Постанова
від 19.03.2012 по справі 2а-17501/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

19 березня 2012 року 13:05 № 2а-17501/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., при секретарі судового засідання Федоріні І.В., за участю представників сторін:

від позивача: Ситюка Владислава Вадимовича

від відповідача: Лозової Ірини Олександрівни

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»

до державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва

про скасування податкових повідомлень-рішень від 27.09.2010 №0002832301/0, від 02.12.2010 №0002832301/1,

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 19 березня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог частини другої статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України. Під час проголошення вступної та резолютивної частин постанови роз'яснено зміст судового рішення, порядок і строк його оскарження, а також порядок отримання повного тексту постанови, визначеного статтею 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва про скасування податкових повідомлень-рішень від 27.09.2010 №0002832301/0, від 02.12.2010 №0002832301/1.

Позовні вимоги мотивовано тим, що державною податковою інспекцією у Деснянському районі міста Києва протиправно, на підставі хибних висновків акту перевірки від 20.09.2010 №5893/23-2/33633285 щодо заниження суми податку на додану вартість за червень 2010 року 190 333,00 грн., прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.09.2010 №0002832301/0 (від 02.12.2010 №0002832301/1), яким товариству з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 190 333,00 грн., а також застосовано штрафні (фінансові) санкцій на суму 57 100,00 грн.

Відповідач проти позову заперечив з огляду на правомірність податкового повідомлення-рішення від 27.09.2010 №0002832301/0 (від 02.12.2010 №0002832301/1) як такого, що прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України на підставі обґрунтованих та підтверджених висновків акту перевірки. Так, державною податковою інспекцією у Деснянському районі міста Києва у зв'язку з відсутністю на момент складання податкових накладних факту декларування контрагентом позивача -приватним підприємством «Добре Тепло Плюс, податкових зобов'язань з податку на додану вартість за червень 2010 року, вказано на неправомірність формування товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»податкового кредиту на підставі таких податкових накладних.

Розглянувши подані сторонами документи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Між приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»(постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»(покупець) 04.06.2010 укладено договір поставки №2801, згідно з пунктом 1.1 якого постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених даним договором, поставити та передати у власність покупцю металеві двері виробництва «Puertas Padilla S.L.», Іспанія, а також фурнітуру та комплектуючі до них, у кількості та комплектності відповідно до специфікації (додаток1 до договору) та технічного завдання (додаток 2 до договору), а покупець зобов'язаний в порядку та на умовах, визначених даним договором, прийняти та оплатити зазначене обладнання.

На виконання умов договору від 04.06.2010 №2801 приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»виписано податкову накладну від 29.06.2010 №29064 на суму податку на додану вартість у розмірі 127 000,00 грн.

Так само, між приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»(постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»(покупець) 25.06.2010 укладено договір поставки №2501, згідно з пунктом 1.1 якого постачальник зобов'язаний в порядку та на умовах, визначених даним договором, поставити та передати у власність покупцю металеві двері виробництва «Puertas Padilla S.L.», Іспанія, а також фурнітуру та комплектуючі до них, у кількості та комплектності відповідно до специфікації та технічного завдання, а покупець зобов'язаний в порядку та на умовах, визначених даним договором, прийняти та оплатити зазначене обладнання.

На виконання умов договору від 25.06.2010 №2501 приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»виписано податкову накладну від 30.06.2010 №30066 на суму податку на додану вартість у розмірі 63 333,33 грн.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»до державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва подано податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2010 року, згідно з додатком 5 до якої «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів»позивачем до складу податкового кредиту включено, зокрема, суми податку на додану вартість по взаємовідносинах з приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»на загальну суму 190 333,33 грн.

Державною податковою інспекцією у Деснянському районі міста Києва проведено невиїзну документальну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»(код ЄДРПОУ 33633285) з питання формування податкового кредиту з податку на додану вартість за червень 2010 року по взаємовідносинах з приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»(код ЄДРПОУ 36849532).

За результатами проведеної перевірки державною податковою інспекцією у Деснянському районі міста Києва складено акт перевірки від 20.09.2010 №5893/23-2/33633285, яким зафіксовано факт порушення товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»підпункту 7.2.3 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин, що призвело до заниження суми податку на додану вартість та завищення податкового кредиту за червень 2010 року на загальну суму 190 333,33 грн.

Так, державною податковою інспекцією у Деснянському районі міста Києва у зв'язку з відсутністю на момент складання податкових накладних від 29.06.2010 №29064, від 30.06.2010 №30066 факту декларування контрагентом позивача -приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»податкових зобов'язань з податку на додану вартість за червень 2010 року, вказано на неправомірність формування товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»податкового кредиту на підставі таких податкових накладних.

На підставі акту перевірки від 20.09.2010 №5893/23-2/33633285 державною податковою інспекцією у Деснянському районі міста Києва винесено податкове повідомлення-рішення від 27.09.2010 №0002832301/0, яким товариству з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 190 333,00 грн., а також застосовано штрафні (фінансові) санкцій на суму 57 100,00 грн.

Рішенням державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва від 02.12.2010 №17123/10/25-029 про результати розгляду первинної скарги податкове повідомлення-рішення від 27.09.2010 №0002832301/0 залишено без змін, а скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»- без задоволення.

За наслідками процедури апеляційного узгодження державною податковою інспекцією у Деснянському районі міста Києва прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.12.2010 №0002832301/1, яким суму податкового зобов'язання та штрафних санкцій, визначену податковим повідомленням-рішенням від 27.09.2010 №0002832301/0, залишено без змін.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Відповідно до пункту 1.7 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість», який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин, податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

За змісту підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку із, зокрема, придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно з підпунктом 7.2.3 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).

Відповідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

На підтвердження правомірності віднесення до податкового кредиту сум податку на додану вартість у розмірі 190 333,00 грн. товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»надано суду копії договорів від 04.06.2010 №2801, від 25.06.2010 №2501 з додатками, копії податкових накладних від 29.06.2010 №29064, від 30.06.2010 №30066, копію реєстру отриманих та виданих податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю с.

Аналізуючи доводи державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва в частині протиправності включення товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»до складу податкового кредиту сум податку на додану вартість по взаємовідносинам з приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»у зв'язку з відсутністю на момент складання податкових накладних факту декларування контрагентом позивача податкових зобов'язань з податку на додану вартість, суд вказує на їх необґрунтованість з огляду на наступне.

Відповідно до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків, або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Таким чином, право товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»на податковий кредит відповідно до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»виникло по факту отримання податкових накладних від виконавця робіт.

Закон України «Про податок на додану вартість»не містить положень, які визначають залежність права платника податків на податкових кредит від факту виконання контрагентом платника податку зобов'язань по сплаті податку до бюджету.

Не є підставою для висновку про необґрунтованість віднесення до податкового кредиту сум податку на додану вартість, порушення податкової дисципліни, вчинені контрагентом платника податку, якщо дії платника податку свідчать про його добросовісність, а вчинені ним господарські операції не викликають сумніву в їх реальності та відповідності дійсному економічному змісту. Зазначена позиція суду узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду України, висловленій в листі від 20.07.2010 №1112/11/13-10 «Проблемні питання застосування законодавства у справах за участю органів державної податкової служби».

Разом з тим, як вбачається з акту перевірки від 20.09.2010 №5893/23-2/33633285, питання щодо реальності господарських операцій між товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»та приватним підприємством «Добре Тепло Плюс» та відповідність їх дійсному економічному змісту, податковим органом взагалі не досліджувалось.

Крім того, згідно з даними автоматизованих систем податкового органу приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»до державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси 13.10.2010 подано декларацію з податку на додану вартість №217727, згідно з додатком 5 до якої «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» приватним підприємством «Добре Тепло Плюс»до податкових зобов'язань включено, зокрема, суми податку на додану вартість по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»суму 190 333,33 грн.

За таких обставин, сума податкових зобов'язань контрагента позивача є задекларованою, інформація про що міститься в автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України, що не заперечується відповідачем.

З урахуванням викладеного, зважаючи на те, що акт перевірки від 20.09.2010 №5893/23-2/33633285 не містить інших підстав для висновку про неправомірне формування позивачем податкового кредиту у сумі 190 333,33 грн., окрім відсутності факту декларування податкових зобов'язань контрагентом позивача -приватним підприємством «Добре Тепло Плюс», враховуючи те, що не є підставою для висновку про необґрунтованість віднесення до податкового кредиту сум податку на додану вартість, порушення податкової дисципліни, вчинені контрагентом платника податку, якщо дії платника податку свідчать про його добросовісність, а вчинені ним господарські операції не викликають сумніву в їх реальності та відповідності дійсному економічному змісту, а також зважаючи на те, що податковим органом не доведено відсутності реального характеру господарських операцій, здійснених на виконання умов договорів від 04.06.2010 №2801, від 25.06.2010 №2501, суд дійшов висновку про необґрунтованість висновків акту перевірки від 20.09.2010 №5893/23-2/33633285 щодо порушення товариством з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд»підпункту 7.2.3 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»та, відповідно протиправність податкового повідомлення-рішення від 27.09.2010 №0002832301/0 та податкового повідомлення-рішення від 02.12.2010 №0002832301/1, прийнятого за результатами процедури апеляційного узгодження.

За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва від 27.09.2010 №0002832301/0 та від 02.12.2010 №0002832301/1.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.В. Літвінова

Повний текст постанови складено 23.03.2012

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.03.2012
Оприлюднено27.04.2012
Номер документу23674969
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17501/11/2670

Ухвала від 16.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 29.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 19.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні