Постанова
від 09.06.2010 по справі 2а-1429/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія Справа № 2а-1429/10/1170

Категорія статобліку 6.11

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 червня 2010 року м. Кіровоград

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого -судді Флоренка О.Ю.

при секретарі -Галушко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного сільськогосподарського підприємства ім. Артамонова про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені в загальній сумі 3579,69 грн., -

ВСТАНОВИВ:

30 квітня 2010 року Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного сільськогосподарського підприємства ім. Артамонова, в якій просить стягнути з відповідача адміністративно - господарські санкції у розмірі 3563,64 грн., та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 16,05 грн.

У судовому засіданні представник Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Мурзак О.В. позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила позов задовольнити, пославшись на обставини, викладені в позовні заяві.

У судовому засіданні представник відповідача - голова ПСП ім. Артамонова Щегленко Олександр Миколайович позов визнав у повному обсязі.

У відповідності до ст. ст. 112, 136 КАС України, відповідач може визнати адміністративний позов повністю або частково протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну або подаши письмову заяву. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Заслухавши представників сторін, дослідивши у судовому засіданні подані суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно до стаття 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств на яких працює від 8 до 15 чоловік, розмір адміністративно-господарських санкцій на робоче місце, призначене на працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Відповідно до частини 13 статті 20 «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділення Фонду соціального захисту інвалідів, і їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозиції всеукраїнських громадських організацій інвалідів -використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно "Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю" та "Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів", установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік від 22.02.2010 року № 10 - ПІ (а.с. 9) та розрахунку суми позову (а.с. 10) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 11 осіб (а.с.10). У вказаному звіті у рядку за номером 02 зазначено, що відповідачем не було працевлаштовано жодного інваліда, в той час, коли вказана чисельність інвалідів, які повинні працювати згідно нормативу - 1 особа.

Таким чином, відповідач не виконав норматив по створенню робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.

Виходячи з того, що середня річна заробітна плата в Приватного сільськогосподарського підприємства ім. Артамонова у 2009 році склала 78400,00 грн., відповідач, згідно ч.1 ст. 20 Закону, повинен був сплатити до державного бюджету, адміністративно-господарські санкції за 2009 рік у розмірі 3563,64 грн.

У відповідності до „Порядку нарахування пені та її сплати", затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007 року №223, за порушення строку сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачеві нараховано пеню в сумі 16,05 грн.

Аналізуючи вищевказані норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про те, що законодавцем чітко та в імперативній формі встановлено норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів. Таким чином, незалежно від форми власності та господарювання на всі підприємства розповсюджується однаковий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Якщо підприємство не спроможне створити відповідно до вимог законодавства робоче місце для інваліда та ввести його в дію шляхом працевлаштування інваліда, тоді воно сплачує штрафну санкцію до Державного бюджету України. Штрафна санкція за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів носить альтернативний характер, а тому підприємство, установа чи організація у випадку невиконання встановленого законодавством нормативу повинна сплатити певну суму до Державного бюджету України.

Станом на момент подачі позовної заяви адміністративно - господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році відповідачем не сплачені. Сума пені, що необхідно сплатити складає 16,05 грн. (а.с.10).

Частиною 9 статті 20 «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за ст.19, 20 Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими і заявленими згідно чинного законодавства, визнання позову представником відповідача не суперечить закону не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

Згідно частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 18-20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст.ст. 71, 86, ч.4 ст.94, 160-163, 257 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного сільськогосподарського підприємства ім. Артамонова (26611, Кіровоградська область, Вільшанський район, с. Чистопілля, МФО 323992, р/р 2600130392, Філія - Голованівського відділення № 2977 відкритого акціонерного товариства "Державний ощадний банк України, код ЄДРПОУ 05404127) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7а, отримувач - УДК Вільшанського району, банк отримувача - ГУДК у Кіровоградській області, рахунок №31217230700345, МФО 823016) адміністративно-господарські санкції в сумі 3563,64 грн., та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій в сумі 16,05 грн.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження через Кіровоградській окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 09.06.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 14.06.2010 р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Суддя (підпис) О.Ю. Флоренко

Згідно з оригіналом:

Суддя О.Ю. Флоренко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено04.05.2012
Номер документу23714121
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1429/10/1170

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.Ю. Флоренко

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.Ю. Флоренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні