встановлено, що за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення,- тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 020 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п.120.1).

За таких обставин, суд дійшов висновку, що ДПІ у Шевченківському районі м. Львова правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.12.2012 року № 0007851520/31954.

Відповідно до ч.1, ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене вище, суд приходить до переконання про безпідставність позовних вимог ПП «Система-ЛЯ», а, відтак, у задоволенні таких слід відмовити.

З урахуванням норм ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2,3,11,50,70,71,72,86,94,98,159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 13 квітня 2012 року

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2012
Оприлюднено26.04.2012
Номер документу23660680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2131/12/1370

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик В.Я.

Постанова від 12.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні