Ухвала
від 16.01.2012 по справі 2а-9063/11/0170/4
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-9063/11/0170/4

16.01.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кучерука О.В.,

суддів Курапової З.І. ,

Дадінської Т.В.

секретар судового засідання Зезюлінська А.В.

за участю сторін:

представник позивача, Сільського(фермерського) господарства "Агріс"- ОСОБА_2, довіреність № б/н від 05.09.11;

представник відповідача, Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим - ОСОБА_1, довіреність № 43/10/10-0 від 03.01.12;

розглянувши апеляційну скаргу Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Циганова Г.Ю. ) від 06.09.11 по справі № 2а-9063/11/0170/4

за позовом Сільського (фермерського) господарства "Агріс" (вул. Зелена, 1, Совхозне, Красноперекопський район, Автономна Республіка Крим, 96022)

до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим (вул. Північна 2, Красноперекопськ, Автономна Республіка Крим,96000)

про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

В липні 2011 року селянське (фермерське) господарство "Агріс" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим про визнання протиправними дій щодо розгляду питання про набуття позивача статусу фіксованого сільськогосподарського податку у 2011 році та про визнання протиправним і скасування рішення відповідача у формі висновку з отримання та підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку позивачем від 15.02.2011 року №1447/10/15-03; визнання підтвердженим в 2011 році статусу платника позивачем. Під час судового розгляду справи представник позивача уточнив позовні вимоги: просив визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у підтвердженні позивачу статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2011 рік; зобов'язання надати позивачу довідку про підтвердження статусу як платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2011 рік.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.09.11 адміністративний позов Селянського (фермерського) господарства "Агріс" до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим про визнання протиправним та скасування рішення - задоволено.

Визнано протиправними дії Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим щодо відмови у підтвердженні Селянському (фермерському) господарству "Агріс" статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Зобов'язано Красноперекопську об'єднану державну податкову інспекцію Автономної Республіки Крим видати Селянському (фермерському) господарству "Агріс" довідку про підтвердження його статусу як платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2011 рік.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Селянського (фермерського) господарства "Агріс" 3,40 судових витрат.

Зобов'язано Красноперекопську об'єднану державну податкову інспекцію Автономної Республіки Крим у десятиденний строк з дня набрання законної ьсили судовим рішенням у справі надати до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звіт про виконання судового рішення.

Не погодившись з даною постановою суду, представник Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.09.2011 року та прийняти нове рішення по справі, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що оскаржувана постанова прийнята при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального права та процесуального права.

В судовому засіданні представник відповідача доводи апеляційної скарги підтримав.

Представник позивача апеляційну скаргу не визнав, просив залишити постанову суду першої інстанції без змін, в задоволенні апеляційної скарги відмовити, оскільки вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши доповідь головуючого щодо обставин, необхідних для ухвалення рішення у справі, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню через наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Відповідно до частин першої та четвертої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належним є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції позивач у справі є юридичною особою, ідентифікаційний код 22279190, перебуває на податковому обліку в Красноперекопській об'єднаній державній податковій інспекції АР Крим, з 2007 року по 2010 рік підприємство було платником фіксованого сільськогосподарського податку.

15.12.2010 року позивач подав до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим заяву вих. №01-234 від 15.12.2010 року в якій вказав, що у 2011 році планує працювати на фіксованому сільськогосподарському податку(а.с.7).

31.01.2011 року позивачем подано розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробника на 2010 рік за вх.№6752/10 (а.с.27). Податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку на 2011 рік позивач подав до податкового органу 02.02.2011 року ,зареєстрована за вх.№1076 (а.с.22), відомості про наявні земельні ділянки - 16.02.2011 року за вх. №1379(а.с.25).

Відповідно до висновку по отриманню і підтвердженню статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку у 2011 році від 15.02.2011 року №1447/10/15-03, у наданні такого статусу позивачеві відмовлено; у висновку також зазначено, що станом на 31.01.2011 року у позивача обліковувався податковий борг у розмірі 74772,63 грн., станом на 02.02.2011 року - 72858,08 грн.

Задовольняючи позов суд першої інстанції дійшов вірного висновку обґрунтованість позовних вимог, так як в процесі розгляду справи обставини, на які посилався позивач, підтверджено об'єктивними доказами, тому відмова відповідача у наданні Селянському (фермерському) господарству "Агріс" статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку не відповідає приписам статті 19 Конституції України, згідно з якими ограни державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З таким висновком також погоджується колегія суддів з огляду на наступне.

Відповідно до статті 301 Податкового кодексу України платниками податку з урахуванням обмежень, встановлених пунктом 301.6 цієї статті, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Порядок набуття та скасування статусу платника податку визначений статтею 308 Податкового кодексу України, згідно якому сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку подають до 1 лютого поточного року:

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - органу державної податкової служби за місцем розташування такої земельної ділянки;

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади з питань державної аграрної політики за погодженням з центральним органом державної податкової служби;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомості (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються відомості про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Згідно пункту 308.3 статті 308 цього кодексу довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви органом державної податкової служби за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку).

Із змісту вищенаведених норм податкового законодавства слідує, що законом не передбачено можливості податкового органу відмовити у видачі довідки про набуття або підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Отже, відмова відповідача у наданні такої довідки не відповідає положенням чинного законодавства.

Слід зазначити, що пунктом 308.6 статті 308 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація сільськогосподарського товаровиробника платником податку скасовується у наступних випадках:

- у разі подання платником податку письмової заяви щодо добровільного зняття з такої реєстрації;

- за рішенням органу державної податкової служби:

а) якщо такий платник податку ліквідується, у тому числі шляхом злиття, приєднання або перетворення;

б) у разі встановлення за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 цієї глави. При цьому такий платник податку зобов'язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування починаючи з наступного місяця після місяця, у якому було встановлено таке порушення.

Таким чином, не можна не погодитися з висновком суду першої інстанції стосовно того, що виявлені відповідачем за результатами документальної перевірки факту недоотримання платником податку вимог статті 301 ПК України є підставою для прийняття рішення про скасування реєстрації у якості платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Відповідно до статей 70, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідач не надав належних та допустимих доказів, що дії позивача незаконні та неправомірні.

Виходячи з аналізу вказаних вище норм права та беручи до уваги вказані вище обставини та докази у справі, судова колегія дійшла висновку, що правові підстави відмови у підтвердженні Селянському (фермерському) господарству "Агріс" статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку відсутні.

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні відповідачем наведених правових норм.

Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Все вищеперелічене дає судовій колегії право для висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 195, 196, частиною першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим -залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Циганова Г.Ю. ) від 06.09.11 по справі № 2а-9063/11/0170/4- залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 20 січня 2012 р.

Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук

Судді підпис З.І.Курапова

підпис Т.В. Дадінська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Кучерук

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2012
Оприлюднено04.05.2012
Номер документу23703491
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9063/11/0170/4

Ухвала від 30.11.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 16.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні