cpg1251 Копія Справа № 2а-3991/10/1170
Категорія статобліку - 6.11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 грудня 2010 року м. Кіровоград
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Флоренка О.Ю.
при секретарі -Галушко О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екобіофарм»про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -
ВСТАНОВИВ:
0 3 листопада 2010 року Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екобіофарм», в якій просить стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць в 2009 році в сумі 4354,17 грн. та пеню в сумі 263,31 грн.
Позивач обґрунтував позовні вимоги порушенням відповідачем «Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість та працевлаштування нвалідів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. №70, відповідно до положень якого підприємства, на яких працює 8 і більше чоловік, реєструється у відділеннях Фонду за своїм місцезнаходженням і щоороку не пізніше 1 березня подають до відділень звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою, що затверджена наказом Мінпраці України від 10.02.07 р. №42. Так, звіт «Про зайнятість та працевлаштування інвалідів»відповідачем поданий несвоєчасно - 27 жовтня 2010 року
Також, позивач зазначив, що згідно з ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньо облікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку до 15 квітня року, що наступає за звітним, сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у т.ч. підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у т. ч. підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у т.ч. підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю.
Позивачем 26 жовтня 2010 року проведено перевірку відповідача стосовно виконання вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів», в результаті якої виявлено, що норматив по працевлаштуванню інвалідів відповідачем не виконується у зв'язку з чим станом на 02.11.2010 р. за відповідачем рахується заборгованість по адміністративно-господарських с санкціях у розмірі 4354,17 грн., у зв'язку з несвоєчасною сплатою санкцій позивачем відповідно до «Порядку нарахування пені та її сплати», затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007 р. №223 відповідачеві нарахована пеня за період з 16.04.2010 р. по 02.11.2010 р. включно у розмірі 263,31 грн.
У судовому засіданні представник Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Поліщук О.М. позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила позов задовольнити, пославшись на обставини, викладені в позовні заяві.
Представник відповідача Гусєв О.М. в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначивши, що відповідачем всі вимоги, передбачені чинним законодавством України, щодо працевлаштування інвалідів на вакантні робочі місця виконані, центром зайнятості інваліди протягом 2009 року до відповідача для працевлаштування не направлялися, обов'язок щодо підбору та працевлаштування інвалідів у відповідача відсутній. Також представник відповідача зазначив, що позивачем пропущений шестимісячний строк звернення до суду встановлений нормами статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України оскільки, на думку представника відповідача, строк звернення в даному випадку обраховується з 16.04.2010 р. після кінцевого дня терміну сплати суми адміністративно-господарських санкцій за правопорушення у зв'язку з не створенням робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році. На питання суду щодо надання доказів виконання всіх вимог, передбачених чинним законодавством України щодо працевлаштування інвалідів на вакантні робочі місця у 2009 році, зокрема звітів за формою З-ПН «Звіт про наявність вакансій»для осіб з обмеженими фізичними можливостями, поданих у 2009 році до територіального органу центру зайнятості, представник відповідача зазначив, що такі звіти відповідачем подавалися але оригінали та копії звітів представник надати суду не може. За його поясненнями, робочі місця для інвалідів у 2009 р. на підприємстві не створювалися.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши у судовому засіданні подані суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»(далі -Закон), для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Статтею 20 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств на яких працює від 8 до 15 чоловік, розмір адміністративно-господарських санкцій на робоче місце, призначене на працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві.
Відповідно до ч.8 ст.20 Закону, порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділення Фонду соціального захисту інвалідів, і їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозиції всеукраїнських громадських організацій інвалідів -використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Згідно п.2 „Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року №70 Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного Банку, відкритий в органах державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося правопорушення у зв'язку з не створенням робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, акта перевірки від 26.10.2010 р. № 47 стосовно перевірки виконання відповідачем вимог Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»(а.с. 8, 9) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 12 осіб. У вказаному звіті у рядку за номером 02 зазначено, що відповідачем у 2009 році непрацевлаштовано осіб, яким відповідно до чинного законодавства встановлена. Згідно рядка звіту відповідача за номером 03 кількість інвалідів -штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»становить 1 особу.
Положеннями частини 1 статті 20 Закону УРСР від 01.03.1991 р. № 803-XII "Про зайнятість населення" визначено, що підприємства, установи і організації, незалежно від форм власності, їх службові особи зобов'язані сприяти проведенню державної політики зайнятості на основі працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, в кількості, визначеній місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, та інвалідів у кількості, визначеній згідно із Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Постановою Верховної Ради України від 12 вересня 1991 року N 1545-XII Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР у зв'язку з Постановою Верховної Ради України від 24 серпня 1991 року "Про проголошення незалежності України" та прийняттям Акта проголошення незалежності України встановлено, що до прийняття відповідних актів законодавства України на території республіки застосовуються акти законодавства Союзу РСР з питань, які не врегульовані законодавством України, за умови, що вони не суперечать Конституції і законам України.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року №420, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 р. за №534/11814, пункт 1.1 частини 1, відповідно до статті 19 1 Закону України "Про інформацію", статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" затверджено форму звіту №3-ПН "Звіт про наявність вакансій".
З відповіді Знам'янського міськрайонного центру зайнятості від 17.12.2010 р. № 03-2865 (а.с. 33), наданої на запит суду (а.с. 31), судом встановлено, що протягом 2009 року від ТОВ «Екобіофарм»звіти за формою 3-ПН «Звіт про наявність вакансій»для осіб з обмеженими фізичними можливостями для працевлаштування в ТОВ «Екобіофарм»до центру зайнятості не надходили. У зв'язку з відсутністю вакансій для осіб такої категорії, особи з обмеженими фізичними можливостями для працевлаштування до ТОВ «Екобіофарм»у 2009 році центром зайнятості не направлялися.
Процедуру подання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб (далі - роботодавці), звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) та інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів - центру зайнятості визначає «Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування», затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007, № 70 "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Згідно частини 2 вказаного Порядку, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Датою надходження звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів вважається дата подання роботодавцем звіту до відділення Фонду, а у разі надсилання його поштою - дата на поштовому штемпелі.
Згідно відбитку штампу вхідної кореспонденції на звіті про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2009 рік звіт поданий відповідачем 27 жовтня 2010 року за вхідним номером 3444, тобто з порушенням строку подання визначеного частиною 2 «Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування».
Частиною 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Оскільки позивач дізнався про недотримання відповідачем положень Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів»в результаті перевірки, проведеної 26 жовтня 2010 року, а звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів відповідачем подано несвоєчасно, суд прийшов до висновку про безпідставність доводів представника відповідача щодо порушення позивачем строку звернення до суду.
Відповідно до наведеного судом встановлено, що відповідач не виконав норматив по створенню робочих місць по працевлаштуванню інвалідів і вимоги позивача про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені підлягають задоволенню.
Виходячи з того, що середня річна заробітна плата в ТОВ «Екобіофарм»у 2009 році склала 8708,33 грн., що підтверджується рорахунком (а.с. 8) та не заперечувалось представником відповідача, відповідач, згідно ч.1 ст. 20 Закону, повинен був сплатити до Державного бюджету України, адміністративно-господарські санкції за 2009 рік у розмірі 4354,17 грн.
У відповідності до „Порядку нарахування пені та її сплати", затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007 року №223, за порушення строку сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачеві обґрунтовано нараховано пеню в сумі 263,31 грн.
Аналізуючи вищевказані норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про те, що законодавцем чітко та в імперативній формі встановлено норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів. Таким чином, незалежно від форми власності та господарювання на всі підприємства розповсюджується однаковий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Якщо підприємство не спроможне створити відповідно до вимог законодавства робоче місце для інваліда та ввести його в дію шляхом працевлаштування інваліда, тоді воно сплачує штрафну санкцію до Державного бюджету України. Штрафна санкція за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів носить альтернативний характер, а тому підприємство, установа чи організація у випадку невиконання встановленого законодавством нормативу повинна сплатити певну суму до Державного бюджету України.
Станом на момент подачі позовної заяви адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році відповідачем не сплачені. Сума пені, яку необхідно сплатити відповідачеві, складає 263,31 грн. грн. (а.с.8).
Частиною 9 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за ст.19,20 Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.
Згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст.ст. 71, 86, ч.4 ст.94, 160-163, 257 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Екобіофарм»(27400, Кіровоградська область, Знам'янський район, м. Знам'янка, вул. Крупської, 41, МФО 380805, р/р 2600529447, код ЄДРПОУ 32986457) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7а, р/р 31218230700010, МФО 823016, отримувач -УДК м. Знам'янка, банк отримувача -ГУДК у Кіровоградській області) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в сумі 4354,17 грн., а також пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 263,31 грн.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом десяти днів з дня отримання копії постанови суду, апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 21.12.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 27.12.2010 р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 2 ст. 167 КАС України.
Суддя (підпис) О.Ю. Флоренко
Згідно з оригіналом:
Суддя О.Ю. Флоренко
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2010 |
Оприлюднено | 04.05.2012 |
Номер документу | 23714336 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.Ю. Флоренко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні