10082-2008
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 217
РІШЕННЯ
Іменем України
11.11.2008Справа №2-25/10082-2008
За позовом Житлово - будівельного кооперативу «Остберг – схід», м. Феодосія, смт Коктебель, вул.. Калініна, 8
До відповідачів 1. Береговської сільської Ради, м. Феодосія, вул.. Приморська
2. Держземінспекції АР Крим, м. Сімферополь, вул.. Кечкеметська, 114
Про визнання права
Суддя Копилова О.Ю.
Представники:
Від позивача – Хачибабов А.Г., представник, дов. від 04.10.2008 року
Від відповідачів – 1. Філіппенко І.М., голова; 2. не з'явився
Обставини справи:
Позивач - Житлово - будівельний кооператив «Остберг – схід» звернувся до Господарського суду АР Крим з позовною заявою до відповідачів - Береговської сільської Ради, Держземінспекції АР Крим, просить суд визнати за Житлово - будівельним кооперативом «Остберг – схід» право на отримання у власність земельної ділянки, площею 9,54 га, кадастровий номер 0111690300:01:001:0955, розташованої за адресою: АР Крим, м. Феодосія, с. Берегове, для будівництва та обслуговування житлового комплексу з інфраструктурою; визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Березовської сільської ради від 29.10.2008 року № 220 та клопотання Держземінспекції Криму № 220 від 27.10.2008 року.
Відповідач - Держземінспекція АР Крим в судове засідання не з'явився, 10.11.2008 року до суду надійшло клопотання відповідача про розгляд справи без участі представника Держземінспекції АР Крим.
В судовому засіданні 10.11.2008 року, в порядку ч. 3 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, було оголошено перерву до 11.11.2008 року до 12 години 40 хвилин, про що сторони повідомлені під розпис в бланку перерви в судовому засіданні.
11.11.2008 року, після перерви , розгляд справи продовжено.
Так, під час розгляду даної справи відповідачі не надали суду відзивів на позовну заяву з документальним обґрунтуванням своїх заперечень, у разі їх наявності.
Отже, враховуючи те, що матеріали справи у достатній мірі характеризують правовідносини сторін, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами, в порядку ст.. 75 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд –
ВСТАНОВИВ:
Рішенням 50 сесії 5 скликання Береговської сільської ради від 21.10.2008 року № 1161 були внесені зміни до рішення 48 сесії Береговської сільської ради 5 скликання № 1118 від 12.08.2008 року, у відповідності до якого позивачу наданий дозвіл на виконання робіт з виготовлення проекту відведення земельної ділянки, площею 9,54 га, кадастровий номер 0111690300:01:001:0955, розташованої за адресою: АР Крим, м. Феодосія, с. Берегове, для будівництва та обслуговування житлового комплексу з інфраструктурою.
Пунктом 2 рішення Береговської сільської ради від 21.10.2008 року № 1161 дана земельна ділянка була передана у власність позивачу з метою розвитку регіону, для будівництва та обслуговування житлового комплексу з інфраструктурою.
27.10.2008 року на адресу голови Береговської сільської ради було направлено клопотання першого заступника Держземінспекції АР Крим № 2432/01-21 стосовно скасування рішення 50 сесії Береговської сільської ради від 21.10.2008 року № 1161, як такого, що порушує норми чинного земельного законодавства, в частині передачі безоплатно у власність або оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських побудов та гаражного будівництва у нормах, встановлених Земельним кодексом України.
На підставі вказаного клопотання № 2432/01/21 від 27.10.2008 року головою Береговської сільської ради було винесено розпорядження про направлення даного клопотання на розгляд сесії, для скасування рішення 50 сесії 5 скликання від 21.10.2008 року № 1161, з посиланням на те, що понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки за цивільно – правовими угодами, аргументуючи, що у відповідності до ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок з земель державної або комунальної власності у нормах, визначених даним кодексом.
У відповідності до ст.. 121 земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району; б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара; в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара; г) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара; ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара; д) для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.
Однак, суд вважає за необхідне підкреслити те, що даною нормою врегульовані питання передачі земельних ділянок саме для громадян, а не житлово – будівельним кооперативам.
Згідно до ст.. 41 Земельного кодексу України житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації.
Житлово-будівельні (житлові) та гаражно-будівельні кооперативи можуть набувати земельні ділянки у власність за цивільно-правовими угодами.
Так, зі змісту землевпорядної документації вбачається, що при розробленні проекту відведення земельної ділянки позивачу, був отриманий висновок спеціально уповноваженого органу в сфері містобудування та архітектури - управління архітектури та містобудування Виконавчого комітету Феодосійської міської ради № 02-02/1264 від 02.09.2008 року, згідно до якого земельна ділянка за містобудівною документацією розташована в межах с. Берегове в районі житлової забудови.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, використання земельної ділянки, загальною площею 9,54 га, для будівництва та обслуговування житлового комплексу з інфраструктурою, розташованої за адресою: АР Крим, м. Феодосія, с. Берегове, технічно можливо, будь – які заперечення стосовно площі ділянки з боку управління відсутні.
Крім того, суд вважає за необхідне зауважити наступне.
Згідно ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Порядок та умови набуття права власності на земельну ділянку встановлено Земельним кодексом України.
Відповідно до ст. 82 Земельного кодексу України юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності.
Ст. 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Ч. 1 ст. 41 Земельного кодексу України встановила, що житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації.
Вищенаведене свідчить про те, що позивач як жилого-будівельний кооператив має право на отримання на свій вибір земельної ділянки під забудову на умовах оренди або безоплатно у власність.
За таких умов, суд дійшов висновку про відсутність законодавчих перешкод для отримання позивачем безоплатно у власність спірної земельної ділянки.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади і органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти тільки на підставах, в межах повноважень і способів, які передбачені Конституцією і законами України.
Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Ст. 16 Цивільного кодексу України встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
П. “а” ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України також передбачає такий спосіб захисту земельних прав як визнання права.
На підставі цього суд вважає, що право позивача на набуття спірної земельної ділянки безоплатно у власність підлягає судовому захисту шляхом визнання цього права в судовому порядку.
Щодо вимог позивача про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Береговської сільської ради від 29.10.2008 року № 220 та клопотання Держземінспекції АР Крим № 220 від 27.10.2008 року, суд вважає вказані вимоги необґрунтованими у зв'язку з тим, що чинним законодавством України не передбачено визнання незаконними та скасування розпорядження та, насамперед, клопотання, оскільки дані документи не мають обов'язкового характеру, а носять лише рекомендаційний.
Повний текст рішення складений та підписаний у відповідності до вимог статті 84 Господарського процесуального кодексу України 12.11.2008 року.
З огляду на викладене, керуючись, 82-84, 85 Господарського процесуального Кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати за Житлово - будівельним кооперативом «Остберг – схід» (м. Феодосія, смт Коктебель, вул.. Калініна, 8, ЗКПО 36014217) право на отримання у власність земельної ділянки, площею 9,54 га, кадастровий номер 0111690300:01:001:0955, розташованої за адресою: АР Крим, м. Феодосія, с. Берегове, для будівництва та обслуговування житлового комплексу з інфраструктурою.
3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Копилова О.Ю.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2008 |
Оприлюднено | 26.11.2008 |
Номер документу | 2371408 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Копилова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні