Постанова
від 24.04.2012 по справі 2а-0770/1504/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Cправа № 2а-0770/1504/11

Ряд стат. звіту № 10.1

Код - 04

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2012 р. м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.

за участю: представники сторін в судове засідання не з'явились

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Закарпатського обласного центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю "Італтекс" про стягнення штрафу у сумі 37640,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 24 квітня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова складена в повному обсязі 25 квітня 2012 року.

Закарпатський обласний центр зайнятості (далі -позивач, Закарпатський ОЦЗ) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою (а.с.2-3) до товариства з обмеженою відповідальністю "Італтекс" (далі -відповідач, ТОВ "Італтекс"), якою просить стягнути штраф у сумі 37640,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються порушенням відповідачем вимог ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" (працевлаштування двох іноземних громадянин за відсутності дозволу на їх працевлаштування), за яке накладено штраф в двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожну особу, встановленої законом на момент складання акту, однак штраф не сплачений, в зв'язку з чим звернулись до суду про стягнення такого в судовому порядку.

05.04.2012 року представником позивача подано до суду заяву (а.с.45), якою просить провести розгляд справи за його відсутності, та у відповідності до ст. 122 КАС України, розгляд справи проведено за відсутністю представника позивача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів

Відповідач письмове заперечення проти позову з належними доказами не подав, свого представника в судові засідання не направив, не повідомив суд про причини не прибуття, хоча належним чином був повідомлений судом про відкриття провадження в адміністративній справі, про дату, час і місце розгляду даної справи. Згідно Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.40-42), поданого позивачем Свідоцтва про державну реєстрацію підприємницької діяльності - юридичної особи, ТОВ "Італтекс" зареєстроване за адресою: Закарпатська область, Берегівський район, с. Батрадь, вул. Сечені, 1 А, тобто за адресою, що вказана в позовній заяві та на яку направлялася кореспонденція суду. Отже, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та справа вирішується на підставі наявних у ній матеріалів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову в повному обсязі, виходячи з наступного:

30 березня 2011 року Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість Закарпатського ОЦЗ, на підставі наказу Закарпатського ОЦЗ від 29.03.2011 року за № 56 (а.с.5), проведено позапланову перевірку дотримання законодавства про зайнятість наседення у ТОВ "Італтекс", в на підставі виконання службових обов'язків згідно з Положенням про Держнаглядпраці, затвердженим результаті якої виявлено порушення п. 2 ст.8 Закону України "Про зайнятість населення", а саме: працевлаштування на посаду директора ТОВ "Італтекс" громадянина Італії Говоні Джіакомо (з 31.01.2011 року по 28.02.2011 року) та на посаду директора ТОВ "Італтекс" громадянина Італії Праделла Пієтро (з 01.03.2011 року по день проведення перевірки), що зафіксовано в Акті позапланової перевірки дотримання законодавства про зайнятість наседення у ТОВ "Італтекс" від 30.03.2011 року за № 6 (а.с.7-8).

Рішенням від 30.03.2011 року за № 1 (а.с.9) на ТОВ "Італтекс" накладено штраф у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати встановленої законом на момент складання акту за кожного іноземця (особи без громадянства) у сумі 37640,00 грн. (941 грн. * 20 * 2), та запропоновано добровільно сплатити його в 30-денний строк з моменту вручення рішення, однак, вказана сума штрафу у встановлений строк відповідачем не сплачена.

В зв'язку з несплатою ТОВ "Італтекс" штрафу в добровільному порядку, Закарпатський ОЦЗ звернувся до суду з позовом про стягнення такого у сумі 37640,00 грн. в судовому порядку.

При цьому, суд констатує, що ТОВ "Італтекс" зверталось до суду з позовом до Закарпатського ОЦЗ про визнання протиправним та скасування рішення 30.03.2011 року за № 1 (яким накладено штраф у сумі 37640,00 грн.), та ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 6 березня 2012 року (справа № 2а-0770/1386/11, головуючий -суддя Рейті С.І., а.с.35-36) позовну заяву ТОВ "Італтекс" залишено без розгляду, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 155 КАС України (рішення суду в апеляційному порядку не оскаржено та набрало законної сили).

Відповідно до ч.3 ст.8 Закону України "Про статус іноземців та осіб без громадянства", іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для працевлаштування на визначений термін, можуть займатися трудовою діяльністю відповідно до одержаного у встановленому порядку дозволу на працевлаштування.

Відповідно до ст.8 Закону України "Про зайнятість населення", роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами. У разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Відповідно до ч.3 ст.8 Закону України "Про зайнятість населення" на відповідача накладено штраф в двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного іноземця (особи без громадянства, встановленої законом на момент складання акту, в сумі 37640,00 грн. (2 * 20 * 941 грн.).

Судом встановлено, що право Закарпатського ОЦЗ нараховувати (стягувати) з підприємств, установ, організацій штрафи за порушення п. 8 ст. 20 Закон України "Про зайнятість населення" регламентовано цим Законом та Постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 № 47 "Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР "Про зайнятість населення" (далі -постанова Кабінету Міністрів України № 47).

Згідно з пунктами 1, 2, 4 (пп. "ф"), 8 (пп. "л") Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 року № 47, державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських та районних у містах центрів зайнятості.

У відповідності до п. 4, 5 Порядку дозвіл на працевлаштування оформляється і видається Державним центром зайнятості Мінпраці (далі - Державний центр зайнятості) або за його дорученням відповідними центрами зайнятості Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя для роботи на підприємстві, в установі, організації, які запросили іноземця на певну посаду (за фахом). Для отримання дозволу роботодавцем подаються до відповідного центру зайнятості такі документи: заява (у довільній формі); обґрунтування необхідності використання праці іноземців і можливості створення для них необхідних умов перебування та діяльності; копія контракту між іноземним та українським суб'єктами господарської діяльності на виконання певного обсягу робіт або послуг (якщо такий контракт укладено); копії статуту та свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта господарської діяльності, засвідчені в установленому порядку; список іноземців із зазначенням їх повного імені та прізвища, року народження, номера паспорта, спеціальності (фаху), статі; копія проекту контракту роботодавця з працівником - іноземним громадянином; документ (наказ, витяг з протоколу, доручення тощо), оформлений в установленому порядку, який посвідчує право представника роботодавця представляти його інтереси у центрі зайнятості; копії документів про освіту або кваліфікацію; довідка органу державної податкової служби про сплату роботодавцем передбачених законодавством податків та зборів; квитанція про внесення плати за розгляд заяви. Рішення про надання дозволу на працевлаштування або відмову в ньому приймається у термін не пізніше 30 днів з дня одержання зазначених вище документів. Про прийняте рішення відповідний центр зайнятості письмово повідомляє заявника .

Згідно ч. 4 ст. 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року за № 1533-III (з наступними змінами та доповненнями), строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС Україна, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами у справі є будь -які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Наявними в матеріалах справи доказами доведено порушення ТОВ "Італтекс" вимог законодавства про зайнятість населення, правомірність застосування штрафної санкції та правильність визначення розміру такої та право позивача на звернення до суду з позовом про стягнення штрафу, позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені належними та допустимими доказами, відповідають вимогам закону, відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.

Судові витрати по справі, згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Закарпатського обласного центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю "Італтекс" про стягнення штрафу у сумі 37640,00 грн. - задовольнити повністю.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Італтекс" (Закарпатська область, Берегівський район, с. Батрадь, вул. Сечені, 1 А код 35771446) на користь Закарпатського обласного центру зайнятості (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Новака, 45 код 02771546) штраф у сумі 37640,00 грн. (тридцять сім тисяч шістсот сорок гривень).

3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя С. І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2012
Оприлюднено04.05.2012
Номер документу23713852
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/1504/11

Постанова від 24.04.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 22.09.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 01.07.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 17.05.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні