Постанова
від 11.04.2012 по справі 2а-1402/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 квітня 2012 року м. Київ № 2а-1402/12/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого -судді Шевченко А.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовомПрокурора Таращанського району Київської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області доТовариства з обмеженою відповідальністю «Тікич-Т» простягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Таращанського району Київської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тікич-Т»про стягнення заборгованості в сумі 2158, 42 гривень.

Право звертатись до суду із заявами про захист прав і законних інтересів держави законом надано прокурору. Підставою для представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою. Виявивши порушення інтересів держави, прокурор звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача заборгованості по єдиному соціальному внеску, штрафній санкції та пені.

Відповідно до статті 36 1 Закону України «Про прокуратуру»від 05.11.1991 року № 1789-XII, прокурор здійснює представництво інтересів держави у суді, тобто, вчиняє від імені держави процесуальні та інші дії, спрямовані на захист інтересів держави. Підставою для представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Враховуючи, що предметом позову є стягнення заборгованості по єдиному соціальному внеску до Державного бюджету України, безумовно, позов прокурором пред'явлено в інтересах держави, в межах наданих законом повноважень.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не сплачено суми єдиного внеску у визначений законом строк, внаслідок чого у відповідача утворилася заборгованість (штрафні санкції та пеня) за цими обов'язковими платежами.

Відповідачу за адресою його місцезнаходження (09515, Київська область, Таращанський район, село Потоки, вулиця Леніна, будинок 15), відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, направлялася копія ухвали про відкриття скороченого провадження (копія позовної заяви з доданими до неї матеріалами відповідачу направлялася позивачем, що підтверджується відповідними доказами в матеріалах справи). Відповідно до поштового повідомлення, яке міститься в матеріалах справи, відповідач всі відправлені документи отримав 31.03.2012 року, що підтверджується підписом про одержання.

Місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (стаття 93 Цивільного кодексу України, стаття 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2003 року № 755-IV).

Згідно зі статтею 18 Закону №755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до

Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними, а в силу частини восьмої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

Згідно з пунктом 4 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Всебічно та об'єктивно дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Тікич-Т»є юридичною особою, зареєстровано Таращанською РДА Київської області 11.05.2007 року, місцезнаходження: 09515, Київська область, Таращанський район, село Потоки, вулиця Леніна, будинок 15, ідентифікаційний код: 34233195. Як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», відповідач є платником внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Частиною другою статті 6 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»встановлений перелік обов'язків платника єдиного внеску, зокрема, обов'язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Єдиний внесок для платників встановлюється у відсотках до визначеної статтею 7 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»бази нарахування єдиного внеску відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платника єдиного внеску, з урахуванням видів його економічної діяльності.

Відповідно до статті 9 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», єдиний внесок обчислюється виключно у національній валюті, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі. Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для його зарахування.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Так, за вересень 2011 року ТОВ «Тікич-Т»нарахувало та повинно було сплатити 571, 72 гривень, за жовтень 2011 року - 391, 58 гривень, за листопад 2011 року - 391, 58 гривень та відповідно сплатити їх у встановлені строки. Проте, сплата була проведена лише частково за вересень 2011 року в сумі 51, 00 гривень.

Згідно звіту за вересень 2011 року, відповідач має клас професійного ризику виробництва - 22.

Відповідно до частини одинадцятої статті 25 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до платника єдиного внеску такі фінансові санкції.

За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 % таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.

Згідно з частиною десятою статті 25 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на суму недоїмки нараховується пеня в розмірі 0, 1 % зазначених сум коштів розрахована за кожний день прострочення платежу.

Про нарахування пені та накладення штрафів посадові особи органів Пенсійного фонду України виносять рішення, які надсилаються платникам єдиного внеску. Вказані рішення є виконавчим документом, а тому, суми, зазначені у рішенні повинні бути сплачені боржником протягом 10-ти робочих днів з дня отримання рішення.

Так, УПФУ у Таращанському районі Київської області застосовано до відповідача фінансові санкції та надіслано боржнику рішення № 220 від 10.10.2011 року на суму штрафу - 372, 65 гривень та пені - 481, 89 гривень, яке отримане платником 10.10.2011 року.

Відповідно до пункту 4 статті 25 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Позивачем до відповідача була виставлена вимога від 03.01.2012 року № 65Ю станом на 01.01.2012 року на суму 2158, 42 гривень, яка отримана платником 14.01.2012 року.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У разі, якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.

Оскільки вимогу відповідач не оскаржив та в десятиденний термін не сплатив суму боргу, то відповідно до абзацу 7 пункту 4 статті 25 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», територіальний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення боргу (недоїмки).

Загальна сума заборгованості відповідача перед Державним бюджетом України складає 2158, 42 гривень, та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.

Відповідач неодноразово повідомлявся Управлінням Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області про виникнення у нього заборгованості, але належним чином не відреагував, тому позивач змушений був звернутися до суду з даним позовом.

На день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно зі статтею 71 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.

Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин на які вона посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Відповідач на пропозицію суду надати заперечення проти позову та докази, що їх підтверджують, викладену в ухвалі про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, жодних заперечень проти позову або доказів, що спростовують твердження позивача не надав.

За наведених обставин суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тікич-Т» на користь Управління Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області заборгованість по єдиному внеску в сумі 1303 (одна тисяча триста три) гривні 88 копійок, по пені в сумі 481 (чотириста вісімдесят одна) гривня 89 копійок, по штрафній санкції - 372 (триста сімдесят дві) гривні 65 копійок.

3. Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Шевченко А.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2012
Оприлюднено03.05.2012
Номер документу23701433
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1402/12/1070

Постанова від 11.04.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

Ухвала від 23.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні