Постанова
від 23.04.2012 по справі 2а/0470/2047/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2012 р. Справа № 2а/0470/2047/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тулянцевої І.В.

при секретарі Бубенець Т.А.

за участю:

представника позивача Ніколаєва І.О.

представника відповідача Курпай Г.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Дніпропетровську клопотання представника відповідача про заміну сторони в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг»до Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Дніпро-Трейдінг» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 157 від 07.07.2011 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 7 липня 2011 року ПП «Дніпро-Трейдінг» (далі - позивач) рішенням № 157 від 07.07.2011 року Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська анулювано реєстрацію платника податку на додану вартість. Підставою для прийняття вказаного рішення стало внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність ПП «Дніпро-Трейдінг» за місцем знаходження. З вказаними висновками податкового органу позивач не згодний з огляду на те, що посадовими особами ДПІ не проводились дії спрямовані на підтвердження відсутності позивача за місцем реєстрації. Позивач постійно здійснює господарську діяльність за місцем реєстрації, рішення прийняте податковим органом є незаконним, тому підлягає скасуванню.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити позов із зазначених у позові підстав.

Представник відповідача не погодився з доводами вказаними в адміністративному позові, просив відмовити у задоволенні позову виходячи з наступного. Відсутність позивача за місцезнаходженням підтверджується довідкою ВПМ ДПІ від 27.05.11 року. На підставі вищенаведеної довідки сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (ф.№18-ОПП) від 03.06.11 року № 12796. На виконання вимог ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державним реєстратором здійснені відповідні заходи за результатами яких внесено інформацію про відсутність ПП «Дніпро-Трейдінг» за вказаною адресою. Так згідно відомостей Єдиного державного реєстра юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 06.07.11 внесено інформацію про відсутність позивача за вказаною адресою. 07.07.11 року ДПІ в Красногвардійському районі прийнято рішення № 157 від 07.07.2011 року про анулювання свідоцтва платника ПДВ. Згідно п.184.1 ст. 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податків і відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

За таких обставин рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Дніпро-Трейдінг» було прийнято правомірно і підставі для його скасування відсутні.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає за необхідне відмовити у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.

Приватне підприємство «Дніпро-Трейдінг» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 13.07.2007 року, ідентифікаційний код 35202251, з 03.08.2007 р. являється платником податку на додану вартість (свідоцтво № 100056807) (а.с. 5-6, 14).

07.07.2011 року ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська прийнято Рішення № 157 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість на підставі п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України, у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису 12241430002037872 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (а.с.27).

Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з положень Розділу V Податкового кодексу України (далі - ПК України), яким врегульовані питання реєстрації юридичної особи платником податку та анулювання такої реєстрації.

Так, відповідно до абз. «ж» п.184.1 ст. 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податків і відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Порядок анулювання реєстрації платників податку на додану вартість регулюється Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон України № 755-IV) та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України № 978 від 22.12.2010 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 р. за № 1400/18695 (далі - Положення).

Відповідно до п.12 ст. 19 Закону України № 755-IV, у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, визначено в п. 14 ст. 19 цього Закону, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Анулювання реєстрації, визначено в п.2 розділу V Положення, здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Відповідно до п.п. 5.1,5.2 Положення, податкові органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтверджених документів (відомостей).

Відповідно до «Порядку обліку платників податків і зборів» від 22.12.2010 N 979, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 р. за N 1439/18734, а саме п. 12.2. підрозділи органу державної податкової служби при виконанні службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб. Згідно п.12.3 вказаного порядку у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання), замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта. Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками органів державної податкової служби, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням.

Пунктом 12.4. визначено що щодо кожного платника податків, щодо якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту.

В судовому засіданні було встановлено, що відсутність позивача за місцезнаходженням підтверджується слідуючими документами, складеними відповідачем, а саме: 1). Повідомленням про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП (а.с. 28); 2) Довідкою від 27.05.2011 р. складеною відділом податкової міліції ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, про не встановлення місцезнаходження платника податку (а.с.25).

На підставі наведеної документів відповідачем сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням Форми № 18-ОПП від 03.06.2011 року б/н, та направлено державному реєстратору для прийняття рішення у відповідності із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (а.с.28).

З урахуванням вищенаведених норм, суд вважає, що відповідачем належним чином було з'ясовано обставини, що свідчать про відсутність юридичної особи - Приватного Підприємства «Дніпро-Трейдінг» за місцем знаходження і державному реєстратору було правомірно направлено повідомлення Форми № 18-ОПП про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

В судовому засіданні позивачем не були надані достовірні докази того, що повідомлення державного реєстратора про підтвердження відомостей про юридичну особу ним отримано не було і відомості не були надані в установлений термін з об'єктивних причин, у зв'язку з чим, суд вважає, що рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість прийнято ДПІ правомірно.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Приймаючи до уваги викладене, враховуючи те, що відповідачем доведена правомірність винесення рішення № 157 від 07.07.2011 року, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 10-12, 60, 71, 86, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг» до Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 157 від 07.07.2011 року - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2012
Оприлюднено03.05.2012
Номер документу23688753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/2047/12

Ухвала від 28.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 15.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Постанова від 23.04.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні