3/311
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 3/311
19.08.08
За позовом Приватного підприємства «Виробничо-будівельне об'єднання
«Рідна Оселя»
До Інспекції Головного державного реєстратора флоту України
Про визнання права власності та зобов'язання здійснити реєстрацію
Суддя Сівакова В.В.
Представники:
Від позивача Добродуб О.Я. –по дов. № б/н від 08.08.2008
Від відповідача Пацьора Т.В. –по дов. № б/н від 13.08.2008
У засіданні брали участь
СУТЬ СПОРУ:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Приватного підприємства «Виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя»про визнання за Приватним підприємством «Виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя»право власності на понтон несамохідної залізобетонної плавспоруди «Брандвахта-570», проекту М-56, регістровий номер 10546, 1963 року побудови; про зобов'язання Інспекцію Головного державного реєстратора флоту здійснити державну реєстрацію понтону несамохідної залізобетонної плавспоруди «Брандвахта-570», проекту М-56, регістровий номер 10546, 1963 року побудови за приватним підприємством «виробничо-будівельне об'єднання «Рідна оселя».
Відповідач у письмовому відзиві на позов із доводами, викладеними в позовній заяві ПП «ВБО «Рідна оселя», не згодний посилаючись на те, що
До Інспекції надішли документи ПП «ВБО «Рідна оселя»із заявою про реєстрацію судна (понтон несамохідної залізобетонної плавспоруди «Брандвахта-570», проекту М-56, регістровий номер 10546, 1963 року побудови) у Державному судновому реєстрі України з отриманням цим судном свідоцтва про право плавання під Державним прапором України. Відповідно до п. 27 Порядку ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.1997 № 1069, судно набуває права плавання під Державним прапором України після його реєстрації та одержання відповідних реєстраційних документів, а саме - свідоцтво на право плавання під Державним прапором України та свідоцтво про право власності на судно. У разі зміни зареєстрованого власника судна, судновласника або фрахтувальника за бербоут-чартером, судно підлягає постійному виключенню з Державного суднового реєстру України чи Суднової книги України. Як випливає з матеріалів справи, попереднім власником судна виступало відкрите акціонерне товариство «Київська Русь, XXI век». Вказане підприємство ухилялось від реєстрації зазначеного судна у встановленому порядку та ним не одержувались в Інспекції свідоцтва про право плавання під Державним прапором України та про право власності на судно і, відповідно, документи, які підтверджують виключення судна з Державного суднового реєстру України чи Суднової книги України. Інспекцією надавалась письмова відповідь, лист від 04.08.2008 № 2/19-2408/2546, на адресу ПП «ВБО «Рідна оселя», де вказувалось на виправлення зауважень при здійсненні реєстрації. За таких обставин Інспекція не може визнати ПП «ВБО «Рідна оселя»належним власником судна «Брандвахта-570»та провести його реєстрацію до проведення відповідної реєстрації вказаного судна його попереднім власником ВАТ «Київська Русь, XXI век»та вчинення таких дій буде порушенням норм чинного законодавства з питань державної реєстрації суден.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
11.07.2008 між Приватним підприємством «Виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя»та Відкритим акціонерним товариством «Київська Русь, ХХІ століття»було укладено договір купівлі-продажу.
Відповідно до вказаного договору, Приватне підприємство «Виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя»купило судно, а саме, понтон несамохідної залізобетонної плавспоруди «Брандвахта-570», проекту М-56, регістровий номер 10546, 1963 року побудови.
Згідно п. 3.1. договору купівлі-продажу передача пантона брандвахти відбувається шляхом підписання акту прийому-передачі.
Факт передачі плавспоруди Приватному підприємству «Виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя»підтверджується актом прийому-передачі від 14.07.2008.
Відповідно до пункту 1.6. договору купівлі-продажу, право власності на товар виникає з моменту підписання договору.
У відповідності до норми ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема з правочинів.
Згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 26 Кодексу торгового мореплавства України, Українські судна, залежно від їх виду підлягають державній реєстрації. Така реєстрація відбувається відповідно до Порядку ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1069 від 26.09.1997 (із змінами та доповненнями).
Державну реєстрацію річкових суден в Україні, відповідно до пункту 5 Порядку № 1069, здійснює інспекція Головного державного реєстратора флоту, тобто відповідач.
Згідно з пунктом 6 вказаного Порядку, реєстрація судна в Україні полягає у внесенні відомостей про нього до Державного суднового реєстру України або Суднової книги України та отриманням цим судном свідоцтва про право плавання під Державним прапором України.
Відповідно до підпункту «в»пункту 12 Порядку № 1069, судна валовою місткістю 80 одиниць і більше підлягають реєстрації у Державному судновому реєстрі України. Як випливає з технічної документації на брандвахту - її місткість складає 1970 одиниць, тобто таке судно підлягає державній реєстрації у Державному судновому реєстрі.
Приватне підприємство «Виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя»звернулось до відповідача із заявою та необхідними документами для реєстрації вищезазначеного судна.
Однак, відповідачем реєстрацію проведено не було та надано відповідь № 2/19-2408/2546 від 04.08.2008 року про неможливість реєстрації.
Обґрунтовуючи відмову в реєстрації відповідач посилається на те, що попереднім власником судна не було проведено відповідну державну реєстрацію судна та не було здійснено наступне виключення судна з Державного суднового реєстру України з отриманням відповідного свідоцтва про виключення.
Вичерпний перелік документів необхідних для проведення реєстрації суден у Державному судовому реєстрі України, міститься в пункті 13 Порядку № 1069.
В переліку документів, які подає власник судна, дійсно міститься посилання на документ, що свідчить про виключення судна з реєстру попередній місцем реєстрації (підпункт «к»пункту 13 Порядку № 1069), однак, як зазначається в цьому ж підпункті, такий документ подається лише у разі, якщо судно раніше було зареєстровано.
З листа відповідача випливає, що попередній власник судна не здійснював його реєстрацію в реєстрі, а тому вимога відповідача про надання позивачем для реєстрації судна документа, що підтверджує виключення судна з реєстру суперечить підпункту «к»пункту 13 Порядку № 1069.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Кодексу торговельного мореплавства України, судно одержує право плавання під Державним прапором України з часу реєстрації його у Державному судновому реєстрі України або Судновій книзі України та свідоцтва про одержання права плавання під цим прапором.
Відсутність такого свідоцтва, відповідно до ст. 91 Кодексу торговельного мореплавства є підставою для заборони судну виходити з порту. Фактично, відсутність такого свідоцтва є перешкодою у використанні судна.
Відповідно до ч. 1 ст. 317 Цивільного кодексу України, власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Дії ж відповідача, призводять до порушення права власності позивача на несамохідний плавзасіб «Брандвахта-570».
Згідно з ч. 2 ст. 386 Цивільного кодексу України, власник, який має підстави передбачати можливість порушення свого права власності іншою особою, може звернутися до суду з вимогою про заборону вчинення нею дій, які можуть порушити його право, або з вимогою про вчинення певних дій для запобігання такому порушенню.
Згідно з ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідач доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надав.
Таким чином, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.
Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати за Приватним підприємством «Виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя» (м. Київ, вул. Автозаводська, 18, код 34679095) право власності на понтон несамохідної залізобетонної плавспоруди «Брандвахта-570», проекту М-56, регістровий номер 10546, 1963 року побудови.
3. Зобов'язати Інспекцію Головного державного реєстратора флоту України (м. Київ, вул. Братська, 3, код 23989864) здійснити державну реєстрацію понтону несамохідної залізобетонної плавспоруди «Брандвахта-570», проекту М-56, регістровий номер 10546, 1963 року побудови за Приватним підприємством «виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя»(м. Київ, вул. Автозаводська, 18, код 34679095).
4. Стягнути з Інспекції Головного державного реєстратора флоту України (м. Київ, вул. Братська, 3, код 23989864) на користь Приватного підприємства «Виробничо-будівельне об'єднання «Рідна Оселя»(м. Київ, вул. Автозаводська, 18, код 34679095) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
СуддяВ.В. Сівакова
Рішення підписано 20.08.2008.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2008 |
Оприлюднено | 26.11.2008 |
Номер документу | 2367693 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні