9730-2008
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 311
РІШЕННЯ
Іменем України
27.10.2008Справа №2-18/9730-2008
За позовом – Товариства з обмеженою відповідальністю «Таурус Девелопмент» (95022 м. Сімферополь вул. Ж. Дерюгіної, 6).
До відповідачів: 1. Гурзуфської селищної ради (98640 м. Ялта смт. Гурзуф вул. Подвойського, 9);
2. Державного підприємства “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах (03151, м. Київ, вул. Народного ополчення, 3) в особі Ялтинського міського відділення Кримської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах (98600 м. Ялта вул. Київська, 60)
Про визнання дійсним договору та зобов'язання до виконання певних дій.
Суддя І.К. Осоченко
ПРЕДСТАВНИКИ:
Від позивача – Кирилов О.О. – представник, дов. від 11.08.2008 року № 117.
Від відповідачів: не з'явилися.
СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Таурус Девелопмент» (далі позивач) звернулося до господарського суду Автономної Республіки Крим із позовною заявою до Гурзуфської селищної ради та Державного підприємства “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах в особі Ялтинського міського відділення Кримської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах, в якій просить визнати дійсним договір оренди землі, укладений 01.08.2008 року між Гурзуфською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Таурус Девелопмент» і зобов'язати ДП “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах здійснити державну реєстрацію договору оренди землі від 01.08.2008 року (кадастровий номер земельної ділянки 0111946800:05:001:0319), укладеного між Гурзуфською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Таурус Девелопмент» .
Позовні вимоги ґрунтуються на приписах статей 22, 58 Конституції України, частини 2 Постанови Пленуму Верховного суду України “Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя” від 01.11.96 р., Рішенні Конституційного суду України від 22 травня 2008 року та мотивовані тим, що позивач звернувся до Ялтинського міського відділення Кримської філії ДП “Центр державного земельного кадастру України” для державної реєстрації договору оренди землі, укладеного 01.08.2008 року., але позивачу було відмовлено з тих підстав згідно із Законом України “Про внесення змін у деякі законодавчі акти України” від 03.06.2008 р. були внесені зміни в Земельний кодекс України, Закон України “Про оренду землі”, згідно з якими набуття права оренди земельних ділянок, які знаходяться в державної або в комунальної власності здійснюється виключно на аукціонах.
Вважає відмову Ялтинського міського відділення Кримської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру України” щодо державної реєстрації договору оренди земельної ділянки незаконною та такою, що порушує права позивача з підстав, що позивачем було розпочато процедуру набуття права на оренду земельної ділянки у 2006 році тобто до того, як Верховною Радою України було прийнято Закон України, згідно з яким до ст. 124 Земельного кодексу України та до ст. 16 Закону України “Про оренду землі” було внесено зміни згідно з якими набуття права оренди земельних ділянок здійснюється виключно на аукціонах.
Представник Гурзуфської селищної ради у судове засідання не з'явився, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника, у зв'язку з неможливістю явки у судове засідання. Позовні вимоги позивача визнає.
Представники Державного підприємства “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах та Ялтинського міського відділення Кримської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах у судове засідання не з'явилися, повідомлені про дату та час слухання справи належним чином.
Проте, суд вважає, що матеріали справи в достатній мірі характеризують відносини між сторонами, у зв'язку з чим суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами у порядку, передбаченнному статтею 75 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд –
ВСТАНОВИВ:
Рішенням 10 сесії 5 скликання Гурзуфської селищної ради від 29.12.2006 року № 25 ТОВ «Таурус Девелопмент» був наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою по відводу в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 0,55 га для будівництва і обслуговування рекреаційного оздоровчого комплексу за адресою: м. Ялта смт. Краснокам'янка вул. Фрунзе, район будинку № 23.
Рішенням 26 сесії 5 скликання Гурзуфської селищної ради № 38 від 21.07.2008 року затверджено “Проект землеустрою по відводу земельної ділянки” та передано ТОВ «Таурус Девелопмент» в оренду строком на 5 років земельну ділянку площею 0,5500 га для будівництва і обслуговування рекреаційного оздоровчого комплексу за адресою: м. Ялта смт. Краснокам'янка вул. Фрунзе, район будинку № 23.
На підставі вказаного рішення між позивачем та Гурзуфською селищною радою було укладено договір оренди земельної ділянки від 01.08.2008 року.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Договір оренди землі укладається у письмовій формі.
Стаття 15 вказаного закону передбачає істотні умови договору оренди землі, які були дотримані сторонами при укладенні договору від 01.08.2008 року.
Позивач звернувся до Ялтинського міського відділення Кримської філії ДП “Центр державного земельного кадастру України” для державної реєстрації договору оренди землі, укладеного 01.08.2008 року., але позивачу було відмовлено з тих підстав згідно із Законом України “Про внесення змін у деякі законодавчі акти України” від 03.06.2008 р. були внесені зміни в Земельний кодекс України, Закон України “Про оренду землі”, згідно з якими набуття права оренди земельних ділянок, які знаходяться в державної або в комунальної власності здійснюється виключно на аукціонах.
Суд вважає відмову Ялтинського міського відділення Кримської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру України” щодо державної реєстрації договору оренди земельної ділянки незаконною та такою, що порушує права позивача з наступних підстав.
Позивачем було розпочато процедуру набуття права на оренду земельної ділянки у 2006 році тобто з дня подачі клопотання про надання земельної ділянки в оренду до Гурзуфської селищної ради.
Рішенням 10 сесії 5 скликання Гурзуфської селищної ради від 29.12.2006 року № 25 позивачу був наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою по відводу в оренду земельної ділянки.
Рішенням 26 сесії 5 скликання Гурзуфської селищної ради № 38 від 21.07.2008 року було затверджено “Проект землеустрою по відводу земельної ділянки” та передано ТОВ «Таурус Девелопмент» в оренду строком на 5 років земельну ділянку площею 0,5500 га для будівництва і обслуговування рекреаційного оздоровчого комплексу за адресою: м. Ялта смт. Краснокам'янка вул. Фрунзе, район будинку № 23.
Відповідно до положень ч. 3 статті 22 Конституції України при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Відповідно до положень ч. 1 статті 58 Конституції України, Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Частиною 2 Постанови Пленуму Верховного Суду України “Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя” від 01.11.96 р. передбачено, що оскільки Конституція України, як зазначено в її ст.8, має найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, суди при розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії. Судові рішення мають грунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй.
28 грудня 2007 року Верховною Радою України було прийнято Закон України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України( Відомості Верховної Ради України” від 28.12.2007р. (ВВР), 2008, N 5-6, N 7-8, ст.78 згідно з яким до ст. 124 Земельного кодексу України та до ст. 16 Закону України “Про оренду землі” було внесено зміни згідно з якими набуття права оренди земельних ділянок здійснюється виключно на аукціонах.
Тобто Рішення 10 сесії 5 скликання Гурзуфської селищної ради від 29.12.2006 року № 25, яким позивачу був наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою по відводу в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 0,55 га для будівництва і обслуговування рекреаційного оздоровчого комплексу за адресою: м. Ялта смт. Краснокам'янка вул. Фрунзе, район будинку № 23, було прийняте до прийняття вказаного Закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року № 394 було затверджено Порядок проведення у 2008 році земельних аукціонів.
Указом Президента України №406/2008 від 25 квітня 2008 року було зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року № 394 "Про затвердження Порядку проведення у 2008 році земельних аукціонів".
Рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року було визнано такими, що не відповідають Конституції положення п. п. 2-4, 6-8 розділу другого “Внесення змін до деяких законодавчих актів України” Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 28.12.2007р.
Також згідно з п. 5 резолютивниої частини цього рішення Конституційного суду України, положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» та про внесення змін до деяких законодавчих актів України визнані неконституційним та втратили чинність з дня ухвалення цього рішення, тобто з 22 травня 2008 року.
Таким чином норми Закону України “Про оренду землі” та Земельного кодексу України в частині набуття права на оренду земельної ділянки тільки через аукціони та Постанова Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року № 394 про затвердження Порядку проведення у 2008 році земельних аукціонів не мали юридичної сили при приянятті вищевказаних рішень Гурзуфською селищною радою.
Тобто договір оренди землі між ТОВ «Таурус Девелопмент» та Гурзуфською селищною радою було укладено на законних підставах.
За вказаних обставин суд вважає дії Ялтинського міського відділення Кримської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру України” в частині відмови у державної реєстрації договору оренди землі із посиланням на Закон України “Про внесення змін у деякі законодавчі акти України”, яким були внесені зміни в Земельний кодекс України та Закон України “Про оренду землі”, згідно з якими придбання права оренди земельних ділянок, які знаходяться в державної або в комунальної власності здійснюється виключно на аукціонах, такими, що порушують конституційні права позивача, оскільки між розпорядником землі – Гурзуфською селищною радою та позивачем досягнуто згоду про передачу в оренду ТОВ «Таурус Девелопмент» земельної ділянки, про що укладено договір оренди.
Відповідно до ст. 15, ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутись в суд за захистом свого особистого майнового права і інтересу.
За вказаних обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
У частині стягнення судових витрат з відповідача суд приймає відмову позивача від позовних вимог у частині стягнення державного мита та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, і у цій частині провадження у справі припиняє по пункту 4 статті 80 ГПК України.
27.10.2008р. у судовому засіданні за згодою позивача було оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Повний текст рішення складено та підписано суддею 03.11.2008 року.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 22, 58 Конституції України, частиною 2 Постанови Пленуму Верховного суду України “Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя” від 01.11.96 р., Рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року, ст.ст. 49, 82 – 85, 78, п. 4 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати дійсним договір оренди землі, укладений 01.08.2008 року між Гурзуфською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Таурус Девелопмент».
3. Зобов'язати Державне підприємство “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах (03151, м. Київ, вул. Народного ополчення, 3) в особі Ялтинського міського відділення Кримської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру” при Державному комітеті України по земельних ресурсах (98600 м. Ялта вул. Київська, 60) здійснити державну реєстрацію договору оренди землі від 01.08.2008 року (кадастровий номер земельної ділянки 0111946800:05:001:0319), укладеного між Гурзуфською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Таурус Девелопмент» .
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
У частині стягнення судових витрат провадження у справі припинити.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Осоченко І.К.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2008 |
Оприлюднено | 26.11.2008 |
Номер документу | 2370171 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Осоченко І.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні