Постанова
від 30.10.2008 по справі а10/365-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А10/365-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  КИЇВСЬКОЇ   ОБЛАСТІ

01032, м.Київ - 32, вул.Комінтерну, 16.тел. 230-31-77

І м е н е м     України

ПОСТАНОВА

"30" жовтня 2008 р.                                                             Справа № А10/365-08          

          Господарський суд Київської області у складі судді Тищенко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом  Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Комунального підприємства „Управління з розвитку фізичної культури, спорту та туризму”

про стягнення 9018,00грн.     

за участю представників:

позивача:      Суворова І.О.  (довіреність від 30.05.08р. №03-265/507)

відповідача: не з'явився

                                                            СУТЬ СПОРУ:

           До господарського суду Київської області  надійшла позовна заява Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі-позивач) до Комунального підприємства „Управління з розвитку фізичної культури, спорту та туризму” про стягнення 9018,00грн, з яких 8582 грн. - адміністративно-господарські санкції за невиконання у 2007 році нормативу, встановленого  ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі - Закон), та 436 грн. пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкції.

Ухвалою господарського суду Київської області від 26.08.2008р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду на 02.10.2008р.

Позивач обґрунтовує позов тим, що відповідач, в порушення вимог ст. 19 Закону у 2007 році не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, тобто, за одне робоче  місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідач до 15.04.2008 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 8582 грн.

Крім цього, позивач зазначає, що у ч. 3 ст. 20 Закону встановлено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, а оскільки відповідач порушив терміни сплати адміністративно-господарських санкцій на 127 днів, то він повинен сплатити пеню у розмірі 436 грн.

У зв'язку із перебуванням судді Тищенко О.В. на лікарняному судове засідання 02.10.08р. не відбулось у зв'язку із чим, ухвалою господарського суду Київської області від 06.10.08р. розгляд справи відкладався на 30.10.08р.

 В судовому засіданні 30.10.2008р. представник позивача підтримав адміністративний позов в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві. Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце судового засідання повідомлявся належним чином.

В силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов'язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

Обов'язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (§66 –69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі “Смірнова проти України”).

Згідно ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони, або не повідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за відсутності  представника відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, розглянувши матеріали справи, дослідивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч. 9 та ч. 10 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”  спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

Згідно з Положенням, затвердженим Директором Фонду соціального захисту інвалідів 10.06.2004р., Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, що утворене для реалізації покладених  завдань на Фонд соціального захисту інвалідів за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України, та підзвітне і підконтрольне Фонду.

Відповідно до ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Як вбачається з даних Державної статистичної звітності за 2007 рік (Ф №10-П1), середньооблікова чисельність штатних працівників  облікового  складу відповідача за рік складає 70 чоловік.  Таким чином, згідно з ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” відповідачу встановлено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 3 робочих місця.

Крім того, згідно Звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007р. (Ф №10-П1), кількість незайнятих робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів складає 1 особа. Фонд оплати  праці штатних працівників  складає 600700грн. Таким чином, середня річна заробітна плата штатного працівника становить 8582 грн.   

Чинним законодавством щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні на підприємства покладено обов'язок по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, та інформування про наявність вільних робочих місць створених для інвалідів відповідних органів влади.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону (в редакції чинній з 18.03.2006) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року N 420 “Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення” формою звітності про наявність вакантних місць на підприємстві є форма N 3-ПН "Звіт про наявність вакансій".  

Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону (в редакції чинній з 01.01.2006) підприємства, установи,   організації, у тому числі підприємства,   організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи,  які  використовують  найману  працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18  Закону.

Згідно з ч. 1 ст. 18  Закону  (в редакції чинній з 18.03.2006) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Як вбачається з Листа Славутицького міського центру зайнятості від 14.05.08р. №825  відповідач не звертався  до міського центру зайнятості з питань працевлаштування інвалідів у 2007р. Докази подання відповідачем звіту форми 3-ПН з вакансіями для працевлаштування інвалідів в 2007 р. до центру зайнятості -  відсутні.

У статті 20 Закону зазначено, що підприємства (об'єднання), установи і організації, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом.

Отже, сума штрафних санкцій, яку необхідно перерахувати за незайняті робочі місця інвалідами в зв'язку з невиконанням нормативу визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом та складає 8582грн.

Згідно ч. 4 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Крім того, частиною 2 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Отже, з відповідача підлягає стягненню 436 грн. пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.

З огляду на вищевикладене з відповідача підлягає стягненню 8582грн. штрафних санкцій та 436 грн. пені.

Керуючись ст.ст. 158, 160 –163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.  Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Комунального підприємства „Управління з розвитку фізичної культури, спорту та туризму” (07100, Київська область, м.Славутич, квар. Чернігівський,14, код ЄДРПОУ 31476407, р/р 26005301325788 в ПІБ м.Славутич, МФО 321154) на  користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (04050, м. Київ, вул. Глибочицька, 72, код ЄДРПОУ 19023989, р/р 31219230600014 в ГУДК по Київській області, МФО 821018) 8582грн. штрафних санкцій та 436 грн. пені.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного терміну на подання заяви про апеляційне оскарження/апеляційної скарги у разі їх не подання або після закінчення 20-денного терміну після подання заяви про апеляційне оскарження у випадку неподання апеляційної скарги або після закінчення апеляційного розгляду справи і залишення постанови без змін.

Дану постанову може бути оскаржено у 10-денний термін з дня складення у повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження/апеляційної скарги або у 20-денний термін після подання у 10-денний термін заяви про її апеляційне оскарження шляхом подачі апеляційної скарги.

      

Суддя                                                                                          Тищенко О.В.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення30.10.2008
Оприлюднено26.11.2008
Номер документу2367996
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а10/365-08

Постанова від 30.10.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні