ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 квітня 2012 року о/об 09 год. 54 хв. Справа № 0870/1548/12
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Тєтєрєв В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Трансбудінвест»
про стягнення коштів з рахунків платника податків,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Запоріжжя (надалі - позивач або ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Трансбудінвест» (надалі - відповідач або ТОВ «Трансбудінвест») про стягнення на користь Державного бюджету Ленінського району м.Запоріжжя коштів з рахунків платника податків у всіх банках, обслуговуючих відповідача, у розмірі 3025 грн. 10 коп. податкового боргу з податку на прибуток.
Позивачем у позовній заяві зазначено, що податковий борг ТОВ «Трансбудінвест» станом на 14.02.2012 виник з податку на прибуток у сумі 3025 грн. 10 коп. внаслідок несплати податкових зобов'язань як самостійно визначених у податковій звітності.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги представник позивача підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся. Причини неприбуття до суду не повідомив. Заяв, клопотань до суду від ТОВ «Трансбудінвест» не надходило.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позову з наступних підстав.
ТОВ «Трансбудінвест» зареєстроване за адресою: 69096, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Дніпровські пороги, буд.19. Відповідач має ідентифікаційний код 34595974.
Як з'ясовано судом, ТОВ «Трансбудінвест» подано до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя Декларацію з податку на прибуток підприємства за 03 квартали 2009 року (вх.№9001603671 від 27.10.2009), якою платником податку самостійно визначено податкові зобов'язання у сумі 511 грн. 00 коп.
Вказана декларація визнана позивачем податковою звітністю, а внесені до неї ТОВ «Трансбудінвест» відомості взято на облік зобов'язань.
У пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зазначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Крім того, ТОВ «Трансбудінвест» подано до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя Декларацію з податку на прибуток підприємства за 2009 рік (вх.№132876 від 09.02.2010), якою платником податку самостійно визначено податкові зобов'язання у сумі 584 грн. 00 коп.
Вказана декларація визнана позивачем податковою звітністю, а внесені до неї ТОВ «Трансбудінвест» відомості взято на облік зобов'язань.
У пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зазначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи «…» (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Як зазначено у пп.4.2.1 п.4.2 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої 18.07.2005 наказом Державна податкова адміністрація України №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 (далі за текстом - «Інструкція про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України»), податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, уносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри.
З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками (п.3.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України»).
У п.3.6 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України» зазначено, що форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).
Позивачем надано Довідку з облікової картки ТОВ «Трансбудінвест» з податку на прибуток підприємства, згідно якої за відповідачем обліковується борг у сумі 3025 грн. 10 коп. Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.
ТОВ «Трансбудінвест» не надало до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Судом досліджено корінці податкових вимог: №1/1219 від 24.11.2009; №2/561 від 13.07.2010, якими запропоновано відповідачу погасити вже узгоджений податковий борг.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.
Як зазначено у пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з ч.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ «Трансбудінвест» на час судового засідання має податковий борг з податку на прибуток підприємства у сумі 3025 грн. 10 коп., який у добровільному порядку - не погашений. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ «Трансбудінвест».
Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Трансбудінвест» (69096, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Дніпровські пороги, буд.19, ідентифікаційний код 34595974) у банках на користь Державного бюджету Ленінського району м.Запоріжжя кошти у сумі податкового боргу 3025 (три тисячі двадцять п'ять) грн. 10 коп. з податку на прибуток підприємства, перерахувавши на р/р 31117009700006, банк - ГУДКС України у Запорізькій області, код платежу 11021000, код одержувача 38025423, МФО 813015.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 18.04.2012.
Суддя (підпис) О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2012 |
Оприлюднено | 04.05.2012 |
Номер документу | 23701408 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні